انتخاب رشته دکتری مهندسی فناوری اطلاعات

گرایش های دکتری فناوری اطلاعات






گرایش های دکتری فناوری اطلاعات

رشته مهندسی فناوری اطلاعات از رشته های پر طرفدار در کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری است.

این رشته با توجه به بازار کار فوق العاده و پر درآمدی که دارد از بهترین رشته های دانشگاهی محسوب می شود و داوطلبان زیادی به این دلیل رشته ی فناوری اطلاعات را انتخاب و آن را در مقاطع بالا ادامه می دهند.

ریشه فناوری اطلاعات در مقطع دکتری در سه گرایش ارائه می شود که در مقاله گرایش های دکتری فناوری اطلاعات به طور کامل راجع به این گرایش ها صحبت خواهیم کرد. تا داوطلبان قبل از انتخاب رشته و شناخت کافی از آن ها داشته باشند. لازم به ذکر است فارغ التحصیلان تمامی رشته ها می توانند، مهندسی فناوری اطلاعات را در مقطع دکتری انتخاب کنند.

همراه ما باشید و با گرایش های دکتری فناوری اطلاعات آشنا شوید.

  • تجارت الکترونیکی
  • مدیریت سیستم های اطلاعاتی
  • سیستم های چند رسانه ای

تجارت الکترونیکی

تجارت الکترونیک یکی از رشته های مهم فناوری اطلاعات شناخته می شود که داوطلبان زیادی به خصوص فارغ التحصیلان کامپیوتر و فناوری اطلاعات این رشته به عنوان تخصص خود انتخاب می کنند. تجارت سنتی به سرعت جای خود را به تجارت الکترونیکی داده اهست. خرید و فروش و تبادل هر گونه محصول، خدمات و یا اطلاعات تجارت الکترونیکی طراحی، تولید، فروش و تحویل را ساده تر از قبل و سرعت آن را افزایش داده است.

با این که تجارت و خرید و فروش الکترونیکی در حال حاضر رو به رشد است اما تجارت الکترونیکی تنها محدود این امر نیست، فروش محصولات با ایجاد فروشگاه بزرگ در سطح جهان نیز با این تکنولوژی انجام پذیر است. فارغ التحصیلان می توانند فعالیت در بانک ها حول محور پول الکترونیک و یا ایجاد سایت های ارائه دهنده خدمات تجارت الکترونیکی داشته باشند.

مدیریت سیستم های اطلاعاتی

در حال حاضر و در دنیای امروز سازمان های مختلف با حجم انبوهی از اطلاعاتی روبرو هستند. 

این اطلاعات باید تحلیل، قابل فهم و نگهداری و بازیابی شود تا در صورت تصمیم گیری های بزرگ از سوی مدیریت اطلاعات با ارزش و مفید به صورت جداگانه در اختیار آن ها قرار گیرد. همان طور که از نام مدیریت سیستم های اطلاعاتی مشخص است. سه مبحث گسترده مدیریت، سیستم و اطلاعات در این رشته مورد بررسی قرار می گیرد.

سیستم های چند رسانه ای

هدف از سیستم های چند رسانه ای تربیت متخصصان است با قابلیت شناسایی نیاز به سیستم های چند رسانه ای در انواع سیستم های نرم افزاری است. رشته سیستم های چند رسانه ای از رشته هایی می باشد که از نظر داوطلبان بسیار جذاب است و از این وضعیت مورد توجه داوطلبان زیادی قرار می گیرد.

فارغ التحصیلان سیستم های چند رسانه ای می توانند به طرحی و اجرای این سیستم ها بپردازند. منظور از چند رسانه ای استفاده از رسانه های مختلف صدا، عکس، انیمیشن، ویدئو … است.

همچنین پیشنهاد می کنیم بعد از مطالعه گرایش های دکتری فناوری اطلاعات مقاله ی برنامه ریزی دکتری را مطالعه کنید.

به داوطلبان دکتری فناوری اطلاعات توصیه می کنیم قبل از انتخاب رشته با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید تا با توجه به توانایی و بازار کار رشته ها بهترین انتخاب را داشته باشند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *