آیدانیتو > کارنامه و رتبه قبولی دکتری وزارت بهداشت
آزمون دکتری وزارت بهداشت

کارنامه و رتبه قبولی دکتری وزارت بهداشت

کارنامه و رتبه قبولی دکتری وزارت بهداشت

در این مقاله با موضوع کارنامه و رتبه قبولی دکتری وزارت بهداشت همراه داوطلبان دکتری وزارت بهداشت هستیم. در مقطع دکتری 61 رشته و مجموعه در انتخاب رشته و آزمون دکتری وزارت بهداشت ارائه شده است که در ادامه می توانید لیست رشته های دکتری وزارت بهداشت را مشاهده کنید.

رشته های علوم پایه پزشکی

ردیفنام رشتهردیفنام رشته
1آمار ز یستی32سالمند شناسی
2اپیدمیولوژی33سلامت و رفاه اجتماعی
3اقتصاد سلامت34سلامت در بلایا و فوریت ها
4آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت35شنوایی شناسی
5آموزش پزشکی36طب ایرانی
6انگل شناسی پزشکی37علوم تشریحی
7انفورماتیک پزشکی38علو م تغذیه
8اخلاق پزشکی39علوم اعصاب
9ارگونومی40علوم و صنایع غذایی
10اعضای مصنوعی و وسایل ارگونومی41علوم سلولی کاربردی
11ایمنی شناسی پزشکی42فارماکولوژی
12باکتری شناسی پزشکی43فیزیک پزشکی
13بیولوژی تولید مثل44فیزیوتراپی
14بینایی سنجی45فیزیولوژی
15بهداشت محیط46فیزیولوژی ورزشی
16بیوشیمی بالینی47قارچ شناسی پزشکی
17بهداشت باروری48کاردرمانی
18بهداشت حرفه ای49کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی
19بهداشت و ایمنی مواد غذایی50گفتار درمانی
20پرستاری51مامایی
21پزشکی مولکولی52مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی
22توکسین های میکروبی53مدیریت اطلاعات سلامت
23حشره شناسی پزشکی و مبارزه با ناقلین54مددکاری اجتماعی
24خون شناسی آزمایشگاهی و علوم انتقال خون55مشاوره توانبخشی
15روان شناسی بالینی56مطالعات اعتیاد
16روان شناسی نظامی57مهندسی پزشکی (بیوالکتریک)
27زیست پزشکی سامانه ای58مهندسی پزشکی (گرایش رباتیک پزشکی)
28زیست فناوری پزشکی59مهندسی بافت
29ژنتیک پزشکی60نانو فن آوری پزشکی
30سیاست گذاری سلامت61ویروس شناسی پزشکی
31سیاست های غذا و تغذیه


رشته های دکتری وزارت بهداشت در جدول بالا مشخص شده اند. انتخاب رشته دکتری مرحله ای حساس و تأثیرگذار در آینده شغلی و تحصیلی داوطلبان دکتری وزارت بهداشت می باشد. از این جهت در این مقاله به یکی از عوامل مؤثر در انتخاب رشته صحیح، کارنامه و رتبه قبولی دکتری وزارت بهداشت پرداخته ایم. اما در ادامه با سایر عوامل موثر نیز آشنایی جزئی پیدا خواهید کرد. هدف از درج این مقاله کمک به انتخاب رشته منطقی دکتری وزارت بهداشت 99 می باشد. به داوطلبان عزیز توصیه می کنیم قبل از انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت، مقاله کارنامه و رتبه قبولی دکتری وزارت بهداشت را مطالعه کنند.

زمان انتشار کارنامه دکتری وزارت بهداشت

طبق روند هر ساله مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت، کارنامه و رتبه های آزمون دکتری وزارت بهداشت در دهه اول تیرماه 99 منتشر خواهد شد. در آزمون دکتری وزارت بهداشت سال 98، 10 هزار و سیصد نفر ثبت نام نمودند. ظرفیت پذیرش دکتری وزارت بهداشت مانند سال گذشته حدوداٌ 2 هزار نفر می باشد.
برای آگاهی از زمان دقیق انتشار کارنامه دکتری وزارت بهداشت با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

نحوه مشاهده کارنامه دکتری وزارت بهداشت

داوطلبانی که در آزمون دکتری وزارت بهداشت شرکت نمایند، می توانند با مراجعه به سایت اینترنتی سنجش آموزش پزشکی کارنامه خود را مشاهده کنند. در صورتی که تراز علمی قابل قبول را اخذ کرده باشند، می توانند در انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت شرکت داشته باشند. کارنامه داوطلبانی که در آزمون موفق نشده اند، شامل موارد زیر می باشد: نمره خام درس به درصد، نمره کل (تراز) به درصد، نمره کتبی، نمره آخرین فرد دعوت شده به مصاحبه، رتبه در سهمیه و رتبه در کل کارنامه داوطلبان پذیرفته شده در آزمون علاوه بر موارد گفته شده فوق، نمره نهایی، رتبه داوطلب و رتبه ی آخرین داوطلب پذیرفته شده در سهمیه ی آزاد در هر انتخاب را نیز شامل می شود.

نمونه کارنامه دکتری وزارت بهداشت

رتبه 1 روانشناسی بالینی

نام درسنمره خامنمره تراز
آمار و روش تحقیق34.00100.00
آزمون های روانی108.0079.41
بنیادهای بیولوژیکی و فیزیولوژیکی رفتار37.0088.10
روانشناسی رشد42.00109.00
نظریه های شخصیت و روان درمانی297.0086.08
آسیب شناسی روانی118.0077.64

همان طور که در جدول فوق مشاهده کردید، داوطلب با توجه به درصدها و نمره تراز کسب شده در آزمون رتبه 1 روانشناسی بالینی را کسب کرده است: نمره کتبی از 100: 86.04 نمره کتبی از 70: 60.23 آخرین نمره دعوت شده به مصاحبه : 62.200 نمره شفاهی از 30: 19.66 نمره کل: 79.89 .

چرا برای انتخاب رشته باید با یک مشاور تحصیلی مشورت کنیم؟

اگر شما معتقدید که انتخاب رشته بسیار آسان است و نیاز به هیچ علم و تجربه ای ندارد، شما بیش از دیگران به کمک یک مشاور برای انتخاب رشته نیاز دارید. در واقع علاوه بر اینکه برای یک انتخاب رشته حرفه ای باید از شرایط دانشگاهی و رشته ای باخبر باشید، تجربه هم نقش بسیار زیادی در موفقیت شما خواهد داشت. به همین منظور اگر تصمیم خود را برای قبولی در بهترین رشته و دانشگاهی که می توانید در آن ها پذیرفته شوید، گرفته اید، پیشنهاد می کنیم برای یک انتخاب رشته حرفه ای با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
برای انتخاب رشته اصولی با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

به سربازی بروم یا شانس خود را مجدد امتحان کنم؟

از جمله دغدغه های ذهنی یک داوطلب کنکور که فکر می کند امسال قبول نمی شود، رفتن به خدمت سربازی است. در واقع اگر شما هم به این می اندیشید که اگر امسال قبول نشوید، باید به سربازی بروید، پیشنهاد می کنیم قبل از هر اقدامی از قوانین نظام وظیفه در همان سال اطلاع یابید و در ثانی به همین راحتی ها از رسیدن به اهدافتان دست نکشید. راه های بسیاری مانند تحصیل بدون کنکور وجود دارند که شما می توانید به سادگی و بدون گذشتن از سد کنکور در رشته مورد علاقه تان تحصیل کنید. مشاوران آیدانیتو جامع ترین اطلاعات را در زمینه قوانین نظام وظیفه و تحصیل بدون کنکور در اختیار شما قرار می دهند.
 نگران سربازی هستید؟ هنوز راه های بسیاری وجود دارند که می توانید در رشته مورد علاقه تان تحصیل کنید. با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.


به نظرتان اگر امسال قبول نشوم، بار دیگر تلاش کنم؟

همیشه این سخن از نیچه را به یاد داشته باشید که “هر آنچه مرا نکشد، نیرومندترم می سازد”. اگر امسال قبول نشدید، برای شرکت در کنکور سال آینده، کوله باری از تجربه را به دوش خواهید داشت. اما به این نکته هم دقت کنید که اگر قرار باشد مطابق همان روند سال گذشته تان پیش بروید، مطمئنا به همان نتیجه خواهید رسید. پس وقتش رسیده است که بر روی نقاط ضعف خود تمرکز و آن ها را به نقط قوت تبدیل کنید. پیشنهاد می کنیم قبل از هر اقدامی برای یک برنامه ریزی حرفه ای با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
حتما یک جای کار می لنگیده است که امسال قبول نشدید! برای برنامه ریزی منحصر به فرد خود با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

گزینه طلایی تحصیل در خارج از کشور هنوز روی میز است…

حتما شنیده اید که می گویند شانس فقط یکبار در خانه ی آدم را میزند. تحصیل بدون کنکور همان شانس مذکور است که اگر آن را غنیمت نشمارید، ارمغانی جز حسرت برایتان نخواهد داشت. اگر به رشته ای علاقه مندید، چرا به تحصیل در بهترین دانشگاه های دنیا فکر نمی کنید؟ البته پیشنهاد می کنیم قبل از هر اقدامی برای آگاهی از دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت و علوم، رده بندی دانشگاه ها، لیست رشته ها، هزینه ی تحصیل، اخذ بورسیه و هر آنچه باید در زمینه تحصیل در خارج از کشور بدانید، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
تحصیل در خارج از کشور یک فرصت استثنائی است. برای آگاهی از کلیه شرایط، هزینه ها، لیست بهترین دانشگاه ها و هر آنچه باید در راه تحصیل در خارج از کشور بدانید، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
در این مقاله به بررسی کارنامه و رتبه قبولی دکتری وزارت بهداشت پرداختیم. به داوطلبان دکتری وزارت بهداشت پیشنهاد میکنیم مقاله  مواد و ضرایب دکتری وزارت بهداشت را نیز مطالعه کنند.

اگر سوالی در زمینه کارنامه و رتبه قبولی دکتری وزارت بهداشت ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران باتجربه تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

 

11 دیدگاه در “کارنامه و رتبه قبولی دکتری وزارت بهداشت

  1. فاطمه گفت:

    سلام
    به نظرشمانمره کتبی60 چه رتبه ای درکتبی هست

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      بر اساس میزان شرکت کننده های هر سال متفاوت است.

  2. فاطمه گفت:

    باسلام
    به نظرشمادررشته دکتری بیولوژی تولیدمثل نمره کتبی 60 از100معادل حدوداچه رتبه ای هست

  3. فرخنده گفت:

    سلام کاش نمونه کارنامه رتبه های برتر دکتری پرستاری رو هم میزاشتید

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      اگر پیگیر مطالب آیدانیتو باشید، حتما در موضوعی مجزا به آن خواهیم پرداخت.

  4. امیرحسین اصلان نژاد گفت:

    سلام ببخشید من می خوام برا دکتری ایمونولوژی بخونم اما پایه ام بیوشیمی هستش حدود ۲سال ونیم هم وقت دارم تا کنکور دکتری ۱۴۰۰ می تونم برسم بخونم از الان ضمنا من خودم می خونم منبع رو وتا حالا خیلی اطلاعات ایمنولوژی ندارم

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      زمان زیادی برای مطالعه دارید. انشالله با برنامه ریزی و مطالعه منابع برتر موفق خواهید شد.

    2. امین گفت:

      ایمونو رو توی 6 ماه میشه جمع کرد.

  5. مریم گفت:

    با سلام .کارنامه نفر برتر دکتری مهندسی بافت را ازکجامی تونم تهیه و نگاهی بیندازم ؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز، با جستجو در اینترنت به تعدادی از کارنامه های رتبه های برتر خواهید رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *