آیدانیتو > کسری خدمت برای حافظان قرآن
کسری خدمت سربازی

کسری خدمت برای حافظان قرآن

کسری خدمت برای حافظان قرآن

در این مقاله به موضوع کسری خدمت برای حافظان قرآن خواهیم پرداخت. مهم ترین دغدغه و نگرانی افراد در زمان مشمولیت سربازی است، با توجه به طول دراز دوران سربازی بسیاری از مشمولین به دنبال راه هایی برای معافیت و یا کاهش مدت زمان سربازی هستند. انجام خدمت سربازی برای همه ی پسران که به سن 18 سالگی تمام رسیده اند واجب است. اما در برخی از شرایط امکان معافیت وجود دارد. به عنوان مثال معافیت کفالت، معافیت پزشکی، معافیت تحصیلی ( موقت ) معافیت ایثارگران، معافیت مددجویان، معافیت بخشودگی سنی و ماده شش بهزیستی از جمله مواردی هستند که مشمول در صورت برخورداری از آن می تواند اقدامات لازم برای معافیت سربازی را انجام دهند.

اگر مشمولین سربازی از رفتن سربازی امتناع کنند محرومیت هایی را به همراه خواهند داشت که عملاً آنها را وادار به اعزام می کند به عنوان مثال:

  • دریافت هر گونه وام و کمک های کشاورزی و صنعتی و مسکن و… از طریق بانک ها، وزارت خانه ها، موسسات دولتی وابسته به نهادهای قانونی نیازمند به مدرک پایان سربازی است.
  • کاندیدا شدن برای انتخاب مجلس شورای اسلامی و سایر شوراها و انجمن های قانونی نیازمند به مدرک پایان سربازی است.
  • تحویل اصل گواهی نامه یا پایان نامه دوره های تحصیلی دیپلم و بالاتر از وزارت خانه های مربوطه نیازمند به مدرک پایان سربازی است.
  • صدور پروانه کسب و اجازه اشتغال و عضویت در شرکت های تعاونی نیازمند به مدرک پایان سربازی است.
  • دریافت مستمری از سازمان های دولتی و وابسته به نهادهای قانونی نیازمند به مدرک پایان سربازی است.
  • استخدام به هر صورت ( رسمی، پیمانه ای و…) در وزارت خانه ها و موسسات دولتی و وابسته به دولت و نهادهای قانونی و شرکت های دولتی نیازمند به مدرک پایان سربازی است.

همگی از جمله فعالیت هایی هستند که در صورت نداشتن کارت معافیت و یا پایان خدمت در زمان مشمولیت به مشمولان تعلق نمی گیرد.

همان طور که مشاهده کردید محرومیت های فرار از خدمت به نحوی است که شما را مجبور به انجام خدمت نظام وظیفه می کند اما می توانید از کسری خدمت ها استفاده کنید البته این کسری ها شامل حال تمام مشمولین نمی شود.

کسری ایثارگران، کسری بسیج، کسری مناطق درگیر، کسری فرزند، کسری مناطق بد آب و هوا، پروژه کسری خدمت، کسری هایی هستند که مدت های مختلفی از یک ماه تا شش ماه کسری خواهند داشت اما کسری که بسیار شنیده می شود کسری خدمت برای حافظان قرآن است. آیا کسری خدمت حافظین قرآن کریم صحت دارد؟
برای آگاهی از شرایط و ضوابط کسری خدمت برای حافظان قرآن با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

تشویقی برای حافظان قرآن

طبق بیانات معاون تربیت و آموزش سازمان عقیدتی و سیاسی نیروی انتظامی ضمن تشریح تشویق های کارکنان وظیفه که حافظ قرآن هستند از دو ماه مرخصی تشویقی و حق انتخاب محل خدمت به عنوان تشویق دریافت خواهند کرد. به عبارتی کسری خدمت برای حافظان قرآن وجود ندارد و منظور از این امر کاهش خدمت این است از افراد به علت تشویق برای حفظ قرآن کریم است .
برای آگاهی از امکانات ویژه اعطایی به سربازان حافظ قرآن با مشاوران نظام وظیفه آیدانیتو تماس بگیرید.

مدارک کسری خدمت برای حافظان قرآن

اگر حافظ قرآن هستید و شرایط لازم را برای کسری خدمت دارید، بایستی مدارک لازم را به منظور ارائه به سازمان نظام وظیفه آماده نمایید. علاوه بر مدارک شناسایی، مدارک مرتبط با حفظ بودن قرآن نیز لازم است. پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از کلیه مدارک لازم برای کسری خدمت خود با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

پیشنهاد می کنیم بعد از مطالعه مقاله کسری خدمت برای حافظان قرآن مقاله ای کسری خدمت سربازی را مطالعه کنید.

همچنین توصیه می کنیم در صورت داشتن هر گونه سوال و ابهام در این زمینه با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید تا از آخرین تغییرات ایجاد شده مطلع شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *