انتخاب رشته تجربی

کارنامه و رتبه قبولی میکروبیولوژی آزاد 99

کارنامه و رتبه قبولی میکروبیولوژی آزاد 99

در این مقاله به موضوع کارنامه و رتبه قبولی میکروبیولوژی آزاد 99 پرداخته ایم. داوطلبانی که قصد دارند در گروه آزمایشی علوم تجربی انتخاب رشته کنند، بهتر است با مطالعه مقاله کارنامه و رتبه قبولی میکروبیولوژی آزاد 99 از جزئیات و رتبه های قبولی این رشته مطلع شوند. با اطلاع از کارنامه و رتبه قبولی میکروبیولوژی شما با آگاهی کامل به سراغ انتخاب رشته آزاد خواهید رفت و یک انتخاب هوشمندانه خواهید داشت. در این مقاله محدوده رتبه قبولی این رشته که در سال های گذشته موفق به پذیرش شده اند ذکر می شود. اما قبل از بیان رتبه قبولی باید با نحوه پذیرش دانشگاه آزاد و رشته میکروبیولوژی بیشتر آشنا شوید.

رشته میکروبیولوژی

رشته میکروبیولوژی یکی از گرایش های رشته زیست شناسی سلولی مولکولی است که در زیرگروه 1 مقطع کارشناسی ارائه می شود. در ادامه ضریب دروس این رشته در کنکور 99 را مشاهده خواهید کرد.
دروس عمومی
نام درسضریب
زبان و ادبیات فارسی4
عربی2
فرهنگ و معارف اسلامی3
زبان های خارجی2
دروس تخصصی
نام درسضریب
زمین شناسی0
ریاضی2
زیست شناسی4
فیزیک2
شیمی3
  توجه داشته باشید که ضریب دروس تخصصی کلیه رشته ها و گروه های آزمایشی سه برابر خواهد شد. بنابراین ارزش درس زیست شناسی که یک درس تخصصی است از درس زبان و ادبیات فارسی که یک درس عمومی است، بیشتر است.

اهمیت تراز در دانشگاه آزاد

همان طور که می دانید برای داوطلبان شرکت کننده در آزمون با توجه به فرمول مشخصی که در آن علاوه بر درصدهای زده شده دروس در آزمون و معدل کتبی (سوابق تحصیلی) او، میانگین درصد و تعداد کل شرکت کنند گان تأثیر گذار است. تراز تعیین می شود و سپس با توجه به ترازهای کسب شده، رتبه بندی انجام می شود. در دانشگاه آزاد سهمیه مناطق وجود ندارد که شانس قبولی افراد در مناطق مختلف متفاوت باشد و داوطلبانی که در مناطق 1 و 2و 3 جای گرفته اند، بدون تفاوت در نظر گرفته می شوند و سهمیه عادی برای داوطلبان درنظر گرفته می شود. بنابراین رتبه در سهمیه در دانشگاه آزاد بی معنی است و داوطلبان باید تراز در هر زیرگروه و یا رتبه کشوری را ملاک انتخاب رشته خود قرار دهند. اما توجه داشته باشید که تراز داوطلبان در هر زیرگروه اهمیت بیشتری نسبت به رتبه کشوری خواهد داشت. با توجه به اهمیت تراز دیگر محدودیت استان ها بررسی نمی شود و داوطلبان مناطق 1 و2 و3 تنها از روی ترازشان با یکدیگر متفاوت هستند.

گزینش دانشگاه آزاد

گزینشی در دانشگاه آزاد کشوری است به این معنا که سهمیه بومی در دانشگاه آزاد بی تأثیر است. بنابراین شانس قبولی داوطلبان در سایر شهرستان ها و مناطق افزایش پیدا می کند. بنابراین داوطلبان توجه داشته باشند که رقابت در واحدهای برتر (سطح علمی برتر) سخت تر خواهد شد و تنها تضمین موفقیت آن ها تراز بالا در آزمون خواهد بود.

رتبه قبولی میکروبیولوژی آزاد

در این مبحث محدوده رتبه قبولی در دانشگاه آزاد را مشاهده خواهید کرد، توجه داشته باشید که رتبه قبولی مورد نظر کشوری است و در هر دانشگاه و واحد دانشگاه های آزاد، رتبه قبولی متفاوت است. به عنوان مثال دانشگاه علوم تحقیقات درصد و ترازهای بالا را پذیرش می کند. رتبه کشوری قابل قبول در دانشگاه های آزاد در رشته میکروبیولوژی تقریباً 30.000 – 15.000 است.

درصد ها قبولی میکروبیولوژی

نام درسمحدوده درصد قبولی
ادبیات فارسی15-50
عربی15-40
دین و زندگی15-45
زبان انگلیسی15-30
ریاضی20-30
زیست شناسی36-49
فیزیک20-25
شیمی20-30
  البته توجه کنید که درصدهای قبولی با توجه به سطح علمی داوطلبان ممکن است تغییر کند. هر چه سطح داوطلبان بالاتر باشد، درصدهای قبولی نیز بالاتر می رود. پیشنهاد میکنیم بعد از مطالعه کارنامه و رتبه قبولی میکروبیولوژی آزاد 99 به مقاله محل قبولی و دانشگاه‌های پذیرنده کنکور سراسری میکروبیولوژی 98 مراجعه کنید.

4 دیدگاه در “کارنامه و رتبه قبولی میکروبیولوژی آزاد 99

  1. mahak گفت:

    سلام . حدود رتبه کشوری میکروبیولوژی ازاد چقدره ؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام. حدود 70000

  2. دینا گفت:

    سلام ببخشید من رتبه 58000 رو توی رتبه زیرگروه آوردم میتونم توی تکمیل ظرفیت آزاد تبریز قبول بشم؟؟ به نظرتون توی تکمیل ظرفیت شرکت کنم شانس قبولی دارم؟؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام. بحث تکمیل ظرفیت کلا مشخص کننده نیست که فردی حتما قبول شه یا خیر . ولی شانستونو امتحان کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *