انتخاب رشته دکتری بدون آزمون آزاد

انتخاب رشته دکتری بدون کنکور آزاد






انتخاب رشته دکتری بدون کنکور آزاد

دوره تحصیلی دکتری را می توان جزء بالاترین مقاطع تحصیلی تکمیلی در نظر گرفت دوره ای که شخص دارای مدرک آن به عنوان متخصص حرفه ای و دکتر  در زمینه حوزه و رشته تحصیلی خود مطرح می شود. باید اشاره کنیم که قبولی و پذیرش در مقطع دکتری واقعاً کار سخت و جان فرسایی است و داوطلب باید سعی و تلاش زیادی جهت قبولی کند. علاوه بر این، داشتن فعالیت زیاد در زمینه های متنوع علمی و پژوهشی نیز از ضروریات قبولی و تحصیل در دوره د کتری محسوب می شود. به عقیده شما در این مواقع چه کار می توان انجام داد؟ خبر خوش این که دانشگاه آزاد اسلامی در دوره دکتری به صورت بدون کنکور نیز اقدام به جذب و گزینش دانشجویان می کند.
بدین ترتیب شما دوست عزیز می توانید بدون آن که پشت سر کنکور مشکل دکتری بمانید و همواره رؤیای تحصیل در این مقطع را در سر داشته باشید وارد دوره دکتری شوید. موضوع بسیار مهم و مورد توجه دیگر فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی شما دوست داوطلب است که شما دوست عزیز باید تلاش بسیار زیادی را در جهت غنی کردن و ارتقاء کوله بار علمی خود به خرج دهید. پیشنهاد می کنیم که غنای کوله بار تحقیقاتی و پژوهشی خود را به مشاوران آیدانیتو بسپارید و از این بابت نگرانی به خود راه ندهید. در واقع جذب دانشجو و پذیرش در دوره دکتری فعالیت های پژوهشی غنی و پرباری را از جانب داوطلب می طلبد. در این مقاله، به بیان توضیحات لازم در رابطه با انتخاب رشته دکتری بدون کنکور آزاد برای شما دوستان می پردازیم. پس ما را همراهی کنید تا اطلاعات لازم را در رابطه با انتخاب رشته دکتری بدون کنکور آزاد به دست آورید.
برای کسب اطلاع در مورد شرایط، زمان و نحوه انتخاب رشته دکتری می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

انتخاب رشته دکتری آزاد بدون کنکور

دانشگاه آزاد از طریق ثبت نام و انتخاب رشته دکتری بدون کنکور آزاد اقدام به گزینش و جذب دانشجویانی در دوره دکتری می کند. تمامی افرادی که خواستار ورود به دوره دکتری هستند باید پس از کسب اطلاعات لازم در رابطه با شرایط انتخاب رشته دکتری آزاد بدون کنکور و همین طور دارا بودن شرایط اختصاصی و عمومی نسبت به انتخاب رشته دکتری آزاد بدون کنکور اقدامات لازم را انجام دهند. در نتیجه، امکان ادامه تحصیل در دوره دکتری بدون محدودیت های آزمون این مقطع تحصیلی و دردسرهای آزمون سراسری برای آن ها فراهم می شود. بدین ترتیب آن ها می توانند کلیه اهداف علمی، شغلی و تحصیلی خود را بدون هیچ شکل و یا وقفه ای در پیش بگیرند و به آن ها دست یابند.

شرایط انتخاب رشته دکتری آزاد بدون کنکور

در رابطه با شرایط انتخاب رشته دکتری آزاد بدون کنکور باید اشاره کنیم که کلیه افراد جزء استعدادهای درخشان ودانشجویان برجسته و برتر در صورت کسب معدل بالا یعنی 17، در رشته های گروه آزمایشی علوم انسانی معدل 18/5 و در سایر رشته های تحصیلی 17/5 می توانند در انتخاب رشته دکتری بدون کنکور آزاد شرکت نمایند. از میان دیگر شرایط ثبت نام و انتخاب رشته دکتری بدون کنکور آزاد می توان به کسب نمره 18/5 در پایان نامه و یکسان بودن رشته مورد تقاضا در دکتری با رشته تحصیلی دوران کارشناسی ارشد اشاره کرد.

زمان انتخاب رشته دکتری بدون کنکور آزاد

پس از این که داوطلبان رزومه خود را به مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی ارسال کردند این مرکز دست به ارزیابی و بررسی رزومه ارسالی متقاضیان می زند و در صورتی که فردی شرایط مورد نظر را احراز نماید امکان مراجعه به مرکز محل قبولی را در اواخر شهریور دارد. کلیه پذیرفته شدگان ثبت نام و انتخاب رشته دکتری بدون کنکور آزاد به عنوان ورودی های ماه مهر در دانشگاه ها پذیرش می شوند و به ادامه تحصیل مشغول می گردند.
 در این مقاله به تحلیل و بررسی انتخاب رشته دکتری بدون کنکور آزاد پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد بزنید.
برای انتخاب رشته دکتری بدون کنکور آزاد با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *