آیدانیتو > گرایش های دکتری ژئوفیزیک
دکتری ژئوفیزیک

گرایش های دکتری ژئوفیزیک





 
گرایش های دکتری ژئوفیزیک

رشته محبوب ژئوفیزیک همواره به علم علمی چند رشته ای در میان اهالی درس و دانشگاه شناخته می شود. این علم به وسیله تکنیک های متعددی همچون زمین شناسی، کامپیوتر، فیزیک و ریاضی سعی در مطالعه و بررسی انواع فرآیندهای فیزیکی و نیروهایی که در سال های بسیار دور و حتی در عصر حاضر در حال به وجود آوردن تغییراتی چند در سیاره ما بوده اند می پردازد. به عنوان مثال، می توان از فهم و درک مفهومی همچون زلزله، تغییر شکل انواع قاره های روی زمین و حرکت نام برد که از جمله موضوعات و مسائل با اهمیت و با ارزشی هستند که همیشه از جمله موضوعات چالش برانگیز در میان ژئوفیزیکدانان به شمار می روند. باید خاطر نشان کنیم که اصلی ترین وظیفه علم شناخته شده ژئوفیزیک بررسی و مطالعه فرایندهای فیزیکی مختلفی است که در سیاره ما زمین و همین طور منظومه شمسی رخ می دهد. کلیه دانش آموختگان رشته ژئوفیزیک در دوره تحصیلی دکتری امکان اشتغال و فعالیت در سازمان زمین شناسی، شرکت هایی همچون شرکت نفت و انجام کارها و پروژه های مهندسی از جمله اکتشافات لرزه و آب را دارند. در این مقاله، به ذکر گرایش های دکتری ژئوفیزیک برای شما دوستان گرامی می پردازیم. پس ما را همراهی کنید تا اطلاعات ضروری را در رابطه با گرایش های دکتری ژئوفیزیک به دست آورید. شناخت و کسب اطلاعات لازم در زمینه انواع گرایش های دکتری ژئوفیزیک می تواند شما را در جهت داشتن انتخابی هر چه آگاهانه تر و بهتر یاری نماید. 

گرایش های دکتری رشته ژئوفیزیک

رشته ژئوفیزیک در مقطع دکتری از چهار گرایش متمایز تشکیل شده است. در زیر به ذکر این گرایش ها برای شما دوستان می پردازیم.
  • ژئوفیزیک- گرانی سنجی
  • ژئوفیزیک- الکترومغناطیس
  • ژئوفیزیک- زلزله شناسی
  • ژئوفیزیک- لرزه شناسی
در ادامه پاره ای توضیحات را در رابطه با دو مورد از گرایش های دکتری ژئوفیزیک برایتان بیان می کنیم. جهت آشنایی با سایر گرایش می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس حاصل فرمایید.
برای انتخاب بهترین گرایش دکتری ژئوفیزیک با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

گرایش گرانی سنجی

گرایش گرانی سنجی تحت عنوان ثقل سنجی نیز شناخته می شود. هدف از ایجاد و راه اندازی این گرایش در بین سایر گرایش های ژئوفیزیک بررسی و محاسبه شتاب جاذبه زمین و همین طور بحث کردن در رابطه با شکل میدان جاذبه زمین در بخش های مختلف است. با توجه به بستگی مستقیم میدان جاذبه به جنس لایه ها به کمک روش گرانی سنجی می توان مسائل زمین ساختی همچون توده های نفوذی، گسل ها، گنبدها، تاقدیس های زیرزمینی و گسل ها را مورد تحلیل و بررسی قرار داد. از روش گرانی سنجی در تحلیل ها و بررسی های مهندسی برای تعیین مکان دقیق نمادهای انحلالی و همین طور حفره ها استفاده می گردد. در حقیقت، روش گرانی سنجی بهترین و مطمئن ترین روش جهت اکتشافات نفتی به شمار می رود.

گرایش الکترو مغناطیس

گرایش الکترومغناطیس، از جمله مهم ترین گرایش های رشته ژئوفیزیک در مقطع دکتری به حساب می آید. این گرایش، به شناسایی و مطالعه زمین و بالاخص اکتشافات به وجود آمده در منابع داخل زمین همچون مواد هیدروکربنی، مواد معدنی و آب به کمک خواص الکترومغناطیسی و الکتریکی کانی ها و سنگ می پردازد.

 

دانشگاه های پذیرنده دکتری رشته ژئوفیزیک

در این قسمت از مقاله پیش رو لیست دانشگاه های سراسری پذیرنده دکتری ژئوفیزیک به تفکیک گرایش ها خدمت شما دوستان عنوان می شود.

نام گرایش

نام دانشگاه

ژئوفیزیک- گرانی سنجی

دانشگاه تحصیلات تکمیلی در علوم پایه- زنجان

ژئوفیزیک- زلزله شناسی

دانشگاه تهران

دانشگاه تحصیلات تکمیلی در علوم پایه- زنجان

پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله

دانشگاه تهران

ژئوفیزیک- لرزه شناسی

دانشگاه تهران

ظرفیت پذیرش دکتری ژئوفیزیک

در مورد ظرفیت پذیرش دکتری ژئوفیزیک در گرایش های مختلف باید گفت که به عنوان مثال در گرایش زلزله شناسی بالاترین ظرفیت پذیرش 5 نفر است که به دانشگاه تحصیلات تکمیلی در علوم پایه- زنجان اختصاص دارد. اما در این میان، کمترین ظرفیت پذیرش 2 نفر است که مختص دانشگاه تهران است.
 در این مقاله به تحلیل و بررسی گرایش های دکتری ژئوفیزیک پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به انتخاب رشته دکتری ژئوفیزیک 98 بزنید.
اگر سؤالی درباره گرایش های دکتری ژئوفیزیک ذهن شما را به خود مشغول کرده است می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید. 

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *