آیدانیتو > انتخاب رشته ارشد بدون کنکور سراسری
انتخاب رشته کارشناسی ارشد بدون کنکور سراسری

انتخاب رشته ارشد بدون کنکور سراسری






انتخاب رشته ارشد بدون کنکور سراسری

داشتن سواد بالا و تحصیلات دانشگاهی در حال حاضر از اهمیتی اساسی برای افراد بسیاری در جامعه ایران برخوردار است و شمار زیادی از مردم و علی الخصوص جوانان همواره در پی درس خواندن و کسب عالی ترین مدارج عالی دانشگاهی در طول دوران زندگی خود هستند. در حال حاضر افراد تحصیل کرده و اهالی درس و دانشگاه دیگر به داشتن تحصیلات در دوره کارشناسی قانع نیستند و تمایل زیادی به اخذ مدرک کارشناسی ارشد در یکی از بهترین دانشگاه ها را دارند باید اشاره کنیم که امکان ادامه تحصیلات دانشگاهی در دوره ارشد در کلیه دانشگاه های غیرانتفاعی، شبانه و روزانه برای شما دوستان علاقه مند وجود دارد. این مطلب، به مبحث انتخاب رشته ارشد بدون کنکور سراسری اختصاص دارد و تمامی توضیحات ضروری در رابطه با انتخاب رشته ارشد بدون کنکور سراسری بیان می گردد. با مطالعه این مطلب مربوط به انتخاب رشته ارشد بدون کنکور سراسری آشنایی لازم را پیدا می کنید. باید اشاره کنیم که هر فرد برای انتخاب رشته ارشد بدون کنکور سراسری و همین پذیرش و قبولی در این دوره باید جزء افراد دارای استعدادهای درخشان باشد که البته در این مورد استثناهایی نیز دیده می شود. که در زیر به ذکر آن ها برای شما دوستان متقاضی می پردازیم.

هر کدام از افرادی که تحت عنوان دانشجویان نمونه کشوری شناخته شده اند، افرادی که رتبه های عالی و بالایی را ( بین 1 تا 15) در انواع المپیادهای علمی مختلف کسب کرده اند و یا دانشجویان فارغ التحصیل شده در طول هشت ترم تحصیلی ( برابر با 4 سال) و یا حتی اشخاصی که جزء 10 درصد دانشجویان برتر در رشته تحصیلی دانشگاهی خود در بین همکلاسی هایشان بوده اند شرایط انتخاب رشته ارشد بدون کنکور سراسری را در دوره های مختلف شبانه و یا روزانه دارند. در بخش بعدی اشاره ای به شرایط عمومی و اختصاصی انتخاب رشته ارشد بدون کنکور سراسری داریم.

شرایط اختصاصی انتخاب رشته ارشد بدون کنکور سراسری

در این زمینه باید اشاره کنیم که هر یک از دانشگاه ها زمان خاصی را به انتخاب رشته ارشد بدون کنکور سراسری اختصاص می دهند و زمان دادن فراخوان پذیرش آن ها در این مقطع و دوره با یکدیگر متفاوت است. باید اشاره کنیم که این زمان معمولاً در طول سال تحصیلی دانشگاه های مختلف است و برای هر یک از دانشگاه ها فرق دارد.

همچنین می‌توانید مقاله لیست دانشگاه‌های ارشد بدون کنکور ۹۸ را مطالعه کنید.

شرایط عمومی انتخاب رشته ارشد بدون کنکور سراسری

هر کدام از داوطلبان و متقاضیان شرکت در انتخاب رشته ارشد بدون کنکور سراسری لزوماً باید معدلشان در دوره کارشناسی از 17 بالاتر باشد. مورد دیگر در رابطه با انتخاب رشته ارشد بدون کنکور سراسری این است که هر فرد بعد از پذیرفته شدن در یکی از مراکز دانشگاهی به هیچ وجه نمی تواند در مؤسسه آموزشی دیگری ثبت نام نماید و اقدام به ادامه تحصیل در آن ها نماید. نکته بسیار مهم این که رشته مورد نظر داوطلب در انتخاب رشته ارشد بدون کنکور سراسری باید دقیقاً با رشته دوران کارشناسی فرد مرتبط و از یک زیر مجموعه برگزیده شده باشد.

پذیرش ارشد بدون کنکور پردیس

باید اشاره کنیم که جذب و پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد در دانشگاه های پردیس خودگردان نیز اقدام به تحصیل ارشد بدون کنکور نماید. در رابطه با دانشگاه های پردیس خودگردان باید عنوان کنیم که فقط پردیس دو دانشگاه مشهور دانشگاه تهران و صنعتی شریف هر ساله دانشجویانی را در دوران ارشد و بدون آزمون پذیرش می کنند.

نحوه ثبت نام ارشد بدون کنکور پردیس

هر کدام از دانشجویان باید برای ثبت نام در دانشگاه پردیس و ادامه تحصیل در دوره ارشد باید اقدام به کامل کردن فرم ثبت نام و همین طور پرداخت کردن مبلغ یعنی پول کنند. بعد از ارزیابی و بررسی های صورت گرفته به وسیله دانشگاه از اشخاص برای انجام مصاحبه دعوت می گردد و نتایج نهایی تنها در طول دو روز به متقاضی اعلام می گردد. مورد بسیار مهم و قابل ذکر این که شهریه پرداختی دانشجو در کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه های پردیس واقعاً بالا است و هر فرد تا قبل از گرفتن هر تصمیمی در این زمینه باید اوضاع مالی خود را بسنجد.

تحصیل ارشد بدون کنکور در خارج امکان پذیر است؟

از جمله سوالاتی که ممکن است برای هر فردی علاقمند به ادامه تحصیل مطرح شود این است که آیا می توانم تحصیلات کارشناسی ارشدم را در دانشگاهی در خارج از کشور به صورت بدون کنکور ادامه دهم؟ برای یافتن پاسخ این سؤال مهم که ممکن است ذهن شما را به عنوان فرد علاقمند به داشتن تحصیلات دانشگاهی در خارج از کشور آن هم به صورت بدون آزمون درگیر کرده باشد با مشاوران خبره تحصیلی آیدانیتو تماس حاصل فرمایید.  

 در این مقاله به تحلیل و بررسی انتخاب رشته ارشد بدون کنکور سراسری پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله نتایج ارشد بدون کنکور سراسری بزنید.
برای انتخاب رشته حرفه ای با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *