آیدانیتو > گرایش های ارشد زبان روسی
گرایش زبان روسی

گرایش های ارشد زبان روسی






گرایش های ارشد زبان روسی

زبان شیرین روسی از خانواده زبان های اسلاوی به شمار می رود و خود به عنوان زیر مجموعه ای از زبان های اروپایی و هنری محسوب می شود. این زبان به وسیله الفبای سیربلیک نوشته می شود و از نظام نگارشی به خصوص تبعیت می کند. جالب است بدانید که زبان مادری حدود 150 میلیون نفر در دنیا روسی است. اما در حدود 250 میلیون انسان در جهان به این زبان تکلم می کنند. علاوه بر این، زبان روسی در بین سایر زبان های اسلاوی بالاترین تعداد گویش را به خود اختصاص داده است. در صورتی که شما دوستان نیز علاقه زیادی به یادگیری زبان روسی دارید، چند نکته مهم جهت یادگیری آسان تر و سریع این زبان به شما پیشنهاد می شود. اولین نکته این که بهتر است از متون مختلف جهت یادگیری بهتر لغات زبان روسی و بهره بگیرید. برای یادگیری لغت ها ابتدا بایستی اقدام به تهیه فلش کارت ها یا هر چیزی مشابه آن ها نمایید. پس از نوشتن لغات جدید فضای خالی را در کنار آن ها بگذارید تا توضیحات لازم همچون قید، فعل و اسم را به در آن یادداشت نمایید. در نهایت آن لغت را در جمله فرا بگیرد. در غیر این صورت نمی توانید انتظار موفقیت را از خود داشته باشید. دومین نکته در زمان یادگیری زبان روسی قرار گرفتن در محیط و سفر به کشور روسیه است.

این مورد می تواند کمک شایان توجهی به یادگیری هر چه بیشتر شما داشته باشد. حتی می توانید اخبار روسی را گوش دهید، مجله هایی به زبان روسی بخوانید و یا مکالمه ها و فایل های صوتی را در یوتیوپ گوش دهید. لازم به ذکر است که رشته زبان روسی در هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در ایران تدریس می شود. در این مقاله، به ذکر گرایش های ارشد زبان روسی برای شما دوستان گرامی می پردازیم. پس ما را همراهی کنید تا اطلاعات ضروری را در رابطه با گرایش های ارشد زبان روسی به دست آورید.

گرایش های کارشناسی ارشد زبان روسی

مجموعه زبان روسی در دفترچه انتخاب رشته ارشد 97 از دو رشته زبان و ادبیات روسی و آموزش زبان روسی تشکیل شده است. گفتنی است که این دو رشته هیچ گرایشی را شامل نمی شوند.

کارشناسی ارشد زبان روسی

مقطع کارشناسی ارشد زبان روسی دوره ای است که علاقه مندان به آن می توانند پس از اخذ مدرک کارشناسی اقدام به ادامه تحصیل در آن نمایند. هر یک از دو رشته گنجانده شده در مجموعه ارشد زبان روسی از دروس مختلفی تشکیل شده اند که دانشجو ملزم به سپری کردن آن در طول دوران تحصیل هستند.

دانشگاه های ارشد زبان روسی

در این بخش از مقاله حاضر، سعی در معرفی شماری از دانشگاه های پذیرنده آزاد و سراسری ارشد زبان روسی را برای شما دوستان داریم. پس با ما همراه باشید.

دانشگاه های سراسری پذیرنده ارشد زبان روسی

نام رشته

دانشگاه

زبان و ادبیات روسی

دانشگاه تهران

آموزش زبان روسی

دانشگاه تهران-دانشگاه تربیت مدرس

 

دانشگاه های آزاد پذیرنده ارشد زبان روسی

نام رشته

دانشگاه

آموزش زبان روسی

واحد تهران شمال

ظرفیت پذیرش ارشد زبان روسی

در مورد ظرفیت پذیرش ارشد زبان روسی باید خاطر نشان کنیم که در بین دانشگاه های روزانه پذیرنده با ظرفیت پذیرش پایینی در این رشته روبرو هستیم. به طور مثال، بالاترین ظرفیت پذیرش در رشته زبان و ادبیات روسی شش نفر در سال 97 شش نفر است. اما در رشته آموزش زبان روسی ظرفیت 8 نفر بالاترین ظرفیت پذیرش را به خود اختصاص می دهد. راجع به کمترین ظرفیت پذیرش در این مجموعه باید گفت که در دو رشته زبان و ادبیات روسی و آموزش زبان روسی به ترتیب ظرفیت های 3-2 نفر کمترین ظرفیت پذیرش را در این دو رشته درخود جای داده اند.

در این مقاله به تحلیل و بررسی گرایش های ارشد زبان روسی پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله بازار کار رشته زبان روسی بزنید.
اگر سوالی در زمینه گرایش های ارشد زبان روسی ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *