انتخاب رشته دکتری, انتخاب رشته دکتری علوم و مهندسی آب – آبیاری و زهکشی, انتخاب رشته دکتری علوم و مهندسی آب – سازه های آبی, انتخاب رشته دکتری علوم و مهندسی آب – منابع آب, انتخاب رشته دکتری علوم و مهندسی آب – هواشناسی کشاورزی, علوم و مهندسی آب

انتخاب رشته دکتری علوم و مهندسی آب 98






انتخاب رشته دکتری علوم و مهندسی آب 98

در این مقاله قصد داریم به موضوع انتخاب رشته دکتری علوم و مهندسی آب 98 بپردازیم. قبل از بررسی شرایط انتخاب رشته دکتری، نحوه و زمان انتخاب رشته دکتری علوم و مهندسی آب 98 لازم است راجع به رشته دکتری علوم و مهندسی بیشتر بپردازیم. همانطور که می دانید قبل از انتخاب رشته، در صورت داشتن اطلاعات لازم در خصوص رشته ی مورد نظر، می توانید انتخاب رشته مناسبی داشته باشید. بنابراین در این مقاله در خصوص رشته دکتری علوم و مهندسی آب صحبت خواهیم کرد، همراه ما باشید.

معرفی رشته دکتری علوم و مهندسی آب

همانطور که می دانید رشته دکتری علوم و مهندسی آب از رشته های گروه کشاورزی و منابع است. این رشته در دانشگاه های سراسری (دوره روزانه – نوبت دوم، پیام نور – پردیس خودگردان)، آزاد، غیر انتفاعی، پیام نور ارائه می شود.

گرایش های رشته دکتری علوم و مهندسی آب

رشته دکتری علوم و مهندسی آب، در دانشگاه ها با 4 گرایش ارائه شده است. این 4 گرایش عبارتند از:

  • علوم مهندسی آب – آبیاری و زهکشی
  • علوم مهندسی آب – سازه های آبی
  • علوم مهندسی آب – منابع آب
  • علوم مهندسی آب – هواشناسی کشاورزی

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته دکتری علوم و مهندسی آب 98

تمامی فارغ التحصیلان کارشناسی در ارشد در تمامی گرایش ها حق شرکت در آزمون و در صورت قبولی، انتخاب رشته دکتری و مهندسی آب را خواهند داشت. داوطلبان مقطع دکتری در سایر رشته ها که قصد شرکت در آزمون و انتخاب رشته دکتری علوم و مهندسی 98 را دارند، قبل از به پایان رسیدن مهلت ثبت نام باید انصراف خود را نهایی کنند.

زمان انتخاب رشته دکتری علوم و مهندسی آب

طبق اعلام سازمان سنجش زمان اعلام نتایج اولیه کنکور دکتری 98، در هفته ی آخر فروردین ماه 98 می باشد. داوطلبان بعد از مشاهده نتایج در صورت قبولی در کنکور، مجاز به انتخاب رشته دکتری علوم و مهندسی آب 98 خواهند بود.  

نحوه انتخاب رشته دکتری علوم و مهندسی آب 98

بعد از مشاهده ی اعلام نتایج اولیه داوطلبان با ورود به سایت سازمان سنجش و تأیید اطلاعات شخصی می کنند. داوطلبان دکتری علوم و مهندسی آب 98، حق وارد کردن 50 کد رشته را خواهند داشت. پس از وارد کردن کد رشته، داوطلب با دریافت کد رهگیری 16 رقمی به انتخاب رشته دکتری علوم و مهندسی آب 98 خود خاتمه می دهد. و در دهه ی اول شهریور ماه 98 می تواند نتایج نهایی آزمون دکتری (Ph.D)  را مشاهده کنند.

نکات مهم جهت انتخاب رشته دکتری علوم و مهندسی آب 98

داوطلبان عزیز در وارد کردن کد رشته ها دقت فرمایند. انتخاب رشته بر اساس علاقه و اولویت ها صورت بگیرد. با مطلع شدن از ظرفیت دانشگاه های پذیرنده دکتر علوم و مهندسی آب 97، انتخاب رشته منطقی را انجام دهند. در ادامه بیشتر با ظرفیت های دانشگاه های پذیرنده رشته دکتری علوم و مهندسی آب 98 آشنا خواهید شد.

ظرفیت پذیرش دکتری علوم و مهندسی آب 98 به چه صورتی است؟

این قسمت بر اساس اعلام ظرفیت های دانشگاه ها در سال های گذشته می باشد. حدود 148 ظرفیت برای داوطلبان دکتری علوم و مهندسی آب 97 در دانشگاه های سراسری در دوره های روزانه، نوبت دوم – پردیس خودگردان و بورس های اعزام به خارج وجود داشته است و حدود 19 واحد دانشگاه آزاد در این رشته جذب دانشجو داشته اند.
در این مقاله به بررسی انتخاب رشته دکتری علوم و مهندسی آب 98 پرداختیم. پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله مشاوره دکتری بزنید.
اگر سوالی در زمینه انتخاب رشته دکتری علوم و مهندسی آب 98 ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *