آیدانیتو > انتخاب رشته ارشد مهندسی صنایع 98
انتخاب رشته ارشد صنایع

انتخاب رشته ارشد مهندسی صنایع 98

انتخاب رشته ارشد مهندسی صنایع 98

برای داوطلبانی که دارای شرایط انتخاب رشته هستند، انجام درست و اصولی آن مهم ترین اقدام بعد از اعلام نتایج اولیه است. چرا که در دوره کارشناسی ارشد انتخاب رشته، آخرین اقدام برای ورود به دوره ارشد است. داوطلبان ارشد مهندسی صنایع نیز از این قائده مستثنی نیستند و با توجه به شرایط و ضوابط و اصولی که در ادامه بررسی می کنیم، لازم است انتخاب رشته ارشد مهندسی صنایع 98 را انجام دهند.


 گرایش های ارشد مهندسی صنایع

یکی از فعالیت مهم قبل از انجام انتخاب رشته شناخت رشته و گرایش های آن میباشد بنابراین به ادامه مقاله توجه داشته باشید.
نام گرایشکد ضریب
بهینه سازی سیستم ها1
سیستم های سلامت
مدیریت نوآوری و فناوری
سیستم های مالی4
لجستیک و زنجیره تامین
مدیریت پروژه
سیستم های کلان2
آینده پژوهی3
مدیریت مهندسی5
کیفیت و بهره وری1

بهینه سازی سیستم ها

در این گرایش مدلسازی ، برنامه ریزی پروژه ها ،بررسی مشکلات و ارائه بهترین الگوها و … بررسی میشود ومیتوان گفت از رشته های سخت در مجموعه مهندسی صنایع می باشد

 سیستم های سلامت

در این گرایش به آنالیز و بررسی سیستم های سلامت شناسی موجود در بیمارستان ها، کلینیک ها و سایر مراکز درمانی وابسته به نظام سلامت میپردازد.

مدیریت نوآوری و فناوری

در این گرایش  به تجاری سازی محصولات به وسیله  بهره مندی از جدیدترین فناوری ها ونو آوری ها، تفاوت های مدیریت نوین و روش های سنتی پرداخته می شود.

سیستم های مالی

طراحی ، توسعه و نوآوری در ابزارها و سیستم های مالی و حل مسائل مالی از جمله فعالیت های این گرایش می باشد.

لجستیک و زنجیره تامین

مبادله کالاها و خدمات ،مدیریت زنجیره تامین در تولید ، موجودی، مکان یابی در یک زنجیره در گرایش لجستیک و زنجیره تامین مورد بررسی قرار میگیرد.

مدیریت پروژه

هدف گذاری و مدیریت پروژه ه ، ارزیابی پروژه ها و صنعت نفت و گاز برنامه ریزی، سازماندهی، هدایت، کنترل و اجرای پروژه ها برخی از فعالیت های است که در گرایش مدیریت پروژه مورد بررسی قرار میگیرد.

سیستم های کلان

برنامه ریزی و طراحی سیستم های مختلف جامعه، سیستم های حمل و نقل و آب رسانی و فاضلاب، توزیع و انتقال کالاها و… از جمله فعالیت هایی است که در گرایش سیستم های کلان مورد بررسی قرار میگیرد.

آینده پژوهی

ایجاد قدرت پیش بینی و تصمیم گیری صحیح و به موقع در عرصه خرد و کلان از جمله فعالیت های گرایش آینده پژوهی می باشد.

مدیریت مهندسی

این گرایش در دهه های اخیر پیشرفت چشمگیری داشته و به رفع کمبود های مواد اولیه بهره وری پایین و افزایش رقابت بین المللی از جمله فعالیت های مهم در گرایش مدیریت مهندسی می باشد.

کیفیت و بهره وری

از جمله فعالیت های مهم در گرایش کیفیت و بهره وری حسن اداره و موفقیت صنایع و توسعه صنعتی کشور می باشد. مدیریت واحد های صنعتی و تجزیه و تحلیل مشکلات و … از فعالیت های دیگر این گرایش می باشد.

زمان انتخاب رشته ارشد مهندسی صنایع 98

زمان انتخاب رشته ارشد مهندسی صنایع 98 برای داوطلبان دانشگاه های سراسری و آزاد در دهه دوم خردادماه بعد از اعلام نتایج اولیه است. اعلام این تاریخ بر طبق دفترچه انتخاب رشته ارشد می باشد و زمان دقیق آن در تاریخ 12 خرداد ماه 98 میباشد وتا تاریخ  19 خرداد ماه ادامه خواهد داشت . داوطلبان دانشگاه آزاد رشته مهندسی صنایع نیز می توانند در سایت آزمون دانشگاه آزاد از زمان دقیق برای انتخاب رشته مطلع شوند.

شرایط انتخاب رشته ارشد مهندسی صنایع 98

داوطلبان رشته مهندسی صنایع در صورتی که دارای شرایط انتخاب رشته ارشد مهندسی صنایع 98 باشند، می توانند انتخاب رشته نمایند. این شرایط به کارنامه کتبی در زمان اعلام نتایج بر می گردد. بدین صورت که اگر در کارنامه منتشر شده برای آنها، وضعیت داوطلب در هر یک از کد ضریب ها مجاز به انتخاب رشته شدن باشد و در واقع حداقل میانگین لازم برای انتخاب رشته دوره های روزانه، شبانه، آزاد، پیام نور، غیر انتفاعی و پردیس خودگردان را به دست آورده باشد واجد شرایط انتخاب رشته ارشد مهندسی صنایع 98 می باشد.

نحوه انتخاب رشته ارشد مهندسی صنایع 98

انتخاب رشته برای داوطلبان دانشگاه های سراسری و آزاد به صورت اینترنتی است و لازم است داوطلبان دانشگاه آزاد با ورود به سایت آزمون دانشگاه آزاد و خرید کارت اعتباری، انتخاب رشته و درج کد دسترسی، انتخاب 100 کد رشته محل خود در رشته صنایع را انجام دهند. داوطلبان دانشگاه های سراسری نیز در همان سایت سازمان سنجش به صورت رایگان و بدون خرید کارت انتخاب رشته می توانند با وارد کردن اطلاعات ثبت نامی خود، 100 کد رشته محل خود را وارد نمایند.

انتخاب رشته حرفه ای ارشد مهندسی صنایع 98 دارای چه فاکتورهایی است؟

برای انجام انتخاب رشته حرفه ای ارشد مهندسی صنایع 98 دستورالعمل های زیر را به کار ببرید:
  • دفترچه انتخاب رشته ارشد را به دقت مطالعه کنید و تمامی قوانین و اصول مندرج در آن را بررسی کنید.
  • چند نمونه کارنامه سال های قبل متقاضیان ارشد مهندسی صنایع را آنالیز کنید تا محدوده حداقل و حداکثر میانگین درصدها و رتبه های لازم برای قبولی در هر یک از دانشگاه های سراسری و آزاد را به دست آورید.
  • ظرفیت ها، سهمیه ها و شرایط و ضوابط دانشگاه ها و امکانات آموزشی و نوع آموزش رایگان یا غیر رایگان آنها را بررسی کنید.
  • انتخاب های اول خود را بر اساس ایده آل ها و انتخاب های بعدی را بر طبق معیارهای عقلانی و بدبینانه وارد فرم انتخاب رشته اینترنتی نمایید.
  • کد رشته های مورد نظر را با توجه به اولویت بندی های از شماره 1 تا 100 درج کنید.
  • علاقه به رشته ، اطلاع از شهریه ها ، سطح علمی دانشگاه و.. از جمله موارد قابل بررسی در انتخاب رشته می باشد.
  • و در پایان به منظور به حداقل رساندن خطاها حین انجام انتخاب رشته، ابتدا انتخاب های خود را در فرم پیش نویس انتخاب رشته وارد نمایید و بعد از اطمینان از وارد نمودن درست آنها، انتخاب رشته اصلی ارشد مهندسی صنایع را انجام دهید.

آیا شناخت کافی را از ارشد مهندسی صنایع دارید؟

مسلماٌ پیش از انتخاب رشته ارشد مهندسی صنایع به دست آوردن اطلاعاتی دقیق در مورد این رشته تحصیلی در دوره ارشد این رشته مهندسی بسیار حائز اهمیت است. اما در صورت عدم شنات کافی ارشد مهندسی صنایع هیچ نگران نباشید و کار را به کاردان بسپارید… مشاوران تحصیلی آیدانیتو هر آن چه را که درباره ارشد مهندسی صنایع لازم به دانستن است را در اختیار شما قرار می دهند.

 

  در نهایت پس از انتخاب رشته ارشد صنایع 98 ، پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله دانشگاه های پذیرنده تکمیل ظرفیت ارشد 98  بزنید.
اگر سوالی در زمینه انتخاب رشته ارشد صنایع 98 ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *