آیدانیتو > انتخاب رشته ارشد علوم سیاسی و روابط بین الملل 98
انتخاب رشته علوم سیاسی و روابط بین الملل

انتخاب رشته ارشد علوم سیاسی و روابط بین الملل 98






انتخاب رشته ارشد علوم سیاسی و روابط بین الملل 98

علوم سیاسی و روابط بین الملل یک علم مورد نیاز و البته دارای قدمت در جهان است. کشور ما به منظور ایجاد روابط بهتر و دیپلماتیک به این علم نیاز دارند و علاقه مندان به این رشته دانشگاهی در صورتی که در آزمون ارشد علوم سیاسی و روابط بین الملل شرکت کرده اند، می بایست منتظر اعلام نتایج و انتخاب رشته ارشد علوم سیاسی و روابط بین الملل 98 باشند. انتخاب رشته واجد ضوابط و قوانین خود است. آیا از آن مطلع هستید؟

زمان انتخاب رشته ارشد علوم سیاسی و روابط بین الملل 98

انتخاب رشته ارشد علوم سیاسی و روابط بین الملل 98 در دهه دوم خردادماه انجام می شود. این زمان برای داوطلبان دانشگاه های سراسری و آزاد تعیین شده است و علاقه مندان به پذیرش در دانشگاه آزاد می بایست به سایت آزمون این دانشگاه مراجعه کنند. تاریخ انتخاب رشته ارشد علوم سیاسی و روابط بین الملل 98 و مهلت آن بعد از اعلام نتایج اولیه به صورت دقیق اعلام خواهد شد و تمدید زمان انجام انتخاب رشته ارشد علوم سیاسی و روابط بین الملل 98 امکان پذیر نخواهد بود و اگر هم باشد، احتمال آن بسیار کم است.

شرایط انتخاب رشته ارشد علوم سیاسی و روابط بین الملل 98

شرایط انتخاب رشته ارشد علوم سیاسی و روابط بین الملل 98 برای کلیه داوطلبان یکسان است و به این ترتیب می باشد که هر یک از داوطلبان در صورتی که حد نصاب لازم برای هر یک از  دانشگاه های آزاد و سراسری را بر طبق کد ضریب ها به دست آورده باشند، واجد شرایط آن هستند و می توانند انتخاب رشته نمایند. مشخص شدن حد نصاب و رتبه لازم برای انتخاب رشته بر طبق کارنامه کتبی و اینترنتی داوطلبان خواهد بود. 

نحوه انتخاب رشته ارشد علوم سیاسی و روابط بین الملل 98

بعد از ورود به سامانه انتخاب رشته در سایت سازمان سنجش برای متقاضیان دانشگاه های سراسری و سایت آزمون برای دانشگاه آزاد، امکان انتخاب رشته مهیا می شود و 100 کد رشته محل را داوطلبان می توانند وارد فرم انتخاب رشته کنند. اما قبل از آنکه این فرم را پر نمایید، حتماً نکات زیر را مورد توجه قرار دهید. اولین نکته، توجه به علاقه و انگیزه تان است. انتخاب هایتان را بر اساس علاقه و البته چشم انداز کاری و شغلی کد ضریب مورد نظر اولویت بندی کنید. چند نمونه کارنامه ارشد علوم سیاسی و روابط بین الملل سالهای قبل را تهیه کنید و آنها را بررسی نمایید. حاصل این بررسی اطلاع از حداقل و حداکثر رتبه ها و درصدهای قبولی برای هر یک از دانشگاه های سراسری و آزاد و نیز معدل مؤثر خواهد بود. در پایان ضوابط دانشگاه ها را از دفترچه راهنمای انتخاب رشته استخراج کنید یا اینکه در اینترنت و افراد محصل در آن دانشگاهها به دست آورید. این جست و جو شما را از موقعیت جغرافیایی، امکانات آموزشی و دانشجویی و نیز اعتبار آنها مطلع می کند. بعد مسافت را نیز مدنظر قرار دهید و ظرفیت های ورودی هر یک از دانشگاه ها را هم از نظر دور نگه دارید. انتخاب های خود را در طیفی از منطقی، خوشبینانه و بدبینانه دسته بندی کنید و بهتر است فرم پیش نویش انتخاب رشته را ابتدا با انتخاب های خود پر کنید و بعد از اطمینان از صحت آنها و اصولی بودنشان آن ها را وارد فرم اصلی نمایید. انتخاب رشته ارشد علوم سیاسی و روابط بین الملل 98 با توجه به معیارهای گفته شده می تواند نتایج منطقی و متناسب با درصدها و رتبه ها در هریک از کدضریب ها را به ارمغان آورد.

با مشاوران آیدانیتو بهترین انتخاب رشته را در ارشد علوم سیاسی و روابط بین الملل تجربه کنید!!!!

انتخاب رشته کارشناسی ارشد از جمله انتخاب رشته ارشد علوم سیاسی و روابط بین اللمل ممکن است برای بسیاری از افراد بسیار سخت به نظر برسد و در نتیجه آن ها نتوانند انتخاب رشته خوبی را در این رشته تجربه نمایند. با مشاوران آیدانیتو می توانید بهترین انتخاب رشته را در کارشناسی ارشد علوم سیاسی و روابط بین الملل تجربه نمایید. فقط کافیست با آن ها تماس بگیرید تا اطلاعات کافی را در برای انتخالب رشته ای هر چه آگاهانه تر در ارشد علوم سیاسی و روابط بین الملل تجربه نمایید. 

مقاله بازار کار رشته علوم سیاسی را اینجا بخوانید.
اگر سوالی در زمینه انتخاب رشته ارشد علوم سیاسی و روابط بین الملل 98 ذهن تان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *