آیدانیتو > گرایش های ارشد اقتصاد کشاورزی
گرایش اقتصاد کشاورزی

گرایش های ارشد اقتصاد کشاورزی






گرایش های ارشد اقتصاد کشاورزی

رشته اقتصاد کشاورزی مجموعه ای از روش ها و علوم را در بر می گیرد که به بحث و بررسی در زمینه روابط اقتصادی موجود و استفاده از اصول اقتصادی در تولید و توسعه کشاورزی و عوامل اقتصادی مؤثر در امور مربوط به کشاورزی می پردازد. به عبارت دیگر، اقتصاد کشاورزی را می توان کاربرد نظریه های اقتصاد عمومی در فرآیندهایی همچون مصرف مواد خام اولیه و مواد غذایی مورد نیاز سایر بخش ها و همین طور مصرف، توزیع، مبادله و تولید نامید. به این ترتیب، می توان این گونه نتیجه گیری کرد که اقتصاد کشاورزی به مطالعه راه های استفاده بهینه و مطلوب از منابع طبیعی در بخش کشاورزی از طریق ابزار کارآمد و شیوه هایی خاص می پردازد. هدف از راه اندازی این رشته در دانشگاه ها تربیت نیروهای کار آمد و متخصصی است که بتوانند با استفاده از تجارب عملی و اندوخته های علمی خود در جایگاه یک کارشناس اقتصادی به ارزیابی اقتصادی طرح های توسعه کشاورزی در سطوح ملی و یا منطقه ای بپردازند. رشته اقتصاد کشاورزی در دوره کارشناسی ارشد چهار گرایش بازاریابی محصولات کشاورزی، اقتصاد منابع طبیعی و محیط زیست، اقتصاد تولید و مدیریت واحدهای کشاورزی و سیاست و توسعه کشاورزی را شامل می شود. در این مقاله، به ذکر گرایش های ارشد اقتصاد کشاورزی برای شما دوستان گرامی می پردازیم، پس ما را همراهی کنید تا با آشنایی با گرایش های ارشد اقتصاد کشاورزی اطلاعات لازم را در این رابطه به دست آورید.

گرایش اقتصاد منابع طبیعی و محیط زیست

باید بگوییم که محیط زیست به عنوان بستری مناسب جهت توسعه، جذب کننده ضایعات و تأمین کننده نهادها ارتباطی قوی و تنگاتنگ با نظام اقتصادی دارد. در نتیجه، تخریب محیط زیست علاوه بر ایجاد اختلال در این گونه وظایف و عملکردها با به مخاطره انداختن سلامت انسان ها مانعی بزرگ در برابر رشد و توسعه اقتصادی است. گرایش اقتصاد منابع طبیعی و محیط زیست با هدف هایی همچون ایجاد زمینه لازم جهت ایجاد توسعه اقتصادی پایدار و سازگار با طبیعت و محیط زیست و بهره گیری از روش های اقتصادی و نظریه ها برای بهینه سازی الگوی مصرف در دانشگاه ها و در مقطع ارشد راه اندازی شده است.

گرایش بازاریابی محصولات کشاورزی

این گرایش ارشد از اقتصاد کشاورزی به موضوعات فروش و بازیابی محصولات کشاورزی به کمک قوانین بازاریابی، فروش و اقتصاد می پردازد. از طرف دیگر، به مسائلی مانند قدرت خرید و تمایل مشتریان نیز در این زمینه توجه می شود.

گرایش اقتصاد تولید و مدیریت واحدهای کشاورزی

در گرایش اقتصاد تولید و مدیریت واحدهای کشاورزی موضوعاتی همچون زمینه های تولید محصولات مورد بررسی و تحلیل قرار می گیرند. علاوه بر این، مسئله برآورد هزینه های بخش کشاورزی نیز از جمله موارد قابل بررسی در این گرایش به شمار می رود.

گرایش سیاست و توسعه کشاورزی

در این گرایش به بررسی قوانین و ضوابط مرتبط با واردات و صادرات محصولات کشاورزی و توسعه و تحولات بنیادی در علم کشاورزی پرداخته می شود.

در این مقاله به بررسی نکات مرتبط با گرایش های ارشد اقتصاد کشاورزی پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله انتخاب رشته ارشد 97 بزنید.

اگر سوالی در زمینه گرایش های ارشد اقتصاد کشاورزی ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران باتجربه تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *