انتخاب رشته ارشد مکانیک

انتخاب رشته ارشد مکانیک – مواد مرکب 98

انتخاب رشته ارشد مکانیک - مواد مرکب 98

انتخاب رشته ارشد مکانیک – مواد مرکب 98

در این مقاله به موضوع انتخاب رشته ارشد مکانیک – مواد مرکب 98  پرداخته ایم. با شروع انتخاب رشته ارشد 98 در این روزها سؤالات زیادی پیرامون انتخاب رشته به وجود می آید. در این مقاله با مطرح کردن جزئیات انتخاب رشته ارشد مکانیک – مواد مرکب 98، نظیر مهلت انتخاب رشته ارشد، نحوه انتخاب رشته ارشد، نکات طلایی در انتخاب رشته ارشد، دانشگاه های برتر پذیرنده مکانیک – مواد مرکب 98 و … همراه شما هستیم.

معرفی رشته مکانیک – مواد مرکب

گرایش مواد مرکب به بررسی اصول مکانیک قطعات سازه های کامپوزیتی، فهم بهتر رفتار سیستم مواد مرکب جهت استفاده در اجرای سازه ها می پیردازد. کد ضریب رشته مهندسی مواد مرکب 5 می باشد. بنابراین داوطلبان عزیزی که قصد انتخاب رشته گرایش مواد مرکب را دارند، باید وضعیت پذیرش خود را در کد ضریب 5 مورد بررسی قرار دهند.

مهلت انتخاب رشته ارشد مکانیک – مواد مرکب 98

همان طور که مطلع هستید، انتخاب رشته ارشد از روز شنبه 12 خرداد آغاز شده است و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت. بنابراین داوطلبان ارشد برای تکمیل فرم انتخاب رشته، نهایتاً تا تاریخ 19 خردادماه اقدام خواهند کرد. داوطلبان با ورود به سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org و تأیید اطلاعات درج شده در صورت صحبت به مرحله تکمیل فرم انتخاب رشته می رسند. در صورتی که اطلاعات درج شده با اطلاعات واقعی داوطلبان مغایر داشته باشند، امکان ویرایش به آن ها داده خواهد شد. داوطلبان برای انتخاب رشته ارشد 100 گزینه پیش رو خواهند داشت که ترتیب وارد کردن آنها بر اساس اولویت های داوطلبان می باشد.

اولویت بندی کد رشته های مورد نظر

برای اولویت بندی انتخاب داوطلبان سه دسته را در نظر گرفته ایم:
  1. انتخاب های خوشبینانه
  2. انتخاب های منطقی
  3. انتخاب های بدبینانه
انتخاب های خوشبینانه به ایده آل ها و علایق داوطلبان بر می گردد، 10 انتخاب اول بهتر است بر اساس دیدی خوشبینانه چیده شود، داوطلبانی که رتبه خیلی خوبی کسب نکرده اند هم با این انتخاب فرصتی را از دست نخواهند داد. در این دسته سطح علمی دانشگاه ها و شهر و علاقه معیار انتخاب می باشد.
انتخاب های منطقی انتخابی را در خود جای خواهند داد که غیر از سطح علمی و علاقه به مواردی از جمله رتبه کسب شده در آزمون، رتبه قابل قبول دانشگاه ها، شهریه دانشگاه های شهریه پرداز، مسیر رفت و آمد، ظرفیت دانشاه ها نیز توجه شود. انتخاب بدبینانه، انتخاب هایی هستند که با این تفکر که در صورت کاهش رتبه قبولی دانشگاه، کدام دانشگاه ها مورد انتخاب قرار می گیرند، درج می شود.
داوطلبان ارشد مهندسی مکانیک – مواد مرکب توجه کنند که انتخاب رشته بر اساس انتخاب دانشگاه هایی که کمترین متقاضی را دارد، اشتباه است. برای انتخاب رشته هوشمندانه توصیه می کنیم به روش های گفته شده توجه کنید و به مشاوران با سابقه در زمینه مشاوره تحصیلی ارشد مراجعه نمایید.

در انتخاب رشته ارشد مکانیک – مواد مرکب به این موارد توجه کنید

  • با مطالعه دفترچه انتخاب رشته ارشد، با اطلاعات کامل وارد مرحله انتخاب رشته شوید. دفترچه راهنمای انتخاب رشته ارشد از تاریخ 10 خردادماه در سایت سازمان سنجش منتشر شده است.
  • با توجه به نحوه بررسی انتخاب های درج شده، ترتیب وارد کردن انتخاب ها بر اساس اولویت های گفته شده بسیارم هم است.
  • نحوه بررسی انتخاب ها به این صورت که است که به ترتیب از گزینه 1 تا 100 انتخاب ها مورد بررسی قرار می گیرند، در صورتی که رتبه قبولی در دانشگاه ها توسط داوطلب به دست آمد، انتخاب های بعدی مورد بررسی قرار نخواهد گرفت. بنابراین انتخاب بدبینانه مانع تحصیل در دانشگاه های بهتر نخواهد بود.

تنها دانشگاه ارائه دهنده گرایش مواد مرکب

تنها یک دانشگاه، رشته مهندسی مکانیک – مواد مرکب را ارایه کرده است، دانشگاه صنعتی مالک اشتر در دوره روزانه و نوبت دوم جمعاً با 16 ظرفیت در سال 98 در گرایش مواد مرکب دانشجو می پذیرد.
در نهایت پس از بررسی انتخاب رشته ارشد مکانیک – مواد مرکب 98 ، پیشنهاد می کنیم مقاله معرفی گرایش های ارشد مکانیک 98 را نیز مطالعه کنید…
اگر سؤالی در رابطه با انتخاب رشته مهندسی مکانیک-مواد مرکب 98 ذهن شما را به خود مشغول کرده است با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس حاصل فرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *