آیدانیتو > ارشد علمی کاربردی
کارشناسی ارشد بدون کنکور علمی کاربردی

ارشد علمی کاربردی

ارشد علمی کاربردی

در این مقاله با موضوع ارشد علمی کاربردی همراه شما هستیم. دانشگاه جامع علمی کاربردی یک دانشگاه نیمه دولتی است که از سال 1370 شروع به کار کرده است. این دانشگاه زیر نظر علوم، تحقیقات و فناوری است و مدرک آن به عنوان یک مدرک دانشگاهی دارای اعتبار است. دانشگاه علمی کاربردی در مقاطع کاردانی و کارشناسی دانشجو بدون کنکور می پذیرد و این موضوع توقعی را برای پذیرش ارشد بدون کنکور علمی کاربردی در بین مردم ایجاد کرده است.

افرادی که دوره کارشناسی خود را به اتمام رسانده اند و قصد تحصیل برای ارشد را دارند و تا حدی دانشگاه علمی کاربردی را می شناسند، مایل به تحصیل در مقطع ارشد علمی کاربردی هستند. و از آنجایی که پذیرش دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور است، به سمت ارشد بدون کنکور علمی کاربردی جذب می شوند.

ارشد بدون کنکور علمی کاربردی

آیا واقعاً امکان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد بدون کنکور علمی کاربردی وجود دارد؟

در سال های اخیر شایعات زیادی درباره پذیرش ارشد بدون کنکور علمی کاربردی به وجود آمده است. در حال حاضر دانشگاه علمی کاربردی هیچ گونه پذیرشی در مقطع ارشد ندارد. شاید این سؤال برایتان پیش آمده باشد که این شایعات چگونه شکل گرفته است و یا شاید احتمال دهید شایعه ارشد بدون کنکور علمی کاربردی به این دلیل شکل گرفته است که دانشگاه علمی کاربردی می خواهد در آینده نزدیک پذیرش ارشد نیز داشته باشد؟ در جواب به این نوع سؤالات باید بگوییم هیچ اطلاعیه ای از طرف دانشگاه علمی کاربردی به منظور پذیرش دانشجو در مقطع ارشد تاکنون منتشر نشده است. اما تنها یکبار در سال 92 دانشگاه های علمی کاربردی در مقطع ارشد دانشجو پذیرفت.

اگر مایل به تحصیل در مقطع ارشد آن هم بدون کنکور هستید، نا امید نشوید. راه های دیگری نیز وجود دارد. برای اطلاع از دانشگاه های پذیرنده ارشد بدون کنکور می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

ارشد بدون کنکور

در حال حاضر برخی از دانشگاه ها در مقطع ارشد بدون کنکور دانشجو می پذیرند. در ادامه هر یک از آنها ر ابه اختصار توضیح داده ایم.

ارشد پردیس بین الملل

در پردیس های بین المللی به مانند پردیس دانشگاه تهران و پردیس دانشگاه شریف شما می توانید با پرداخت شهریه ای نسبتاً بالا بدون کنکور ارشد بخوانید. البته پذیرش در این دانشگاه ها نیاز به قبولی در مصاحبه دارد و محل تحصیل نیز جزیره کیش می باشد.

ارشد مجازی

یکی دیگر از دوره هایی که پذیرش بدون کنکور ارشد دارد، دوره مجازی است. مدرک دوره مجازی مورد تأیید وزارت علوم است اما از اعتبار کمی برخوردار است. پذیرش در این دوره بدون کنکور و از طریق فراخوان هر مرکز آموزشی است. فراخوان ثبت نام در سایت هر مرکز منتشر می شود.

ارشد فراگیر پیام نور

دانشگاه دیگری که پذیرش بدون کنکور دارد، دانشگاه پیام نور است. ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور بدون کنکور است اما ادامه روند تحصیل در مقطع ارشد نیاز به قبولی در تمام دروس ترم اول و کسب حداقل نمره مورد قبول فراگیر پیام نور را دارد.

در صورتی که سوالی درباره نحوه پذیرش و ثبت نام ارشد بدون کنکور دارید میتوانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید و از آنها راهنمایی بخواهید. همچنین میتوانید مقاله ارشد بدون کنکور مجازی 97را مطالعه کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *