انتخاب رشته دکتری, دکتری مهندسی مکانیک-مکانیک جامدات

کارنامه و رتبه قبولی دکتری مکانیک – مکانیک جامدات

کارنامه و رتبه قبولی دکتری مکانیک – مکانیک جامدات 

مهندسی مکانیک – مکانیک جامدات از رشته های گروه مهدسی و فنی می باشد. علم مکانیک جامدات به بررسی رفتار جامدات بر اثر نیروهای وارد شده می پردازد. با توجه به اعلام نتایج آزمون کتبی دکتری، در این مقاله به بررسی کارنامه و رتبه قبولی دکتری مکانیک – مکانیک جامدات می پردازیم. به طور قطع به یقین، پس از کسب اطلاع از کارنامه و رتبه قبولی دکتری مکانیک-مکانیک جامدات تصمیم های آگاهانه دتری در این زمینه می گیرید. پس ما را همراهی کنید تا اطلاعات ضروری را در رابطه با کارنامه و رتبه قبولی دکتری مکانیک-مکانیک جامدات به دست آورید.

 

ظرفیت پذیرش دکتری  مکانیک – مکانیک جامدات 

همانطور که اطلاع دارید ظرفیت های دانشگاه ها در سال 99 تاکنون مشخص نشده است. با توجه به ظرفیت های اعلام شده در سال 98 به این مبحث می پردازیم. حدود 190 ظرفیت در دانشگاه های سراسری در دوره های مختلف دکتری مهندسی مکانیک – مکانیک جامدات 98 ارائه شد. 9 واحد دانشگاه آزاد نیز رشته ی دکتری مهندسی مکانیک – مکانیک جامدات، لازم است راجع به تراز و رتبه توضیح مختصری بدهیم تا با تأثیرات تراز در انتخاب دانشجو و تفاوت ان با رتبه را به خوبی درک کنید.

  • رتبه چیست؟

رتبه نشان دهنده جایگاه داوطلب در بین تمامی شرکت کنندگان دکتری مکانیک– مکانیک جامدات 99 می باشد.

  • تراز چیست؟

بار علمی داوطلبان از طریق نمره کل (تراز) مشخص می شود. هر چه تراز کسب شده داوطلب بالاتر باشد، نشان دهنده ی این است که داوطلب سطح علمی بهتری دارد. از این رو با توجه به سطح علمی داوطلبان هر ساله تراز کسب شده متفاوت است و نمی توان تراز قبولی دکتری مهندسی مکانیک – مکانیک جامدات در سال 99 را با تراز سال 98 یکسان دانست. و از سوی دیگر با ادغام آزمون دکتری دانشگاه آزاد و سراسری از سال 98 به بعد، تراز ها و بار علمی داوطلبان نسبت با سال های گذشته بسیار متفاوت خواهد بود. هر دانشگاه، بازه ای از تراز را مشخص می کند و با توجه به آن بازه دانشجویان را جذب می کنند. به این نکته توجه داشته باشید بعد از کسب تراز قابل قبول و دعوت به مصاحبه، باید خود را برای مصاحبه دکتری آماده کنید. در ادامه نمونه کارنامه یکی از داوطلبان دکتری مهندسی مکانیک – مکانیک جامدات سال های گذشته را مورد بررسی قرار می دهیم تا با رتبه و تراز و دوره های مجاز شده داوطلب آشنا شوید.

نمونه کارنامه دکتری مهندسی مکانیک – مکانیک جامدات

نمونه کارنامه ای که مشاهده خواهید کرد، مربوط به داوطلب دکتری مهندسی مکانیک – مکانیک جامدات می باشد که رتبه 1 را کسب کرده است.
اگر سوالی در زمینه کارنامه و رتبه قبولی دکتری مهندسی مکانیک-مکانیک جامدات ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

درصدهای زده شده دروس امتحانی و مشخصات رشته آزمون داوطلب

شماره داوطلب

گروه آزمایشیکد رشته امتحانینام رشته امتحانی
فنی و مهندسی2322

مهندسی مکانیک – مکانیک جامدات

شماره

نام درسنمره به درصد
1مجموعه دروس تخصصی کارشناسی – کارشناسی ارشد

60.61

2

استعداد تحصیلی10
3زبان انگلیسی

74.44

با توجه به درصد زده شده دروس امتحانی این داوطلب، رتبه 1 و تراز 7590 را در بین 981 نفر شرکت کننده کسب کرده است.

دوره های مجاز شده داوطلب:

  • دوره روزانه و بورس اعزام به خارج از کشور
  • سایر دوره ها (دانشگاه های آزاد – پیام نور – غیر انتفاعی – نوبت دوم – پردیس خودگردان)

1- آخرین رتبه مجاز دوره روزانه و بورس اعزام به خارج از کشور ، 268 است. 2- آخرین رتبه مجاز سایر دوره ها (دانشگاه های آزاد – پیام نور – غیر انتفاعی – نوبت دوم – پردیس خودگردان ) 910 می باشد. در نهایت پس از بررسی دقیق کارنامه و رتبه قبولی دکتری مهندسی مکانیک- مکانیک جامدات، پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله مصاحبه دکتری مکانیک – مکانیک جامدات بزنید.
اگر سوالی در زمینه کارنامه و رتبه قبولی دکتری مهندسی مکانیک-مکانیک جامدات ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

6 دیدگاه در “کارنامه و رتبه قبولی دکتری مکانیک – مکانیک جامدات

  1. سارا گفت:

    سلام خسته نباشید . تو رو خدا یکی جوابمو بده. من هنوز انتخاب رشته نکردم. رتبه ۱۳۹ و تراز ۳۱۴۹ مکانیک جامدات رو دارم. ترتیب اولویت دانشگاه های تهران که احتمال قبولی در انها واسم هست رو بگید . خیلی ممنون میشم زودتر جوابمو بدین

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز، برای انتخاب رشته نیاز به اطلاعات جامع تری از کارنامه قبولی شما وجود دارد.

  2. محمد کاظم نیکزاد گفت:

    سلام خسته نباشید. چند تا سوال داشتم. تعداد داوطلبان کنکور دکتری مهندسی مکانیک جامدات سال 98 چند نفر بودند؟ آیا از تعداد داوطلبان فرهنگی کنکور دکتری مهندسی مکانیک جامدات 98 و درصد قبول شدگان دانشگاه شهید رجایی تهران اطلاعی دارید؟ممنون

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام . حدود 200 نفر . تعداد داوطلبین پذیرفته شده در دانشگاه مذکور 5 نفر بوده

  3. محمد کاظم نیکزاد گفت:

    سلام یه سوال داشتم.پذیرفته شدگان دوره شبانه دکتری دانشگاه شهید رجایی تهران که فرهنگی هستند مامور به تحصیل میشوند و بدون شهریه تحصیل میکنند یا خیر؟آیا همچین موردی رو سراغ دارین؟ممنون

  4. محمد کاظم نیکزاد گفت:

    سلام خسته نباشید.
    زبان سفید
    استعداد تحصیلی 26.66
    دروس تخصصی 6.66
    رشته مکانیک جامدات
    با توجه به تجربه ای که دارین به نظر شما رتبه یا تراز من چقدر میشه؟ آیا شانسی برای دعوت به مصاحبه دارم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *