آیدانیتو > گرایش های ارشد مدیریت بازرگانی
گرایش مجموعه مدیریت

گرایش های ارشد مدیریت بازرگانی





معرفی گرایش های ارشد مدیریت بازرگانی

مجموعه مدیریت یکی از مجموعه های پر طرفدار گروه علوم انسانی است. مجموعه مدیریت شامل 14 رشته است و هر رشته گرایش های خاص خود را دارد. در این مقاله به معرفی گرایش های ارشد مدیریت بازرگانی می پردازیم و شما را با گرایش های مدیریت بازرگانی آشنا می کنیم. در ابتدا لازم است توضیحی درباره مجموعه مدیریت بدهیم و سپس به معرفی گرایش های ارشد مدیریت بازرگانی می پردازیم.

مدیریت به عنوان یکی از رشته های پرطرفدار و پرکاربرد شناخته می شود. از آن جایی که نیاز به یک کارشناس مدیریت در هر شرکت و اداره ای حس می شود، این رشته متناسب با هر مجموعه به چندین رشته تقسیم شده است. در جدول زیر داشته های مجموعه مدیریت را آورده ایم.

مدیریت بازرگانی

مدیریت صنعتی

مدیریت مالی

مدیریت دولتی

مدیریت فناوری اطلاعات

مدیریت منابع انسانی

مدیریت حمل و نقل دریایی بین قاره ای

مدیریت بازرگانی دریایی

مدیریت بحران

مدیریت اماکن مبتکر مذهبی

سیاستگذاری علم و فناوری

 

 

همان طور که می بینید مدیریت بازرگانی یکی از رشته های گروه مدیریت است. مدیریت بازرگانی در مقطع ارشد خود شامل چند گرایش می شود. گرایش های مدیریت بازرگانی ارشد به شرح زیر است.

  • بازاریابی
  • بازرگانی بین الملل
  • تجارت الکتریکی
  • بازرگانی داخلی
  • کارآفرینی
  • مدیریت استراتژیک

حال به معرفی گرایش های ارشد مدیریت بازرگانی می پردازیم.

مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی

هر محصولی که تولید می شود نیاز دارد تا فروخته شود و مورد استفاده قرار گیرد. فروش محصول به تولید کنندگان و کارخانه ها کمک می کند تا بتوانند در آمد خود و مجموعه را افزایش دهند. تلاش برای پیدا کردن بازار و معادله کالا را بازاریابی گویند. در مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی به تلاش می شود تا بازار شناخته شود، مشکلات اقتصادی در نظر گرفته شود و بهترین بازار فروش شناخته شود.

معرفی گرایش تجارت الکترونیک

در معرفی گرایش های ارشد مدیریت بازرگانی به گرایش تجارت الکترونیک می رسیم .

در عصر حاضر و با توجه به پیشرفت تکنولوژی، بازار فروش و تجارت نیز تغییر کرده است. بازار تجارت از یک بازار حقیقی به یک بازار الکترونیکی تبدیل شده است. گرایش تجارت الکترونیک مدیریت بازرگانی بر روی فروش، خرید و به طور کلی بازرگانی از طریق اینترنت تمرکز دارد.

معرفی گرایش کار آفرینی

به معرفی گرایش های ارشد مدیریت بازرگانی گرایش کارآفرینی می پردازیم. در رشته کارآفرینی تلاش می شود تا مدیرانی خلاق و کارآفرین پرورش یابند. بتوانند کار و اقتصاد را رشد دهند. افرادی که مایل به تحصیل در گرایش کارآفرینی هستند باید از مهارت مذاکره، روابط عمومی خوب، بازاریابی، رهبری و تصمیم گیری برخوردار باشند.

معرفی گرایش بازرگانی بین الملل

گرایش بازرگانی بین الملل نیز به بررسی شرایط تجارت و بازرگانی به صورت جهانی یا همان صادرات و واردات می پردازد. در این گرایش سعی می شود تا تمام راه های برقراری ارتباط با سایر کشورها وتبادلات کلا با آن ها بررسی شود. به عبارت دیگر محصول خود را به صورت جهانی معرفی می کنند.

پیشنهاد میکنیم مقاله انتخاب رشته ارشد مدیریت را نیز مطالعه کنید.

اگر برای انتخاب گرایش ارشد مدیریت بازرگانی مناسب خود دچار شک و تردید شده اید و یا نمیدانید کدام گرایش بازار کار مناسب تری دارد، می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید تا پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.


1 دیدگاه در “گرایش های ارشد مدیریت بازرگانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *