آیدانیتو > انتخاب رشته دکتری روانشناسی
انتخاب رشته دکتری روانشناسی

انتخاب رشته دکتری روانشناسی

انتخاب رشته دکتری روانشناسی


انتخاب رشته دکتری روانشناسی

رشته روانشناسی همواره در دنیا به عنوان یکی از کاربردترین و مهم ترین رشته ها شناخته می شود. تا حدود هشتاد سال قبل این علم را تحت عنوان علم مورد استفاده در شناخت روح و روان می شناختند و از طرفی یک روانشناس را شخصی می دانستند که به مطالعه تمامی رویدادهای مغزی، ذهنی و درونی همچون احساسات، افکار خاطرات و تصورات می پردازد. مطابق این تعریف روانشناسی تحت عنوان شاخه ای از ذهنی ترین قسمت علم و دانش انسان ها یعنی فلسفه مطرح است. اما درست از اوایل قرن بیستم میلادی و همزمان با پیشرفت سریع دو علم فیزیک و زیست شناسی روانشناسی نیز از مطالعه ذهنی دست کشید و به مطالعه و مشاهده رفتار انواع مختلف موجودات پرداخت. هدف عمومی از ایجاد و راه اندازی رشته روانشناسی در دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی آشنا کردن دانشجویان با روش ها، مفاهیم و نظریات ارائه شده در زمینه علم روانشناسی است. رشته روانشناسی در هر سه مقطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و همین طور دکتری در دانشگاه های مختلفی از ایران مورد تدریس واقع می شود. در این مقاله، به بحث در رابطه با انتخاب رشته دکتری روانشناسی برای شما دوستان گرامی می پردازیم. پس ما را همراهی کنید تا به اطلاعات کامل و جامعی در ارتباط با انتخاب رشته دکتری روانشناسی دست پیدا کنید.

شرایط انتخاب رشته دکتری روانشناسی

باید خدمت شما عزیزان عرض کنیم که داوطلبان مقطع دکتری هر ساله شاهد انتشار دفترچه انتخاب رشته دکتری روانشناسی برای هر دو دانشگاه سراسری و آزاد هستند. در این دوران کلیه متقاضیان و داوطلبان شرکت در انتخاب رشته دکتری روانشناسی با توجه به مسائلی همانند مجاز بودن در آزمون سراسری دکتری روانشناسی، سهمیه های تخصیص داده شده برای آن ها و همین طور رتبه کسب شده در سهمیه فرصت شرکت در انتخاب رشته دکتری روانشناسی را دارند و بدون هیچ محدودیتی می توانند در دوره های مختلف تحصیلی من جمله دانشگاه آزاد، پیام نور و  غیرانتفاعی اقدام به انتخاب رشته دکتری روانشناسی بزنند. توجه داشته باشید که کلیه داوطلبان در زمان انتخاب رشته دکتری روانشناسی امکان انتخاب رشته ها تا سقف حداکثر 50 کد رشته محل را دارند.
اگر سوالی در رابطه با زمان، نحوه و شرایط انتخاب رشته دکتری روانشناسی ذهن شما را به خود مشغول کرده است می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید. 

نحوه انتخاب رشته دکتری روانشناسی

به اطلاع می رسانیم که نتایج آزمون دکتری آزاد و سراسری رشته روانشناسی تقریباً در روزهای آخر ماه فروردین به اطلاع کلیه افراد شرکت کننده می رسد. تمامی افراد در صورت مجاز به انتخاب رشته شدن در آزمون سراسری و آزاد روانشناسی می توانند در انتخاب رشته دکتری روانشناسی شرکت داشته باشند. این دسته از افراد می توانند پس از ورود به سایت سازمان سنجش آموزش کشور و همین طور تأکید کردن اطلاعات فردی ثبت نام نهایتاً 50 کد رشته را از بین دانشگاه های پذیرنده دکتری روانشناسی برگزینند. هر کدام از داوطلبان و متقاضیان باید در مواردی همچون انتخاب رشته بر طبق اولویت ها و درست وارد کردن کد رشته مورد نظر در زمان انتخاب رشته دکتری روانشناسی توجه لازم را مبذول دارند. در انتها و بعد از انجام دادن کامل فرایند انتخاب رشته دکتری روانشناسی هر داوطلب می تواند شماره پرونده و کد پیگیری 16 رقمی را از طریق سایت دریافت نماید.

زمان انتخاب رشته دکتری روانشناسی

مطابق برنامه هر ساله سازمان سنجش آموزش کشور نتایج اولیه آزمون دکتری روانشناسی معمولاً در آخرین هفته اولین ماه سال یعنی فروردین از نتایج کنکور دکتری روانشناسی خود اطلاع می یابند. پس از این امر نوبت به انتخاب رشته دکتری روانشناسی می رسد که در طی بازه زمانی مشخصی و از طریق سایت سازمان سنجش صورت می پذیرد. اما  مطابق تاریخ های مشخص شده در سال های گذشته این تاریخ احتمالاً در سال 98 نیز همان نیمه اول اردیبهشت ماه خواهد بود.
 در این مقاله به تحلیل و بررسی انتخاب رشته دکتری روانشناسی پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله گرایش های دکتری روانشناسی 98 بزنید.
مشاوران آیدانیتو می توانند اطلاعات جامع و کاملی را در رابطه با انتخاب رشته دکتری روانشناسی در اختیار شما قرار دهند. پس حتماٌ با آن ها تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *