آیدانیتو > گرایش های دکتری زبان و ادبیات انگلیسی
انتخاب رشته دکتری زبان و ادبیات انگلیسی

گرایش های دکتری زبان و ادبیات انگلیسی






گرایش های دکتری زبان و ادبیات انگلیسی

در حال حاضر، به دلیل برقراری ارتباط آسان با کشورهای دیگر یادگیری زبان انگلیسی به عنوان زبان بین المللی از ضروریات محسوب می شود به همین علت است که در کنار جذب بسیاری از افراد به گذراندن دوره های زبان انگلیسی آموزشگاه ها و مؤسسات خصوصی مختلف هر ساله شاهد گرایش داوطلبان به داشتن تحصیلات آکادمیک در این زمینه و در دانشگاه های مختلف هستیم. هدف از ایجاد و راه اندازی مجموعه زبان انگلیسی و در رشته های مختلف یادگیری مهارت های چهارگانه یعنی نوشتن، خواندن، صحبت کردن و درک مطلب است. بدین ترتیب و با یادگیری این مهارت های ذکر شده فرد می تواند در زمینه های مختلفی از جمله تدریس در دانشگاه ها و مؤسسه های مختلف اقدام به تدریس کند و یا حتی به امر ترجمه مشغول شود. از جمله گرایش های مجموعه زبان انگلیسی می توان به گرایش زبان و ادبیات انگلیسی اشاره کرد. در این رشته از زبان انگلیسی بحث بررسی و مطالعه آثار مختلف ادبیات مطرح می شود به عبارت دیگر، در رشته زبان و ادبیات انگلیسی با مطالعه پیشینه و تاریخچه این رشته تحصیلی می توان آشنایی کاملی را پیدا کرد. رشته زبان و ادبیات انگلیسی در هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه های ایران مورد تدریس قرار می گیرد. در دوره دکتری این رشته تحصیلی بیشتر با پژوهش و تحقیق مواجه هستیم. مباحثی همچون فلسفه زبان، فرهنگ و بررسی ساخت های زبانی به شکل آماری در این مقطع از ادبیات انگلیسی مطالعه می شوند. در این مقاله، به بحث در مورد گرایش های دکتری زبان و ادبیات انگلیسی برای شما می پردازیم. پس ما را همراهی کنید تا اطلاعات ضروری را در رابطه با گرایش های دکتری زبان و ادبیات انگلیسی به دست آورید.

گرایش های دکتری زبان و ادبیات انگلیسی

باید بگوییم که رشته زبان و ادبیات انگلیسی هیچ گرایشی را شامل نمی شود.

دانشگاه های دکتری زبان و ادبیات انگلیسی

در این بخش از مقاله حاضر به ذکر دانشگاه های ارائه دهنده دکتری زبان و ادبیات انگلیسی برای شما دوستان گرامی می پردازیم. لازم به ذکر است که این دانشگاه ها در دو دانشگاه سراسری و آزاد ذکر می شوند.

دانشگاه های سراسری پذیرنده زبان و ادبیات انگلیسی

ردیف

دانشگاه های سراسری پذیرنده دکتری زبان و ادبیات انگلیسی

1

دانشگاه شیراز

2

دانشگاه خوارزمی- تهران

3

دانشگاه تهران- (محل تحصیل پردیس خودگردان البرزکرج)

4

دانشگاه تهران(محل تحصیل پردیس خودگردان کیش)

5

دانشگاه تهران

 دانشگاه های آزاد پذیرنده زبان و ادبیات انگلیسی

ردیف

دانشگاه های آزاد پذیرنده دکتری زبان و ادبیات انگلیسی

1

واحد کرمان

2

واحد کرج

3

واحد علوم و تحقیقات

4

واحد تهران مرکزی

5

واحد تهران شمال

6

واحد تهران جنوب

7

واحد تبریز

8

واحد بروجرد

9

واحد اراک

ظرفیت پذیرش دکتری زبان و ادبیات انگلیسی

در مورد ظرفیت پذیرش دکتری زبان و ادبیات انگلیسی در دانشگاه های سراسری باید بگوییم که کمترین میزان ظرفیت پذیرش در این مقطع از رشته ادبیات انگلیسی 1 نفر است که به دانشگاه تهران تعلق دارد. اما بیشترین ظرفیت پذیرش متعلق به پردیس خودگردان دانشگاه تهران است که در کیش وجود دارد. در سال 97 ظرفیت پذیرش در این دانشگاه و در مقطع دکتری رشته ادبیات انگلیسی 7 نفر است. در مجموع می توان گفت که در دکتری رشته زبان و ادبیات انگلیسی با ظرفیت پذیرش بالایی از طرف دانشگاه های سراسری مواجه نیستیم. بنابراین، قبولی در آن چندان ساده به نظر نمی رسد. در نتیجه، باید تلاش زیادی را جهت رسیدن به این هدف به خرج دارد تا بتوان به قبولی در مقطع دکتری زبان و ادبیات انگلیسی و در یکی از بهترین دانشگاه های ایران نائل شد.

در این مقاله به تحلیل و بررسی گرایش های دکتری زبان و ادبیات انگلیسی پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله منابع دکتری زبان و ادبیات انگلیسی بزنید.
اگر سوالی در زمینه گرایش های دکتری زبان و ادبیات انگلیسی ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *