انتخاب رشته ارشد مجموعه مدیریت

انتخاب رشته ارشد مدیریت 98

انتخاب رشته ارشد مدیریت 98

رشته مدیریت از رشته های علوم انسانی می باشد که در 15 رشته در دانشگاه های سراسری و آزاد ارائه شده است. با توجه به تعداد بالای شرکت کنندگان در این رشته و برگذاری آزمون ارشد، در این مقاله به موضوع انتخاب رشته ارشد مدیریت 98 پرداخته ایم. همان طور که اطلاع دارید، انتخاب رشته ارشد مدیریت 98 از مراحل احساس و پر اهمیت برای ورود به دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد می باشد. در این مقاله با شرایط انتخاب رشته، نحوه ی انتخاب رشته و عوامل مؤثر در داشتن انتخاب رشته معقولانه و صحیح، آشنا خواهید شد.

زمان انتخاب رشته ارشد مدیریت 98

داوطلبان کارشناسی ارشد مدیریت 98، به زمان اعلام نتایج و انتخاب رشته توجه داشته باشند تا بر اثر اتمام فرصت انتخاب رشته، فرصت ورود به دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد 98 را از دست ندهند. مطالب این مقاله با توجه به دفترچه راهنمای انتخاب رشته کارشناسی ارشد 98، که از سازمان سنجش منتشر شده است، می باشد. داوطلبان عزیز در تاریخ گفته شده می توانند نتایج آزمون خود را مشاهده کنند و در صورت مجاز شدن در انتخاب رشته، انتخاب رشته ارشد مدیریت 98 را انجام دهند.

نحوه انتخاب رشته ارشد مدیریت 98

داوطلبان کارشناسی ارشد مدیریت در زمان گفته شده (نیمه دوم خردادماه)، با مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org می توانند نتایج آزمون ارشد را مشاهده کنند. برای انتخاب رشته ارشد مدیریت آزاد 98، داوطلبان به سایت دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی azmoon.org مراجعه می کنند.

شرایط انتخاب رشته ارشد مدیریت 98

اولین شرط برای ثبت نام و مجاز شدن به انتخاب رشته، داشتن مدرک کارشناسی می باشد. داوطلبان عزیز برای اطلاعات بیشتر به دفترچه راهنمای ثبت نام ارشد 98 مراجعه کنند. شرط انتخاب رشته کارشناسی ارشد 98، مجاز شدن در انتخاب رشته می باشد. داوطلبانی که در کارنامه خود مجاز به انتخاب رشته می باشند، می توانند در دوره مجاز انتخاب رشته کنند. همان طور که گفته شد، انتخاب رشته از حساسیت زیادی برخوردار است. داوطلبان قبل از انجام انتخاب رشته، نیاز به بررسی رشته ها و دانشگاه ها خواهند داشت. اما برای انتخاب رشته صحیح و معقولانه چه پارامترهایی مورد بررسی قرار می گیرد؟ برای اطلاع از این موضوع به ادامه مقاله توجه کنید.
  • اطلاع از ظرفیت دانشگاه های ارائه دهنده رشته مدیریت در سال 98

با اطلاع از کاهش ظرفیت ها یا افزایش ظرفیت ها نسبت به سال های گذشته، می توانید انتخاب بهتری داشته باشید.

  • تحلیل کارنامه

تحلیل کارنامه داوطلبان موفق ارشد مدیریت سال های گذشته و مقایسه ی رتبه ی آن داوطلب با رتبه ی کسب شده در آزمون، می توانید به دید کلی از دانشگاه هایی که احتمال قبولی در آن ها را دارید، برسید. البته بعد از تحلیل و انجام این مرحله، ظرفیت دانشگاهی که داوطلبان سال های گذشته پذیرش شده اند، در سال 98 مورد بررسی قرار دهید.

همان طور که اطلاع دارید، ملاک پذیرش دانشگاه های ارشد، رتبه می باشد.

  • اولویت بندی رشته و دانشگاه

برای داشتن انتخاب رشته مطلوب، نیاز است داوطلبان انتخاب های خود را به ترتیب اولویت وارد کنند. اما اولویت بندی انتخاب رشته که مسئله مهمی می باشد، به بررسی چه عواملی نیازمند است؟ در ادامه مواردی که برای انتخاب رشته نیاز دارید، ارائه شده است:

  • علاقمندی به رشته
  • توجه به رتبه ی کسب شده در آزمون ارشد 98
  • توجه به ظرفیت دانشگاه های ارائه دهنده رشته مدیریت در سال 98
  • توجه به شهریه های دانشگاه ها در دوره های مختلف
  • توجه به سطح علمی دانشگاه های انتخابی
  • انتخاب رشته با توجه به توانایی و استعداد داوطلبان

 

دانشگاه های پذیرنده ارشد مدیریت

شناخت کامل دانشگاه های پذیرنده ارشد مدیریت ار جمله بسیار مهم و ضروری است که در زمان انتخاب رشته ارشد مدیریت باید به آن توجه کرد. در صورت گرفتن تصمیم به انتخاب رشته ارشد مدیریت و عدم آشنایی کافی با دانشگاه های پذیرنده ارشد مدیریت با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

در این مقاله به تحلیل و بررسی انتخاب رشته ارشد مدیریت 98 پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله انتخاب رشته ارشد سراسری 98 بزنید.
اگر سوالی در زمینه انتخاب رشته ارشد مدیریت 98 ذهن تان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *