آیدانیتو > گرایش های دکتری زبان فرانسه
دکتری زبان فرانسه

گرایش های دکتری زبان فرانسه





گرایش های دکتری زبان فرانسه

زبان تنها راه برقراری ارتباط با سایر افراد است و به همین دلیل است که بسیاری از افراد به یادگیری زبان دیگری می پردازند. شناخت زبان های کشورهای مختلف از روابط بین الملل و سیاسی تا صحبت های روزمره مورد استفاده و اهمیت است. از حدود سال 1315 آموزش و شناخت زبان فرانسه در ایران به صورت یک رشته دانشگاهی ارائه شده است. ابتدا شما دوره آموزشی زبان فرانسه، دوره کارشناسی بود. اما به مرور زبان دوره ارشد و دکتری این رشته نیز به رشته های ارشد و دکتری دانشگاه ها اضافه شد. تا به امروز که شاهد گرایش های دکتری زبان فرانسه هستیم در ادامه این مقاله قصد داریم رشته ها و گرایش های دکتری زبان فرانسه را معرفی کنیم.

دکتری زبان فرانسه

افرادی که در مقطع دکتری به تحصیل زبان فرانسه می پردازند علاوه بر افزایش معلومات و دانش خود و زبان فرانسه، با اصول نظری و تئوری های جدید و تحول و دگرگونی های زبان فرانسه نیز آشنا می شوند. زبان فرانسه در مقطع دکتری به دو مجموعه آموزش زبان فرانسه و ادبیات فرانسه تقسیم شده است. اگر بخواهیم گرایش های دکتری زبان فرانسه را بررسی کنیم باید بگوییم هیچ کدام از رشته های آموزش زبان فرانسه و ادبیات فرانسه دارای گرایش نمی باشد. بنابراین در ادامه به جای بررسی گرایش های دکتری زبان فرانسه، دو رشته زبان فرانسه را بررسی می کنیم.

آموزش زبان فرانسه

آموزش زبان فرانسه با کد 2801 در گروه زبان رشته های دکتری قرار گرفته است. موارد امتحانی این رشته، زبان شناسی، گرامر پیشرفته، واژه شناسی، ارزشیابی و آزمون سازی است. فارغ التحصیلان آموزش زبان فرانسه دارای اطلاعات، دانش و توانایی وسیع برای آموزش زبان فرانسه به علاقه مندان این زبان هستند. و همچنین می توانند با شناخت و مطالعه ادبیات فرانسه، سایر مردم را با فرهنگ و ادبیات فرانسه آشنا کنند. این فارغ التحصیلان تخصص و دانش کافی و لازم برای ترجمه را نیز دارا هستند.

ادبیات فرانسه

کد 2802 در گروه زبان مقطع دکتری به رشته ادبیات فرانسه اختصاص یافته است. داوطلبان تحصیل در مقطع دکتری این رشته باید دانش و شناخت مناسبی از ادبیات قرون 17 تا 20 فرانسه داشته باشند این داوطلبان در آزمون دکتری علاوه بر ارزیابی دوره های ادبی، پیرامون، گرامر، واژه شناسی، تحلیل متون و تفسیر مکاتب ادبی فرانسه نیز مورد ارزیابی قرار می گیرند. در دوره دکتری ادبیات فرانسه، دانشجویان با آثار ادبی و فرهنگی آشنا می شوند، روش های نوین نقد ادبی را می شناسند و به نقد و بررسی آثار ادبی می پردازند.

دکتری مترجمی زبان فرانسه

مترجمی زبان فرانسه یکی از گرایش های زبان فرانسه است. در مقطع ارشد زبان فرانسه در گروه رشته های علوم انسانی قرار گرفته است. دارای سه رشته آموزشی زبان فرانسه، ادبیات فرانسه و مترجمی زبان فرانسه است. اما در مقطع دکتری زبان فرانسه تنها با دو رشته آموزش و ادبیات ارائه می شود. رشته ای به عنوان مترجمی زبان فرانسه در دفترچه آزمون دکتری مشاهده نمی شود. فارغ التحصلان مترجمی زبان فرانسه می توانند در آزمون دکتری یکی از دو رشته موجود را انتخاب کنند. برای شرکت در آزمون دکتری علاوه بر انتخاب رشته و گرایش لازم است با منابع دکتری آموزش زبان فرانسه آشنا شوید.

برای اطلاع از چگونگی ثبت نام، آزمون کتبی و مصاحبه دکتری و منابع آزمون دکتری هر یک از گرایش های دکتری زبان فرانسه می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.


2 دیدگاه در “گرایش های دکتری زبان فرانسه

  1. ویکتوریا گفت:

    سلام من فارغ التحصیل کارشناسی ارشد مترجمی زبان فرانسه دارم و میخواهم در مقطع دکترای ادبیات زبان فرانسه ادامه تحصیل بدهم لطفا جهت شروع آمادگی راهنماییم بفرمایید.
    متشکرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *