آیدانیتو > انتخاب رشته دکتری فلسفه
انتخاب رشته دکتری فلسفه

انتخاب رشته دکتری فلسفه





 
انتخاب رشته دکتری فلسفه

رشته فلسفه همواره به عنوان مادر علوم در میان اهالی درس و دانشگاه شناخته می شود. در تعریفی از فلسفه باید گفت که فلسفه مطالعه موضوعات و مسائل بنیادی و کلی درباره موضوعاتی همانند زبان، ذهن، آگاهی ارزش و هستی است. دانشجویان رشته فلسفه در طول دوران تحصیلات دانشگاهی خود شناختی بسیار مفصل در مورد فلسفه غرب کسب می کنند. به عبارت دیگر، مسیر تاریخی رشته فلسفه را از دوران یونان باستان تا حال حاضر و تا حدی هم سیر تاریخی فلسفه اسلامی را مورد بررسی و مطالعه قرار می دهند. در نتیجه، می توان گفت که رشته مشهور فلسفه به معنای کلی و عام آن به بحث در مورد فلسفه غرب می پردازد رشته فلسفه، در تمامی مقاطع و دوره های تحصیلی همچون کارشناسی به کارشناسی ارشد و همین طور دکتری در شمار زیادی از دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی مورد تدریس و مطالعه قرار می گیرد. در این مقاله، به بحث در مورد انتخاب رشته دکتری فلسفه برای شما عزیزان می پردازیم. پس ما را همراهی کنید تا اطلاعات جامع و کاملی را در ارتباط با انتخاب رشته دکتری فلسفه به دست آورید.

نحوه انتخاب رشته دکتری فلسفه

همان طور که در جریان هستید در زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری برای هر یک از داوطلبان کارنامه اینترنتی در سایت انتشار می یابد که حاوی رتبه کنکور فرد متقاضی، نمره های اکتسابی توسط وی، نمره کل آزمون داوطلب و اطلاعات شخصی ثبت نامی فرد متقاضی است. در بخش پایانی کارنامه وضعیت مجاز شدن داوطلب به وضوح مشخص شده است و با توجه به این اطلاعات می توان به این نتیجه رسید که آیا داوطلب به عنوان فرد مجاز به انتخاب رشته دکتری فلسفه شناخته شده است؟ در صورتی که پاسخ این سؤال مثبت باشد باید این موضوع را بررسی کنیم که هر داوطلب در کدام یک از دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی همچون پیام نور، شبانه، روزانه، غیرانتفاعی و خودگردان امکان انتخاب رشته دکتری فلسفه را دارد. افرادی که مجاز به انتخاب رشته دکتری فلسفه در دانشگاه آزاد اسلامی شده اند در این  دوره از افراد مجاز شده در دانشگاه سراسری سوا می شوند و باید جهت انتخاب رشته دکتری فلسفه به سایت سنجش و آموزش دانشگاه آزاد به آدرس www.azmoon.org وارد شوند. با توجه به ضوابط و شرایط از پیش تعیین شده در این دانشگاه هر داوطلب امکان گزینش 40 کد رشته محل را در انتخاب رشته دکتری فلسفه دانشگاه آزاد اسلامی دارند. دقت داشته باشید که پیش از تکمیل فرم اینترنتی انتخاب رشته دکتری فلسفه خریداری کردن کارت اعتباری مخصوص انتخاب رشته کاملاً ضروری است. پس از انجام کامل فرایند انتخاب رشته دکتری فلسفه کدی 15 رقمی برای هر یک از افراد صادر می گردد.

 

زمان انتخاب رشته دکتری فلسفه

نتایج اولیه کنکور سراسری دکتری فلسفه در آخرین روزهای فروردین ماه سال 1398 به وسیله سایت سازمان سنجش آموزش کشور به اطلاع کلیه داوطلبان و شرکت کنندگان در آزمون دکتری فلسفه می رسد مطابق اعلام رسمی سازمان سنجش انتخاب رشته اینترنتی دکتری رشته فلسفه در اولین هفته از دومین ماه سال یعنی اردیبهشت ماه صورت می پذیرد. بعد از آن تمامی داوطلبان پذیرفته شده مجاز به انتخاب رشته دکتری فلسفه می شوند.

شرایط انتخاب رشته دکتری فلسفه

شرط انتخاب رشته دکتری فلسفه به نتیجه کارنامه اولیه وابسته است که در آن در مقابل هر کدام از دانشگاه های پذیرنده همچون غیرانتفاعی، پیام نور و غیره مجاز شدن یا نشدن فرد مشخص شده است. باید اشاره کنیم که این شرط برای کلیه داوطلبان متقاضی  تحصیل و رشته فلسفه در هر دو دانشگاه آزاد و سراسری کاملاً یکسان است.
 در این مقاله به تحلیل و بررسی انتخاب رشته دکتری فلسفه پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله معرفی منابع دکتری فلسفه بزنید.
برای آنالیز کارنامه و رتبه و انتخاب رشته حرفه ای با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *