آیدانیتو > انتخاب رشته دکتری بدون کنکور سراسری
انتخاب رشته دکتری بدون آزمون سراسری

انتخاب رشته دکتری بدون کنکور سراسری





انتخاب رشته دکتری بدون کنکور سراسری

دکتری به عنوان بالاترین مقطع تحصیلی در ایران، شرایط پذیرش بسیار متفاوتی نسبت به سایر دوره ها دارد و این شرایط امکان پذیرش در دوره دکتری را سخت تر کرده است. دانش جویان دوره کارشناسی ارشد و فارغ التحصیلان می توانند برای تحصیل در دوره دکتری اقدام کنند. خبر جالب و قابل توجه آن است امکان انتخاب رشته دکتری بدون کنکور سراسری نیز وجود دارد اما شرایط و ضوابطی دارد که در ادامه به آن می پردازیم.

دانشگاه های سراسری برای دانشجویان برتر خود امکاناتی را در نظر می گیرند تا بتوانند خود ادامه دهند و البته دانشگاه نیز بتوانید این نخبگان را برای پیشرفت علم و دانش تربیت کند و امکانات لازم را در اختیار آنان بگذارد. از این رو به دانشجویان  استعداد درخشان خود امکان انتخاب رشته دکتری بدون کنکور سراسری را می دهد. یعنی دانشجویان برتر و استعداد درخشان می توانند دکتری بدون کنکور بخوانند اما چگونه می توان بدون کنکور دکتری خواند؟

شرایط پذیرش دکتری بدون کنکور

دانشگاه های سراسری هر ساله طی یک فراخوان دانشجویان برتر و استعدادهای درخشان را از ثبت نام دکتری بدون آزمون دکتری مطلع می کنند. لازم است بدانید که این پذیرش تنها برای دوره روزانه میسر است. طی این فراخوان که هر دانشگاه جداگانه منتشر می کند، شرایط پذیرش عنوان شده است. از جمله شرایط عمومی و مشترک بین دانشگاه ها در پذیرش دکتری بدون کنکور در ادامه آمده است.

  • مدرک کارشناسی با حداقل میانگین معدل 16
  • مدرک کارشناسی ارشد با حداقل میانگین معدل 17
  • قرار گرفتن در بین 15% برتر استعدادهای درخشان ورودی رشته خود

در صورت دارا بودن شرایط فوق شما می توانید جهت انتخاب رشته دکتری بدون کنکور سراسری اقدام کنید.

نحوه انتخاب رشته دکتری بدون کنکور سراسری

از آن جایی که انتخاب رشته دکتری بدون کنکور برای هر دانشگاه سراسری به طور جداگانه اعلام می شود، باید از زمان آغاز ثبت نام دانشگاه های مورد نظر خود باخبر باشید. در صورتی که شرایط لازم را دارید با بهترین دانشگاه برای انتخاب رشته دکتری بدون کنکور دانشگاهی است که دوره ارشد را در آن گذرانده اید. البته باید توجه داشته باشید که شما می توانید در دیگر دانشگاه های سراسری که دانشگاه دوره کارشناسی شما را قبول دارند نیز ثبت نام کنید. این در صورتی است که طی فراخوان اعلام شده شرایط لازم را داشته باشید و در گروه دانشگاه های پذیرنده قرار گرفته باشند.

برای این که با مدرک کارشناسی ارشد خود در کدام یک از دانشگاه های سراسری می توانید اقدام به انتخاب رشته دکتری بدون کنکور کنید. می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

دکتری بدون کنکور

به جز آن چه در بالا ذکر شد، امکان دیگری برای تحصیل دکتری بدون کنکور وجود دارد و آن هم تحصیل در پردیس های خودگردان دانشگاه سراسری است. پردیس های خودگردان در مقطع دکتری بدون کنکور دانشجو می پذیرند و شما نیز می توانید با استفاده از این فرصت بدون کنکور به انتخاب رشته دکتری بپردازید.

برای اطلاع از نحوه و زمان ثبت نام دکتری بدون کنکور پردیس با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید تا در کمترین زمان و بدون نیاز به صرف وقت برای رفت و آمد و پرس و جو، از آن چه لازم است بدانید مطلع شوید.

در این مقاله به تحلیل و بررسی انتخاب رشته دکتری بدون کنکور سراسری پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله شرایط ثبت نام بدون کنکور دکتری بزنید.
اگر سوالی در زمینه انتخاب رشته دکتری بدون کنکور سراسری ذهنتان را به خود مشغول کرده است، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *