آیدانیتو > ارشد فناوری اطلاعات
مهندسی فناوری و اطلاعات

ارشد فناوری اطلاعات





ارشد فناوری اطلاعات

فناوری اطلاعات از جمله دانش های روز است که امروزه با سرعت بسیار زیادی در حال پیشرفت است. رشته فناوری اطلاعات که با عنوان اختصاصی IT نیز شناخته می شود از جمله رشته های مرتبط با علوم و مهندسی کامپیوتر است که بسیار مورد توجه قرار می گیرد. بسیاری از فارغ التحصیلان کارشناسی کامپیوتر و برخی از فارغ  التحصیلان رشته های دیگر برای آزمون ارشد فناوری اطلاعات را انتخاب می کنند تا از ارشد فناوری اطلاعات به عنوان سکوی پرتاب بر بازار کار استفاده کنند.

اگر شما نیز در گروه افرادی هستید که ارشد فناوری اطلاعات را در جهت ورود به بازار کار انتخاب کرده اید توجه داشته باشید که برای یافتن کاری مناسب و داشتن تخصصی در زمینه IT باید اطلاعاتی پیرامون مخابرات، الکترونیک و مدیریت نیز داشته باشید. داشتن اطلاعات عمومی مدیریت برای یک مهندس ارشد فناوری اطلاعات ویژگی مثبتی برای یافتن کار مناسب محسوب می شود.

رشته ارشد فناوری اطلاعات

وقتی در دفترچه شرکت در آزمون ارشد به دنبال ارشد فناوری اطلاعات هستیم باید مستقیماً به گروه فنی و مهندسی برویم. در گروه فنی و مهندسی و در نزدیکی مهندسی کامپیوتر می توانیم مجموعه مهندسی ارشد فناوری اطلاعات را ببینم. مجموعه ارشد فناوری اطلاعات با کد 1276 به عنوان یک رشته شناور در مجموعه رشته های ارشد قرار گرفته است و دارای هشت گرایش با یک کد ضریب مشخص می باشد. گرایش های ارشد فناوری اطلاعات را در جدول زیر آورده ایم.

 

تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات

سیستم های چند رسانه ای

مدیریت سیستم های اطلاعاتی

تجارت الکترونیکی

شبکه های ارتباطی و کامپیوتری

سامانه های شبکه ای

قرآن کاوی رایانشی

معماری سازمانی

 

کنکور ارشد فناوری

مجموعه ارشد فناوری اطلاعات در مجموعه رشته های شناور قرار گرفته است. بنابراین شما می توانید این رشته را به عنوان رشته امتحانی دوم خود قرار دهید. اگر می خواهید بپرسید چگونه؟! به این معنا است که شناخت و اطلاعاتی پیرامون رشته شناور ندارید.

در آزمون ارشد رشته ها به دو مجموعه رشته های اصلی و رشته شناور تقسیم شده اند. این تقسیم بندی بر اساس نظر سازمان سنجش است و در دفترچه ارشد رشته های شناور با علامت (*) مشخص شده اند. سازمان سنجش این امکان را برای داوطلبان آزمون ارشد فراهم کرده است که بتوانند در دو رشته امتحانی شرکت کنند منتهی تنها به یک صورت، و آن هم انتخاب یک رشته اصلی و یک رشته شناور است. در میان رشته های ارشد 64 رشته به عنوان رشته شناور قرار گرفته اند و شما می توانید یکی از این رشته ها را به عنوان رشته امتحانی دوم خود انتخاب کنید. هر چند که شرط دیگری نیز وجود دارد و آن هم این است که رشته امتحانی اول شما باید از میان رشته های اصلی انتخاب شده باشد و رشته امتحانی دوم شما شناور باشد. انتخاب دو رشته اصلی یا شناور امکانپذیر نیست. بنابراین اگر ارشد  فناوری اطلاعات جز رشته امتحانی اول شماست دیگر نمی توانید رشته ای دیگر را برای امتحان ارشد انتخاب کنید.

ارشد فناوری اطلاعات منابع

وقتی می خواهید برای آزمون ارشد فناوری اطلاعات آماده شدید، در قدم اول باید دروس امتحانی و منابع ارشد فناوری اطلاعات را بررسی کنید. دروس امتحانی ارشد فناوری اطلاعات به همراه ضرایب آن ها در دفترچه راهنمای شرکت در آزمون ارشد آماده است همچنین شما می توانید با مطالعه مقاله منابع ارشد فناوری اطلاعات شناخت کاملی از موارد امتحانی و منابع امتحانی داشته باشید.

گرایش های ارشد فناوری اطلاعات

انتخاب گرایش های ارشد فناوری اطلاعات به بعد از کنکور ارشد و اعلام نتایج آن بر می گردد و این تنها به دلیل قرار گرفتن گرایش های ارشد فناوری اطلاعات در یک کد ضریب است. این که شما بخواهید کدام یک از گرایش های ارشد فناوری اطلاعات را انتخاب کنید بستگی به علاقه و رتبه شما دارد به این منظور به شما توصیه می کنیم ابتدا با گرایش های ارشد فناوری اطلاعات آشنا شوید.

انتخاب رشته و ثبت نام ارشد فناوری اطلاعات و آماده شدن برای آزمون ارشد نیازمند داشتن اطلاعات صحیح و شناخت مسیر است. اگر در این مسیر به کمک و راهنمایی نیاز دارید می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید تا به شکلی درست راهنمایی شوید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *