آیدانیتو > گرایش های ارشد صنایع
گرایش مهندسی صنایع

گرایش های ارشد صنایع






گرایش های ارشد صنایع

رشته صنایع از رشته های محبوب و پرطرفدار در مقطع ارشد است که تصمیم داریم در این مقاله به گرایش های ارشد صنایع می پردازیم.

مهندسی مهارتی است که نیاز به آن در تمامی صنعت ها حس می شود. حال برای اطلاع از  کیفیت و کمیت های واحد صنعتی پیشرفته و بزرگ، اطلاع  از مواد اولیه خوب، و … از مواردی است که در مهندسی صنایع به آن پرداخته می شود. مهندسان صنایع به صورت کلی به افزایش بهره وری در مدیریت منابع انسانی، روش ها و تکنولوژی ها می پردازند.

در ادامه به معرفی گرایش های ارشد صنایع خواهیم پرداخت همراه ما باشید تا با جزئیات این رشته آشنا شوید.

گرایش های ارشد صنایع

رشته مهندسی صنایع در مقطع کارشناسی ارشد، در ده گرایش ارائه می شود:

  • بهینه سازی سیستم ها
  • سیستم های سلامت
  • مدیریت نوآوری و فناوری
  • سیستم های مالی
  • لجستیک و زنجیره تأمین
  • مدیریت پروژه
  • سیستم های کلان
  • آینده پژوهی
  • مدیریت مهندسی
  • کیفیت و بهره وری

با هر یک از گرایش های ارشد صنایع در ادامه بیشتر آشنا خواهید شد.

بهینه سازی سیستم ها

امتحانی که در گرایش بهینه سازی سیستم ها در مقطع ارشد گرفته می شود، تخصصی تر و به عبارتی می توان سخت ترین امتحان این رشته است. دانشجویان بهینه سازی سیستم ها با مدل سازی، برنامه ریزی در پروژه های مختلف، بررسی مشکلات و ارائه ی الگوهای برتر و مناسب به صورت عمیق و تخصصی آشنا می شوند.

سیستم سلامت

کنترل و شناخت مشکلات و مسائل و پیدا کردن راه حل های مناسب از جمله عوامل بهبود و افزایش بهره وری سیستم های سلامت است، که فارغ التحصیلان و مهندسان این گرایش آن را برعهده دارند.

مدیریت و نوآوری و فناوری

در این گرایش به مباحثی نظیر تجاری سازی محصولات با بهره مندی از جدیدترین فناوری ها و نوآوری در سطح بنگاه پرداخته می شود. دانشجویان در این گرایش با تفاوت های مدیریت مدرن و سنتی آشنا می شوند.

سیستم های مالی

در گرایش سیستم های مالی به رفع مشکلات مالی و طرحی و توسعه ابزارها و سیستم های مالی می پردازد که در نهایت با ارائه راه حل های مناسب باعث کاهش ریسک در جهت افزایش بهره وری و ارزش شرکت ها می شود.

لجستیک و زنجیره تأمین

منظور از زنجیره تأمین تمامی فعالیت ها از مبادله کالا و خدمات از مرحله ماده خام تا مرحله تولید نهایی است، مدیریت لجستیک و زنجیره تأمین به ایجاد هماهنگی در تولید، موجودی، مکان یابی و حمل و نقل بین شرکت کنندگان در یک زنجیره تأمین می پردازد.

مدیریت پروژه

صنعت نفت کشور همان طور که مطلع هستید از اهمیت فراوانی برای تک تک افراد دارد، از همین رو اصلاح روند اجرای پروژه های راهبردی و مدیریتی وزارت نفت از مهم ترین سرفصل های آموزشی این گرایش محسوب می شود. هدف از این دوره افراد و متخصصان در پروژه های نفت و گاز است.

سیستم های کلان

در این گرایش به تحلیل و طرح و برنامه ریزی سیستم های مختلف مورد نیاز جامعه پرداخته می شود. این سیستم ها معمولاً در ابعاد منطقه یا کشور مطرح می شوند.

آینده پژوهی

آینده پژوهی گرایشی میان رشته ای بین رشته های مهندسی و مدیریت می باشد و در آن متخصصان دارای قدرت تخیل، پیش بینی و تصمیم گیری صحیح و به موقع در عرصه های مختلف پرورش داده می شوند.

مدیریت مهندسی

رشته های مدیریت مهندسی از جمله رشته هایی است که با توجه به درآمد آن بسیار مورد توجه داوطلبان قرار می گیرد، هدف از این رشته بهره گیری از اصول علم مدیریت در کنار دانش مهندسی و حل مسائل موجود در زمینه های مدیریتی، اقتصادی، تجاری و… است.

کیفیت و بهره وری

دانشجویان در رشته کیفیت و بهره وری به مدیریت واحدهای صنعتی، تجزیه و تحلیل مشکلات و نارسائی های مدیریت واحد صنعتی و ارائه راه ایی برای بهبود مدیریت و انجام تحقیق و بررسی لازم در روش های مدیریت و بهبود آن ها می پردازند.

در ادامه کد ضریب هر یک از این گرایش ها را مشاهده می کنید.

گرایش

کد ضریب

بهینه سازی سیستم

1

سیستم های سلامت

مدیریت نوآوری و فناوری

سیستم های مالی

4

لجستیک و زنجیره تأمین

مدیریت پروژه

سیستم های کلان

2

آینده پژوهی

3

مدیریت مهندسی

کیفیت و بهره وری

 

پیشنهاد می کنیم بعد از مطالعه مقاله گرایش های ارشد صنایع مقاله انتخاب رشته ارشد مهندسی صنایع 97 را مطالعه کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص هر یک از گرایش ها با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *