آیدانیتو > گرایش های ارشد هنرهای رایانه ای
گرایش هنرهای تصویری و طراحی

گرایش های ارشد هنرهای رایانه ای


گرایش های ارشد هنرهای رایانه ای

همان طور که مطلع هستید، نقش کامپیوتر در دنیای امروزی بسیار پررنگ و قابل توجه است. به طوری که بدون وجود آن بسیاری از فعالیت های روزمره تقریباً غیر ممکن و محال به نظر می رسد. زیرا انجام بسیاری از کارها تنها به وسیله کامپیوتر میسر است. از جمله کاربردهای کامپیوتر می توان به استفاده از آن در زمینه طراحی تصاویر و انجام کارهای هنری اشاره کرد. از جمله رشته های مطرح در این زمینه می توان به هنرهای رایانه ای اشاره کرد. این رشته تحصیلی در مجموعه هنرهای تصویری و طراحی قرار گرفته است. باید بگوییم که این رشته تحصیلی از دو گرایش تشکیل شده است. در این مقاله، به ذکر گرایش های ارشد هنرهای رایانه ای برای شما می پردازیم. پس ما را همراهی کنید تا اطلاعات ضروری را در رابطه با گرایش های ارشد هنرهای رایانه ای به دست آورید.

گرایش های کارشناسی ارشد هنرهای رایانه ای

رشته هنرهای رایانه ای دو گرایش زیر را در بر می گیرد. علاوه بر ذکر این دو گرایش توضیحاتی را نیز در رابطه با آن ها بیان می کنیم.

  • گرایش تولید بازی های رایانه ای
  • طراحی شبیه ساز هوشمند

گرایش تولید بازی های رایانه ای

به عقیده بسیاری از جامعه شناسان و روان شناسان اسباب بازی و همین طور بازی کردن پیوند عمیقی با زندگی کودکان و نوجوانان خورده است. این موضوع، تأثیر بسیار زیادی در تکوین شخصیت و روحیه آن ها دارد. زیرا بازی بهترین وسیله جهت شکوفایی و رشد احساسات درونی کودک و مناسب ترین روش جهت پرورش عواطف و هیجانات وی به شمار می رود. علاوه بر بازی های سنتی معمول، از دهه 1970 میلادی پای بازی های رایانه ای به جامعه و بین کودکان باز شد. این بازی ها تحولی اساسی و عمیق را در سرگرمی کودکان و تفریحات ایجاد کردند. در حال حاضر، صنعت تولید و ساخت بازی های رایانه ای به یکی از سودآورترین و گسترده ترین مشاغل و حرفه ها در زمینه سرگرمی کودکان بدل شده است. گرایش تولید بازی های رایانه ای به عنوان گرایشی مطرح در رشته هنرهای رایانه ای شناخته شده است و علاوه بر مهارت داستان نویسی به تسلط هنری و تکنیکی نیز نیاز دارد.

گرایش طراحی شبیه ساز هوشمند

گرایش طراحی شبیه ساز هوشمند نیز یکی دیگر از گرایش های گنجانده شده در رشته هنرهای رایانه ای است. گرایشی که از جمله دروس مورد مطالعه در آن می توان به حکمت هنر اسلامی، شبیه سازی، مصور سازی اطلاعات برنامه نویسی گرافیک، جلوه های ویژه، هوش مصنوعی پیشرفته، انیمیشن سه بعدی پیشرفته و رندرینگ اشاره کرد.

منابع ارشد هنرهای رایانه ای

باید بگوییم که منابع ارشد هنرهای رایانه ای کتب زیادی را شامل می شود. در میان این کتاب ها می توان از تاریخ عکاسی و عکاسان پیشگام در ایران، سیر تحول عکاسی، نشانه شناسی عکاسی، عکاسان بزرگ جهان، حقیقت و زیبایی، سیر حکمت در اروپا، تاریخ و مسائل زیباشناسی و مبانی نقد ادبی نام برد.

منابع زبان کنکور ارشد هنر

در میان منابع معرفی شده جهت مطالعه برای کنکور ارشد گروه هنر می توان به چند کتاب 1100 words, , Essential words for the TOEFL, 504 words اشاره  کرد.

دانشگاه های پذیرنده کارشناسی ارشد هنرهای رایانه ای

آیا از علاقمندان به تحصیل در کارشناسی ارشد هنرهای رایانه ای هستید؟ در این صورت باید از دانشگاه های پذیرنده ارشد هنرهای رایانه ای نیز اطلاع داشته باشید. در صورت نیاز به کسب اطلاع در رابطه با دانشگاه های پذیرنده ارشد هنرهای رایانه ای با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس حاصل فرمایید.

در این مقاله به تحلیل و بررسی گرایش های ارشد هنرهای رایانه ای پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله مشاوره کنکور ارشد بزنید.
اگر سوالی در زمینه گرایش های ارشد هنرهای رایانه ای ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *