آیدانیتو > گرایش های ارشد مدیریت ورزشی
گرایش مجموعه مدیریت

گرایش های ارشد مدیریت ورزشی






گرایش های ارشد مدیریت ورزشی

رشته مدیریت ورزشی از جمله رشته های قرار گرفته در مجموعه علوم ورزشی است که تمامی یافته های علمی در زمینه سازمان و مدیریت را شامل می شود. دانشجویان مشغول به تحصیل در این رشته بعد از فراگیری علوم و دانش مرتبط با مدیریت و کسب تجارب مدیریتی تبدیل به متخصصین ارزنده ای می شوند که نقشی بسیار مهم را در اداره امور سازمان های ورزشی ایفا می کنند. هدف از ایجاد این رشته تحصیلی در دانشگاه ها تربیت کارشناسان ماهر و مدیرانی است که بتوانند عهده دار امور نهادهای ورزشی کشور و سازمان ها شوند. رشته مدیریت ورزشی، در مقطع کارشناسی ارشد نیز در دانشگاه های سرتاسر کشور ارائه می شود. هدف مهم از ایجاد این مقطع از مدیریت ورزشی آموزش و تربیت متخصصینی است که با ادامه تحصیل در مقطع دکتری در آینده بتوانند موجب تقویت کادر هیئت علمی دانشگاه ها و همین طور مراکز آموزش عالی شوند. باید بگوییم که رشته مدیریت ورزشی در مقطع کارشناسی ارشد شش گرایش مختلف را در بر می گیرد. در این مقاله، قصد معرفی گرایش های ارشد مدیریت ورزشی را خدمت شما دوستان داریم. پس ما را همراهی کنید تا اطلاعاتی ضروری را در ارتباط با گرایش های ارشد مدیریت ورزشی به دست آورید.

گرایش های کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی

6 گرایش ارشد مدیریت ورزشی عبارتند از:

 

ردیف

گرایش های کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی

1

مدیریت رویدادهای ورزشی

2

مدیریت رسانه های ورزشی

3

مدیریت راهبردی در سازمان های ورزشی

4

مدیریت اوقات فراغت ورزش های تفریحی

5

مدیریت اماکن و تأسیسات ورزشی

6

مدیریت بازاریابی در ورزش

 

در زیر به معرفی تعدادی از گرایش ها برای شما دوستان می پردازیم.

گرایش های مدیریت اوقات فراغت مدیریت ورزشی

طول دوره تحصیل در گرایش مدیریت اوقات فراغت حدود دو سال است. از جمله توانایی تخصصی لازم جهت تحصیل در این گرایش توانایی مدیریت و اداره مراکز ورزشی متعلق به شهرداری ها و پارک های تفریحی، توانایی مدیریت و کارشناسی در فدراسیون های ورزشی همگانی و انجام خدمات مشاوره ای به مراکز مختلف ورزشی است.

گرایش مدیریت بازاریابی ورزشی مدیریت ورزشی

هر فرد جهت تحصیل در گرایش مدیریت بازاریابی ورزشی به برخورداری از توانایی های تخصصی بسیاری نیاز دارد. در میان این توانایی ها می توان به توانایی و داشتن مهارت در زمینه بازاریابی رویدادهای ورزشی بزرگ، انجام انواع خدمات مربوط به بازاریابی ورزشی در باشگاه های لیگ های برتر کشور و انجام خدمات متنوع مشاوره ای در شرکت های بازاریابی ورزشی و مؤسسات اشاره کرد. در میان دروس تخصصی گرایش مدیریت بازاریابی ورزشی می توان از مدیریت بازاریابی جهانی، اصول و مبانی بازاریابی ورزشی، سمینار در بازاریابی ورزشی و برنامه ریزی استراتژیک در بازاریابی ورزشی را نام برد.

گرایش مدیریت اماکن و تأسیسات ورزشی

تحصیل در این گرایش مهم از مدیریت ورزشی مستلزم وجود توانایی هایی در افراد است. از جمله این توانایی ها باید به مهاجرت برنامه ریزی جهت نگهداری و بازسازی تأسیسات ورزشی و اماکن و همین طور احداث آن ها، توانایی مدیریت ورزشگاه ها و اماکن ورزشی و توانایی برگزاری کارگاه های آموزشی اشاره کرد.

بهترین گرایش ارشد مدیریت ورزشی

باید بگوییم که هر یک از گرایش های ارشد مدیریت ورزشی می تواند به نوبه خود بهترین باشند. این موضوع بستگی به علایق فرد دانشجو و همین طور بازار کار آن ها دارد. جهت کسب اطلاعات بهتر و جامع تر در این زمینه می توانید با کارشناسان و مشاوران آیدانیتو تماس حاصل فرمایید.

دروس ارشد مدیریت ورزشی

هر کدام از گرایش های ارشد مدیریت ورزشی دروس تخصصی متفاوتی را در خود جای داده اند که در بالا تا حدودی راجع به آن ها صحبت کردیم. اما در این میان تعدادی از دروس تحت عنوان دروس پایه بین تمامی گرایش های این رشته مشترک هستند. از جمله این دروس می توان به اصول و مبانی مدیریت، تحلیل آماری و کاربرد فرم افزارهای آماری در ورزش و روش تحقیق در مدیریت ورزشی اشاره کرد.

در این مقاله به بررسی گرایش های ارشد مدیریت ورزشی پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله مواد و ضرایب آزمون ارشد 97 بزنید.

اگر سوالی در زمینه گرایش های ارشد مدیریت ورزشی ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *