انتخاب رشته تکمیل ظرفیت

انتخاب رشته تکمیل ظرفیت سراسری






انتخاب رشته تکمیل ظرفیت سراسری

مرحله تکمیل ظرفیت سراسری، یک فرصت طلایی برای قبولی در رشته محل مورد نظرمان محسوب می شود. اما آنچه در این مرحل اهمیت می یابد، نحوه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت سراسری است.

سوالاتی که در هنگام انتخاب رشته تکمیل ظرفیت سراسری ایجاد می شود این است که چگونه می توانیم انتخاب های مناسب تری داشته باشیم؟ نحوه و زمان انتخاب رشته تکمیل ظرفیت سراسری چگونه است؟ و ..

با توجه به اینکه اگر انتخاب رشته تکمیل ظرفیت سراسری حرفه ای داشته باشید، احتمال قبولی شما افزایش می یابد، در این مقاله به بررسی نکات مرتبط با انتخاب رشته تکمیل ظرفیت سراسری می پردازیم.

دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت سراسری

برای انتخاب رشته تکمیل ظرفیت سراسری ، باید بدانیم که چه رشته هایی در مرحله تکمیل ظرفیت ارائه می شوند. اطلاع از لیست رشته های ارائه شده در مرحله تکمیل ظرفیت، تنها از طریق دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت سراسری ، امکان پذیر است. دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت سراسری از طریق اطلاعیه ای در سایت سازمان سنجش انتشار می یابد. زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت سراسری ا هفته آخر آبان ماه تا هفته اول آذرماه متغیر است. در این محدوده زمانی می توانید به سایت سنجش (به نشانی Sanjrsh.org) مراجعه کنید و دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت سراسری را دریافت کنید.

شرایط انتخاب رشته تکمیل ظرفیت سراسری

تمامی داوطلبینی که در کنکور سراسری شرکت کرده اند و کارنامه اولیه برای آن ها صادر شده است، می توانند با انتخاب رشته تکمیل ظرفیت سراسری ، بار دیگر شانس خود را برای قبولی در رشته مورد نظرشان امتحان کنند.

داوطلبانی که در مردادماه انتخاب رشته کرده اند و جزء پذیرفته شدگان شهریور ماه هستند، بایستی دقت داشته باشند که در صورتی که به انتخاب رشته تکمیل ظرفیت سراسری بپردازند و در رشته ای پذیرفته شوند، قبولی آن ها در شهریور ماه باطل خواهد شد. همچنین داوطلبانی که انتخاب رشته تکمیل ظرفیت سراسری دوره روزانه را مد نظر دارند، دقت کنند که در صورت قبولی در دوره روزانه و عدم ثبت نام، به مدت یک سال از انتخاب رشته دوره روزانه محروم خواهند شد.

نحوه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت سراسری

برای انتخاب رشته تکمیل ظرفیت سراسری، بعد از آغاز زمان ثبت نام، بایستی به صفحه سازمان سنجش مراجعه کنید و گزینه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت سراسری را انتخاب کنید. انتخاب رشته تکمیل ظرفیت سراسری همانند انتخاب رشته اولیه است. بعد از وارد کردن اطلاعات اولیه، باید به صفحه خود وارد شوید و انتخاب های خود را وارد کنید. در انتخاب رشته تکمیل ظرفیت سراسری می توانید از 1 تا 5 کد رشته محل را انتخاب کنید.

اما نحوه انتخاب و اولویت بندی انتخاب رشته تکمیل ظرفیت باید چگونه باشد؟

انتخاب رشته تکمیل ظرفیت سراسری شما باید بر اساس علاقه مندی شما باشد. علاقه شخصی شما به رشته و پس از آن، دانشگاه مهم ترین عامل برای انتخاب رشته تکمیل ظرفیت سراسری است. سپس بایستی به دوره های ارائه شده نیز توجه کنید و دوره ها را بر اساس اولویت های خود مرتب کنید.

موثرترین و مفید ترین ابزار انتخاب رشته تکمیل ظرفیت سراسری شما، کارنامه سبز است. با بررسی کارنامه سبز می توانید فاصله قبولی خود را با آخرین فرد پذیرفته شده در انتخاب های خود در مرحله اول، مقایسه کنید و این موضوع کمک بزرگی برای انتخاب رشته تکمیل ظرفیت سراسری به شما خواهد کرد.

 برای اطلاع ار چگونگی استفاده از کارنامه سبز، پیشنهاد می کنیم مقاله کارنامه سبز کارشناسی را مطالعه کنید تا انتخاب رشته تکمیل ظرفیت سراسری بهتری داشته باشید.

برای انتخاب رشته تکمیل ظرفیت سراسری می توانید از مشاوران آیدانیتو راهنمایی بخواهید و یا انتخاب رشته تکمیل ظرفیت سراسری خود را به دست آن ها بسپارید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *