مهاجرت به آلمان

امور حقوقی در آلمان






 


امور حقوقی در آلمان

آلمان کشور مهاجرپذیری است و همه ساله هزاران نفر با اهداف مختلفی مثل تحصیل، کار، سرمایه گذاری، ثبت شرکت، کارآفرینی و… وارد این کشور می شوند و در صورت برخورداری از شرایط مناسب بعد از مدتی اقامت دائم این کشور را دریافت می کنند و حتی شهروند این کشور می شوند.

بدون شک کسانی که تصمیم می گیرند در کشوری غیر از کشور خودشان زندگی کنند باید در مورد ویژگی های مختلف آن کشور مثل هزینه های زندگی، شرایط تحصیل، شرایط کار، بیمه، مالیات، آگاه باشند. آشنایی با امور حقوقی در آلمان برای ساکنان موقت و دائم این کشور بسیار مهم است. چون قانون هر کشوری با توجه به نظام قضایی اش منحصر به فرد است و بی خبری از قانون می تواند آسیب زا باشد.

در این مقاله تلاش کرده ایم که به امور حقوقی در آلمان بپردازیم و اطلاعات جامعی را در اختیار مخاطبان قرار دهیم.

نظام قضایی آلمان

حکومت آلمان یک حکومت فدرالی است و محاکم آن در دو سطح فدرالی و ایالتی قرار دارند.

محاکم ایالتی

محاکم ایالتی آلمان به 5 دسته تقسیم می شوند: دادگاه های عادی، دادگاه های کار، دادگاه های اداری، دادگاه های  مالی و دادگاه های اجتماعی.

دادگاه های عادی دارای تقسیم بندی هایی هستند. بعضی از این دادگاه ها محلی هستند. به مواردی مثل رانندگی در حال مستی، دزدی، امور خانوادگی، مسائل مربوط به ثبت شرکت ها، و… می پردازند.

دادگاه های منطقه ای در حوزه مسائل جاسوسی و دولتی فعالیت می کنند و در مورد مسائل کیفری صلاحیت محدودی دارند. دادگاه های کار، همان طور که اسم اشان مشخص است به مسائل مربوط به حقوق کار رسیدگی می کنند. حوزه کاری دادگاه های اداری شامل رسیدگی به سوء استفاده از قدرت در اداره ها و مغایرت عملکرد دستگاه های دولتی با قوانین است.

دادگاه های مالی مسائل مالی را مد نظر قرار دارند و دادگاه های اجتماعی در زمینه انواع بیمه ها مثل بیکاری، بیمه بازنشستگی و… فعالیت می کنند.

همان طور که گفتیم محاکم فدرال بخش دیگری از نظام قضایی و امور حقوقی در آلمان هستند.

محاکم فدرال

محاکم فدرال را می توان به دو دسته تقسیم کرد: دادگاه قانون اساسی فدرال و دادگاه های فدرال.

دادگاه قانون اساسی فدرال حافظ و نگهبان قانون اساسی کشور است و به اختلافات میان دولت فدرال و ایالات رسیدگی می کند. دادگاه های فدرال آلمان عبارتند از: دادگاه عالی فدرال، دیوان عالی فدرال، دادگاه عالی مالی فدرال، دادگاه عالی کار فدرال و دیگر دادگاه های فدرال که هر کدام وظیفه خاص خودشان را دارند.

ویژگی مهم امور حقوقی در آلمان این است که نظام دادگاه های آلمان تخصصی شده است. و در حقیقت حوزه های مختلف قانونی تقسیم شده اند و در هر زمینه ای، قضات باید تخصص و تجربه کافی و لازم را داشته باشند تا بتوانند عملکرد مناسبی داشته باشند.

در ادامه مطالعه مقاله «ازدواج در آلمان» را به شما پیشنهاد می کنیم.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه امور حقوقی در آلمان ، قوانین آلمان و دیگر ویژگی های این کشور، می توانید با مشاوران آیدانیتو در زمینه تحصیل و مهاجرت به کشورهای خارجی تماس بگیرید.

 

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *