آیدانیتو > ارشد مدیریت بحران
مدیریت بحران

ارشد مدیریت بحران





ارشد مدیریت بحران

مدیریت گاه به عنوان هنر انجام امور مختلف توسط دیگران توصیف شده است و در این میان همواره بر روی قبول هدف از سوی افراد و نقش آن ها تأکید زیادی شده است. اما گروهی دیگر سعی در تعریف مدیریت در قالب انجام مسئولیت ها و وظایفی همچون هماهنگی، سازماندهی و برنامه ریزی را دارند. از جمله رشته های قرار گرفته در گروه مدیریت رشته مدیریت بحران است. پیش از ارائه تعریفی از مدیریت بحران برخود لازم می دانیم که تعریفی هر چند مختصر را در رابطه با لغت بحران ارائه دهیم. باید عرض کنیم که بحران تحت عنوان یک فشارزایی اجتماعی و روانی در میان مردم شناخته شده است. چیزی که موجب درهم شکسته شدن و به هم ریختن واکنش های اجتماعی و انگاره های متعارف زندگی روزمره می شود و آسیب ها و صدمات مالی و جانی نیازها، فطرات و تهدیدهای جدی و مهمی را ایجاد می کند. در مجموع می توان خصوصیات و آثار بحران را در دو سطح ملی و جهانی تقسیم بندی کرد. از جمله ویژگی ها و خصوصیات بحران می توان به داشتن آثار مخرب، غیرقابل پیش بینی بودن و وارد کردن استرس به فرد و مخدوش کردن اطلاعات وی اشاره کرد.

اکنون که به طور کامل با مفهوم بحران آشنا شده اید می توانیم به بحث در مورد مدیریت بحران و ارائه توضیحاتی راجع به آن بپردازیم. در واقع به فرآیند سالم سازی پس از وقوع بحران و مداخله در آن و همین طور پیشگیری از وقوع و یا پیش بینی انواع بحران را مدیریت بحران می گویند. مدیریت بحران همواره به  عنوان علمی کاربردی مطرح است که توسط مشاهده سیستماتیک انواع بحران و تحلیل و تجزیه آن ها به دنبال یافتن ابزاری است که به کمک آن ها افراد جامعه بتوانند از وقوع و بروز بحران ها پیشگیری های لازم را به عمل آورند و یا حتی در صورت بروز آنن در زمینه کاهش دادن اثرات آن آمادگی لازم را جهت بهبودی اوضاع و امداد رسانی سریع و به موقع داشته باشند. در حال حاضر، با  نقاط قوت بسیاری در زمینه مدیریت بحران مواجه هستیم. از جمله این موارد می توان به روحیه نوع دوستی و تعاون در اجتماع، تجربه های مفید در مدیریت بحران و مشارکت ارزشمند و عالی سازمان هایی همچون جمعیت هلال احمر و خود مردم جامعه اشاره کرد. رشته مدیریت بحران در مقاطع مختلف تحصیلی از جمله ارشد در دانشگاه های سرتاسر ایران مورد تدریس قرار می گیرد. در این مقاله به بحث در مورد ارشد مدیریت بحران برای شما داوطلبان و متقاضیان گرامی می پردازیم. پس ما را همراهی کنید تا اطلاعات ضروری را در ارتباط با ارشد مدیریت بحران به دست آورید.

کارشناسی ارشد مدیریت بحران

مجموعه مدیریت بحران در دوران کارشناسی ارشد از یک رشته به همین اسم تشکیل شده است. اما در این مجموعه گرایشی برای رشته مدیریت بحران به چشم نمی خورد. هدف اساسی از ایجاد و راه اندازی رشته مدیریت بحران در مقطع ارشد آموزش و تربیت نیروی کاردان و متخصص در حوزه مدیریت بحران های داخلی با درک و توجه زمینه های ایجاد بحران است.
جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد کارشناسی ارشد رشته مدیریت بحران و آشنایی بیشتر با این مقطع از این رشته می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس حاصل فرمایید. 

دانشگاه های پذیرنده رشته ارشد مدیریت بحران

در میان دانشگاه های سراسری تنها تعداد بسیار کمی از دانشگاه ها ارائه دهنده ارشد مدیریت بحران هستند. در زیر لیست دانشگاه های دارای رشته ارشد مدیریت بحران را خدمت شما ارائه می دهیم.

  • دانشکده فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران
  • دانشگاه صنعتی مالک اشتر
  • دانشگاه شهید باهنر –کرمان

رشته ارشد مدیریت بحران دانشگاه پیام نور

راجع به رشته ارشد مدیریت بحران دانشگاه پیام نور باید اشاره کنیم که رشته مدیریت بحران در مقطع کارشناسی ارشد و در دانشگاه پیام نور در سال 97 ارائه نشده است و در دفترچه انتخاب رشته ارشد نشانی از آن دیده نمی شود.  

در این مقاله به تحلیل و بررسی ارشد مدیریت بحران پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله مشاوره کنکور ارشد بزنید.
در صورت داشتن هر گونه پرسشی در مورد رشته مدیریت بحران در مقطع کارشناسی ارشد امکان برقراری تماس شما با مشاوران آیدانیتو فراهم است.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *