آیدانیتو > ارشد طراحی لباس
طراحی پارچه و لباس

ارشد طراحی لباس





ارشد طراحی لباس

طراحی لباس یک هنر هیجان انگیز و پر تکاپو است که به طور مستقیم نیز به بازار کار راه پیدا می کند. طراحی لباس تنها به معنی دوختن یک لباس نیست بلکه شامل شناخت پارچه و انتخاب جنس و طرح پارچه متناسب با طرح لباس، زیبایی شناسی و هماهنگی طرح با سبک پوشش روز است. به همین دلیل است که در مقطع ارشد طراحی لباس با عنوان طراحی پارچه و لباس ارائه می شود، نه تنها طراحی پارچه یا طراحی لباس!

کارشناسی ارشد رشته طراحی لباس

ارشد طراحی لباس یکی از رشته های گروه هنر است که در دهه اخیر بسیار مورد علاقه و توجه قرار گرفته است. و این امر صنعت پوشاک لباس را به یک صنعت در حال پیشرفت تبدیل کرده است. طراحی لباس یکی از ابزارهایی است که می تواند از تهاجم فرهنگی نیز جلوگیری کند و در مقابل موجب زنده ماندن فرهنگ و اصالت ایرانی شود البته با طراحی خاص و منحصر به فرد و جذاب می توان به این هدف دست پیدا کرد. از این رو افرادی که می خواهند در ارشد طراحی لباس تحصیل کنند و سپس در همین زمینه مشغول به کار شوند، باید علاوه بر شناخت مد و اطلاع از اخبار آن، با فرهنگ جامعه نیز آشنا باشند، خلاقیت داشته باشند و قدرت طراحی ایده و نظر خود به عنون یک لباس در آن ها زنده و پویا باشد.

ارشد طراحی لباس از جمله رشته هایی است که دارای دو مرحله آزمون است. آزمون اول، آزمون تستی ارشد طراحی لباس است و در صورت کسب رتبه و نحوه مجاز و بعد از انتخاب رشته به آزمون دوم که عملی است مورد سنجش قرار می گیرد. ارشد طراحی لباس، با کد 1364 در گروه هنر با عنوان طراحی پارچه و لباس قرار گرفته است.

دروس امتحانی کارشناسی ارشد طراحی لباس

برای قبولی و تحصیل در کارشناسی ارشد طراحی لباس، اولین قدم قبولی در آزمون تستی است که مباحث امتحانی آن نیز مشخص است. در جدول زیر دروس امتحانی و ضرایب آن ها را آورده ایم.

ضریب

2

2

3

3

3

نام درس 

زبان انگلیسی

تاریخ پارچه و لباس ایران و جهان

پارچه شناسی

اصول طراحی پارچه و لباس

آزمون عملی طراحی

 

پارچه شناسی شامل شناخت الیاف، تکنیک های بافت پارچه، رنگرزی با مواد طبیعی و مصنوعی است. و اصول طراحی پارچه و لباس نیز انواع چاپ های سنتی و مدرن و طراحی پارچه با دست و کامپیوتر را در بر می گیرد.

اگر شما قصد دارید وارد حرفه مد و طراحی لباس شود به شما توصیه می کنیم تحصیلات آکادمیک و دانشگاهی داشته باشید هر چند که داشتن خلاقیت و قدرت طراحی نیز بسیار مهم است. دانشگاه ها و مؤسسات بسیاری هستند که فرصت تحصیل در کارشناسی ارشد طراحی لباس را فراهم می کنند. بنابراین برای پیوستن به جامعه طراحی لباس به عنوان ارشد طراحی لباس علاوه بر طراحی قوی برای تحصیل در دانشگاه های عالی نیز تلاش کنید.

اگر سؤالی در رابطه با ارشد طراحی لباس ذهن شما را به خود مشغول کرده است می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
دانشگاه های ارائه دهنده ارشد رشته طراحی لباس

تعداد محدودی از دانشگاه ها ارشد طراحی لباس را ارائه می دهند ما در جدول زیر شما را با دانشگاه های ارائه دهنده ارشد طراحی لباس آشنا می کنیم.

دوره

دانشگاه

روزانه و شبانه

الزهرا

تهران

هنر

تهران

غیرانتفاعی

علم وفرهنگ

تهران

علم وفرهنگ

یزد

آپادانا

شیراز

امام جواد (ع)

یزد

کمال الملک

نوشهر

مارلیک

نوشهر

تحصیل ارشد طراحی لباس در خارج از کشور

آیا تا به حال به ادامه تحصیل در مقطع ارشد و در رشته طراحی لباس فکر کرده اید؟ توصیه می کنیم که تنها به ادامه تحصیل در مقطع ارشد طراحی لباس در دانشگاه های ایران ولو بهترین دانشگاه ها فکر نکنید و اهداف بزرگ تری از جمله تحصیل در این رشته در خارج از ایران نیز بیندیشید. این موضوع می تواند یکی از بهترین فرصت های زندگی شما تلقی شود. در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر و دقیق تر در این مورد از جمله دانشگاه های پذیرنده، میزان شهریه پرداختی و امکانات دانشگاه های ارائه کننده این رشته می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس حاصل کنید. 

دانشگاه آزاد نیز ارشد طراحی لباس و پارچه را ارائه می دهد که در اینجا نیاورده ایم. پیشنهاد میکنیم با روش نوین مشاوره که مشاوره تلفنی است آشنا شوید.

برای اطلاع از نحوه ثبت نام و انتخاب رشته طراحی لباس می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.


0 دیدگاه در “ارشد طراحی لباس

  1. کیانا گفت:

    سلاممم
    ممنون خیلی جامع و کامل بود.

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      خوشحالیم که مفید فایده بوده است. پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله ارشد برنامه ریزی ارشد طراحی لباس بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *