انتخاب رشته دکتری مهندسی پلیمر

گرایش های دکتری پلیمر






گرایش های دکتری پلیمر

رشته پلیمر از جمله رشته های جدید و در حال گسترش است که در کشورهای صنعتی بسیار قابل توجه می باشد. در واقع رشته مهندسی پلیمر، مهندسی شیمی در قالب بسپارها شناخته می شود. چرا که گذشته این رشته از گرایش های شیمی محسوب می شد، ولی با توجه به گسترش و نیاز به تخصصی شدن آن به عنوان رشته ای مستقل با گرایش های متعدد ارائه شد در این مقاله با معرفی گرایش های دکتری پلیمر همراه شما عزیزان هستیم.

با توجه به تغییرات ایجاد شده در دفترچه انتخاب رشته 97 تغییراتی در گرایش های ارائه شده برای رشته پلیمر ایجاد شده است که داوطلبان علاقه مند به شرکت در آزمون دکتری باید از آن مطلع شوند.

گرایش های مهندسی پلیمر

همان طور که اطلاع دارید انتخاب رشته از مراحل حساس است که سرنوشت افراد را رقم می زند، داوطلبان قبل از انتخاب رشته باید شناخت کافی از گرایش های مهندسی پلیمر داشته باشند. اطلاع از بازار کار رشته هم از مواردی است که می تواند داوطلبان را در تحصیل رشته مورد نظر تشویق کند، پیشنهاد می کنیم برای اطلاع از بازار کار گرایش های دکتری مهندسی پلیمر به مقاله ی موجود  در آیدانیتو مراجعه  کنید تا انتخاب رشته منطقی و درست داشته باشید.

در سال جدید تغییراتی در گرایش های ارائه شده مهندسی پلیمر به وجود آمده است، گرایش های دکتری پلیمر در سال های گذشته شامل موارد زیر است:

  • مهندسی پلیمر- فراوش
  • مهندسی پلیمر-نانو فناوری
  • مهندسی پلیمر-پلیمریزاسیون
  • مهندسی پلیمر- بیومداد
  • مهندسی پلیمر-کامپوزیت
  • مهندسی پلیمر-علوم پایه
  • مهندسی پلیمر-چاپ
  • مهندسی پلیمر-رنگ

مهندسی پلیمر گرایش علوم پایه و مهندسی پلیمر فراورش از جمله گرایش هایی پر طرفدار این مجموعه محسوب می شود.

در دفترچه دکتری سال جدید، یعنی دکتری 98 داوطلبان تنها می توانند در دو گرایش زیر به تحصیل در مقطع دکتری بپردازند:

  • مهندسی پلیمر- پلیمر
  • مهندسی پلیمر- رنگ

همان طور که مشاهده می کنید در واقع هیچ گرایشی برای رشته پلیمر-پلیمر مشاهده نمی شود در صورتی که در سال های گذشته هفت گرایش را برای این رشته در نظر گرفته شده بود.

مهندسی پلیمر-پلیمر

هدف از این رشته تولید انواع محصولات پلیمری است، لاستیک ها، پلاستیک ها، الاستومرد، چسب ها، رزین و… از جمله محصولاتی است که صنایع امروزه بسیار پر کار و حائز اهمیت است که با رشته مهندسی پلیمر به بهترین نحو تولید می شود. موازنه انرژی و مواد، مکانیک سیالات، انتقال جرم و حرارت، مهندس پلاستیک، تکنولوژی الیاف مصنوعی از جمله مهم ترین دروس این رشته محسوب می شود.

مهندس پلیمر-رنگ

یکی از مهم ترین فعالیت های رشته مهندسی پلیمر رنگ ، رفع مشکلات ناشی از خوردگی فلزات، مخازن و لوله هاست که در این رشته به خوبی به آن پرداخته می شود. در صورتی که این رشته به درستی در صنایع مختلف انجام شود در چهار یا پنج درصد از درآمد ناخالصی که صرف خوردگی فلزات می شود، صرفه جویی می شود.

پیشنهاد می کنیم بعد از مطالعه گرایش های دکتری پلیمر مقاله بازار کار گرایش های دکتری مهندسی پلیمر را مطالعه کنید.
اگر سؤالی در خصوص گرایش های دکتری پلیمر دارید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *