انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور آزاد, بدون کنکور, کاردانی بدون کنکور آزاد, کارشناسی ارشد بدون کنکور آزاد, کارشناسی بدون کنکور آزاد

انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه آزاد

انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه آزاد

پذیرش در 90% رشته های دانشگاه آزاد بدون کنکور امکان پذیر است و این موضوع پذیرفته شدن در دانشگاه را برای داوطلبین بسیار راحت کرده است. اما پذیرش بدون کنکور نیاز به انتخاب رشته و ثبت نام اینترنتی دارد. از این رو در این مقاله با موضوع انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه آزاد همراه شما هستیم.

مقاطع بدون کنکور دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد در مقاطع کاردانی (پیوسته و ناپیوسته) و کارشناسی (پیوسته و ناپیوسته) پذیرش بدون آزمون دارد. این پذیرش هر ساله و دوبار در سال، برای هر نیمسال یکبار جداگانه، انجام می شود که به انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه آزاد ختم میشود

برای مقاطع ارشد و دکتری نیز دانشگاه آزاد پذیرش بدون کنکور دارد که به آن پذیرش استعداد درخشان گویند و داوطلبین حتماً باید جزو استعداد درخشان های دانشگاه آزاد باشند.

پذیرش در دانشگاه آزاد بدون کنکور

پذیرش در دانشگاه آزاد بدون کنکور برای همه امکان پذیر است. ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه آزاد با هر معدلی امکان پذیراست. اما پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی داوطلبین است. از این رو نحوه انتخاب رشته بدون کنکور آزاد 97 اهمیت پیدا می کند.

برای انتخاب رشته بدون کنکور آزاد چه مراحلی را باید طی کرد؟

اگر شما مایل به انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه آزاد هستید، در ابتدا باید دوره ای را که می خواهید در آن پذیرفته شوید را مشخص کنید. اگر دارای مدرک پیش دانشگاهی هستید، می توانید برای دوره کارشناسی انتخاب رشته کنی و اگر فاقد مدرک پیش دانشگاهی هستید، می توانید در دوره کاردانی انتخاب رشته کنید.

برای انتخاب رشته بدون کنکور آزاد 97 در ابتدا باید به سایت دانشگاه آزاد مراجعه و اقدام به خرید کارت اعتباری متناسب با دوره خود کنید. پس از تهیه کارت اعتباری و مطالعه دفترچه راهنما به انتخاب رشته بدون کنکور آزاد  برحسب اولویت های خود بپردازید.

برای اولویت بندی و ترتیب انتخاب های خود، علاقه خود، معدل و محل تحصیل را در نظر بگیرید. منظور از محل تحصیل، دانشگاه مورد نظر است که از لحاظ سطح علمی و مسافت با محل سکونت باید انتخاب شود.

برای دوره کارشناسی شما امکان انتخاب 20 کد رشته محل از یک گروه آزمایشی را دارید. در صورتی که مایل باشید در گروه دیگر نیز انتخاب رشته داشته باشید، باید یک کارت اعتباری جداگانه تهیه کنید و پس از آن می توانید 20 انتخاب دیگر در آن گروه داشته باشید.

در هنگام ورود اطلاعات دقت کنید زیرا به هیچ وجه امکان ویرایش اطلاعات وجود ندارد.

نحوه پذیرش بدون کنکور آزاد 97

نحوه پذیرش برای دوره کاردانی و کارشناسی بر اساس سوابق تحصیلی است. دوره کاردانی معدل دیپلم دوره کارشناسی پیوسته معدل دیپلم و معدل پیش دانشگاهی و برای کارشناسی ناپیوسته معدل دوره کاردانی.

داوطلبین گرامی توجه داشته باشند که امکان گرفتن انتقالی در رشته ها و پذیرش های بدون کنکور دانشگاه آزاد وجود ندارد.

کاردانی بدون کنکور آزاد

برای دوره کاردانی، تمام رشته ها پذیرش بدون کنکور دارند. تعداد انتخاب رشته این دوره نیز 20 انتخاب است. برای انتخاب رشته کاردانی توجه داشته باشید که هر کد رشته کاردانی افراد دارای دیپلم مرتبط را می پذیرد. جدول دیپلم های قابل قبول برای هر رشته در دفترچه راهنمای ثبت نام آمده است.

در این مقاله با موضوع انتخاب رشته بدون کنکور آزاد 97 همراه شما بودیم. در صورتی که علاقه مند به رشته حقوق هستید، شما می توانید مقاله انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور آزاد حقوق 97 را نیز مطالعه کنید.

برای کسب اطلاعات درباره  انتخاب رشته بدون کنکور آزاد 97 میتوانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *