آیدانیتو > کارشناسی ارشد رشته علوم سیاسی
علوم سیاسی و روابط بین الملل

کارشناسی ارشد رشته علوم سیاسی






کارشناسی ارشد علوم سیاسی

شمار زیادی از مردم جامعه تفاوت بین سیاست و مسائل سیاسی و همین طور سیاست در رشته تحصیلی علوم سیاسی را درک نمی کنند. در حقیقت، دانش آموختگان رشته علوم سیاسی تبدیل به یک سیاست مدار می شوند. بررسی نظریه ها و تفکرات سیاسی و عملکرد آن ها در جامعه از جمله مسائل قابل طرح در رشته علوم سیاسی محسوب می شوند. به بیان دیگر، رشته علوم سیاسی به معنی عرضه شماری از ابزارها و نظریه ها و راه حل هایی که بر طبق آن ها بتوان دست به بررسی مشکلات و شرایط حال هر جامعه و همین طور حل آن ها زد تعریف می شود. از جمله مراکز جذب کننده فارغ التحصیلان رشته علوم سیاسی می توان به وزارت امور خارجه و وزارت کشور اشاره کرد. همان طور که می دانید امکان ادامه تحصیل در ارشد علوم سیاسی در دانشگاه های ایران برای افراد فراهم است. در این مقاله، به بحث در مورد ارشد علوم سیاسی برای شما می پردازیم. پس ما را همراهی کنید تا اطلاعات مفیدی را در رابطه با ارشد علوم سیاسی به دست آورید.

آشنایی با ارشد علوم سیاسی

رشته علوم سیاسی در نزد فلاسفه ای همچون ارسطو به معنای مطالعه حکومت تعریف می شود. اما در حال حاضر نقد و بررسی پدیده های مرتبط با قدرت و حکومت به روشی تحلیلی و منظم را می توان تعریفی جامع از رشته علوم سیاسی دانست.

اما این رشته در ایران و در مقطع کارشناسی ارشد به معنی علم و دانش سیاسی ژرف بینانه ای مطرح شده است که لزوماً باید با استفاده از جدیدترین اطلاعات و دانسته های بشر عصر حال و مطابق شناخت خصوصیات اقتصادی و سیاسی جامعه ایران شکل بگیرد و به عنوان راهنمای کردار سیاسی مطرح شود.

دروس ارشد علوم سیاسی

رشته علوم سیاسی در مقطع کارشناسی ارشد دروس مختلفی را شامل می شود. از میان این دروس می توان به جامعه شناسی سیاسی، مبانی علم سیاست، روش های تحقیق در علوم سیاسی، اصول و روابط بین الملل، سمینار مسائل کشورهای جهان سوم، فقه سیاسی، تاریخ اندیشه های سیاسی در غرب از قبل از افلاطون تا قرن 20 و سمینار جنبش های اسلامی در قرن بیستم و تأثیر انقلاب اسلامی بر آن ها اشاره کرد.
در صورت نیاز  و تمایل به کسب اطلاعاتی جامع و دقیق تر در مورد کارشناسی ارشد رشته علوم سیاسی می توانید با مشاوران خبره آیدانیتو تماس حاصل فرمایید. 

منابع کارشناسی ارشد علوم سیاسی

پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد علوم سیاسی مستلزم مطالعه منابع فراوانی است. در بین این منابع می توان از سیاست شناسی، سیاست و حکومت جدید، اصول روابط بین الملل، تاریخ اندیشه سیاسی در اسلام و ایران، سیاست های مقایسه ای، مبانی سیاست تطبیقی و سیاست و حکومت در اروپا را نام برد.

دانشگاه های کارشناسی ارشد علوم سیاسی

در این بخش از مقاله به ذکر دانشگاه های سراسری پذیرنده کارشناسی ارشد رشته علوم سیاسی برای شما دوستان می پردازیم.

ردیف

دانشگاه های سراسری پذیرنده ارشد علوم سیاسی

1

دانشگاه یزد

2

دانشگاه یاسوج

3

دانشگاه مازندران- بابلسر

4

دانشگاه فردوسی مشهد

5

دانشگاه علامه طباطبایی- تهران

6

دانشگاه شیراز

7

دانشگاه شهیدبهشتی- تهران

8

دانشگاه شهیدباهنر- کرمان

9

دانشگاه سیستان و بلوچستان- زاهدان

10

دانشگاه خوارزمی- تهران

11

دانشگاه تربیت مدرس

12

دانشگاه تبریز

13

دانشگاه اصفهان

14

دانشگاه تهران

 در این مقاله به تحلیل و بررسی ارشد علوم سیاسی پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله منابع ارشد علوم سیاسی بزنید.
اگر شما نیز جزء افراد مایل به ادامه تحصیل در مقطع ارشد رشته علوم سیاسی هستید، می توانید روی کمک ها و مساعدت های مشاوران آیدانیتو در این زمینه حساب باز کرده و با آن ها تماس بگیرید. 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *