آیدانیتو > ارشد زیست شناسی دریا
زیست شناسی دریا

ارشد زیست شناسی دریا





 
ارشد زیست شناسی دریا

گرایش زیست دریا در میان گرایش های رشته زیست شناسی از جایگاه ویژه ای برخوردار است. گرایشی که بررسی و مطالعه بر روی فعالیت های خواص محیط آبی، بیولوژی آبزیان و فعالیت های آبزی پروری اختصاص دارد. به بیان دقیق تر، درست بر خلاف دو گرایش علوم جانوری و علوم گیاهی که مطالعه زندگی موجودات خشکی زی را سر کوچه کار خود قرار داده اند گرایش زیست شناسی دریا به شناخت و بررسی زندگی جانوران و گیاهان آبزی اختصاص دارد. زیست شناسی دریا در ردیف رشته های علوم پایه دیده می شود و هدف از ایجاد و راه اندازی آن آموزش و تربیت کارشناسان و متخصصانی است که در زمینه زیست دریا مشغول به کار شوند. در واقع اشخاص خواستار ادامه تحصیل در این رشته تحصیلی و دوره کارشناسی ارشد باید اشتیاق و علاقه فراوانی به کشف و شناخت پدیده ها و حقایق طبیعی داشته باشند. در این مقاله به بحث در مورد ارشد زیست شناسی دریا برای شما عزیزان می پردازیم. پس ما را همراهی کنید تا اطلاعات کافی را در رابطه با ارشد زیست شناسی دریا به دست آورید.

گرایش های کارشناسی ارشد زیست شناسی دریا

رشته زیست شناسی دریا در مقطع کارشناسی ارشد چهار گرایش مختلف را در بر می گیرد. در ادامه به ذکر این گرایش های ارشد زیست شناسی دریا و ارائه پاره ای توضیحات در رابطه با هر یک از آن ها برای شما دوستان می پردازیم.

گرایش های کارشناسی ارشد رشته زیست شناسی دریا

گرایش آلودگی دریا

گرایش گیاهان دریا

گرایش بوم شناسی دریا

گرایش جانوران دریا

 

معرفی گرایش جانوران دریا

هر دانشجو با تحصیل در این گرایش آشنایی کافی را با ساختار بدنی موجودات مختلف دریایی، شیوه زندگی و انواع آن ها را به طور کامل به دست می آورند و به مطالعه این موضوعات می پردازند.
اگر سؤالی در رابطه با ارشد زیست شناسی دریا ذهن شما را به خود مشغول کرده است با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید. 

معرفی گرایش بوم شناسی دریا

گرایش بوم شناسی دریا سعی در شناخت موجودات آبزی همانند جانوران و گیاهان می پردازند. به عنوان مثال مواردی همچون تغییرات احتمالی به وجود آمده در محیط زندگی این نوع از موجودات و مکان زندگی آن ها مورد بررسی و تحلیل کامل قرار می گیرد.

نحوه ویرایش انتخاب رشته کنکور

معرفی گرایش گیاهان دریا

دانشجویان مشغول به تحصیل در این گرایش از زیست شناسی دریا در طول دوران تحصیل خود به طور کامل با مسائل و موضوعات مرتبط با جنگل ها، درختچه های آبی، جلبک ها و گیاهان دریایی آشنا می گردند. به بیان دیگر، نحوه تکثیر و رشد گیاهان دریایی و محیط زیست آن ها مورد بررسی و مطالعه قرار می گیرد.

معرفی گرایش آلودگی دریا

گرایش آلودگی دریا سعی در اندازه گیری آلاینده های موجود در آب همانند سرب، نیترات، مواد معدنی و نیتروژن دارد علاوه بر این مسئله، ارزیابی و سنجش میزان آلودگی دریا و تأثیر آن بر محیط زیست انواع مختلف موجودات آبزی در این گرایش مورد تحلیل و بررسی می گردند.

دانشگاه های پذیرنده ارشد زیست شناسی دریا

در پایان این مطلب به ذکر دانشگاه های پذیرنده ارشد زیست شناسی دریا در گرایش های مختلف آن می پردازیم.

رشته

دانشگاه

زیست شناسی دریا گرایش جانوران دریا

دانشگاه هرمزگان- بندرعباس

دانشگاه گنبد

دانشگاه علوم و فنون دریای خرمشهر

دانشگاه شهید بهشتی- تهران

دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چا بهار

دانشگاه گیلان رشت

 

رشته

دانشگاه

زیست شناسی دریا- بوم شناسی دریا

دانشگاه مازندران- بابلسر

دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار

دانشگاه هرمزگان- بندرعباس

دانشگاه علوم و فنون دریایی- خرمشهر

 در این مقاله به تحلیل و بررسی ارشد زیست شناسی دریا پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به معرفی گرایش های ارشد زیست شناسی دریا زنید.
مشاوران آیدانیتو می توانند اطلاعات جامع و کاملی را در رابطه با ارشد زیست شناسی دریا در اختیار شما قرار دهند. پس در صورت لزوم با آن ها تماس بگیرید.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *