انتخاب رشته دکتری, دکتری مدیریت بازرگانی و راهبردی

کارنامه و رتبه قبولی دکتری مدیریت بازرگانی 99

کارنامه و رتبه قبولی دکتری مدیریت بازرگانی 99

رشته مدیریت بازرگانی و راهبردی از رشته های گروه علوم انسانی می باشد. مدیریت بازرگانی و راهبردی در دو رشته در دانشگاه ها ارائه می شود.

1- مدیریت بازرگانی

2- مدیریت راهبردی

دکتری مدیریت بازرگانی در دانشگاه ها در 3 گرایش ارائه شده است:

1- مدیریت بازرگانی – مدیریت بازاریابی

2- مدیریت بازرگانی – مدیریت سیاست گذاری بازرگانی

3- مدیریت بازرگانی – رفتار سازمانی و مدیریت منابع انسانی

فارغ التحصیلان تمامی رشته ها می توانند در انتخاب رشته دکتری مدیریت بازرگانی 99 شرکت کنند. رشته مدیریت بازرگانی اولین بار در کشور فرانسه تأسیس شد. هدف از این رشته آشنایی دقیق با وظایف سازمان های بازرگانی، مسائل مربوط به مدیریت می باشد.این رشته را می توان از رشته های قدیمی دانست و مشاغل این رشته آمار قابل قبولی دارد. با توجه به مشخص شدن نتایج آزمون دکتری، انتخاب رشته و مسائل تأثیرگذار بر آن از مسائل مهم به شمار می آید. بنابراین در این مقاله، به موضوعات مهم و تأثیرگذار بر انتخاب رشته خواهیم پرداخت. در این مقاله به تحلیل کارنامه و رتبه قبولی دکتری مدیریت بازرگانی 99 پرداخته ایم.

ظرفیت پذیرش دانشگاه ها برای رشته دکتری مدیریت بازرگانی 99

با توجه به اینکه هنوز ظرفیت پذیرش دانشگاه ها برای رشته دکتری مدیریت بازرگانی 1400 مشخص نشده است، برای آگاهی شما عزیزان راجع به ظرفیت های سال 99 صحبت خواهیم کرد. ظرفیت دانشگاه های سراسری برای رشته دکتری مدیریت بازرگانی 99 در دوره های مختلف 95 نفر و 28 واحد دانشگاه آزاد در نقاط مختلف ایران در رشته دکتری مدیریت بازرگانی 99 پذیرش دارند. برای اطلاع از ظرفیت پذیرش دانشگاه های در دکتری رشته مدیریت بازرگانی در سال 99 می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس حاصل فرمایید.
مشاوران تحصیلی آیدانیتو می توانند شما را در زمینه تحلیل و بررسی کارنامه و رتبه قبولی دکتری رشته مدیریت بازرگانی یاری نمایند. پس با آن ها تماس بگیرید.

رتبه و تراز قبولی دکتری مدیریت بازرگانی

همانطور که گفته شد، رتبه و تراز قبولی دانشگاه های پذیرنده مدیریت بازرگانی 99 در انتخاب رشته داوطلبان تأثیر گذار خواهد بود. اما قبل از هر صحبتی لازم می دانیم تعریف مختصری از تراز و رتبه داشته باشیم. تا با توجه به آنها به تفاوت ارزش های تراز بیشتر آشنا شوید.
رتبه
رتبه در واقع نشان دهنده ی جایگاه کسب شده داوطلب در بین تمامی شرکت کنندگان دکتری مدیریت بازرگانی می باشد.
تراز
تراز سطح علمی داوطلبان دکتری مدیریت را نشان میدهد. ترازهای مختلف نشان دهنده سطح علمی متفاوت دانشجویان و داطلبان عزیز می باشد.

دانشگاه ها برای پذیرش دانشجو، بازه تراز قابل قبول مشخص می کنند و داوطلبانی که تراز قابل قبول را کسب کرده باشند، دعوت به مصاحبه می شوند. در ضمن لازم است یادآوری کنیم، تراز در سال های مختلف ثابت نبوده و با توجه به سطح علمی داوطلبان مشخص می شود. بنابراین تراز قابل قبول دانشگاه ها در سال 98 و 99 با هم برابر نمی باشد. اما برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به رتبه و تراز و دانشگاه های مجاز شده، نیاز است به چند نمونه از کارنامه های داوطلبان دکتری مدیریت بازرگانی سال های گذشته نگاهی بیاندازیم.

کارنامه و رتبه قبولی داوطلبان دکتری مدیریت بازرگانی

در ادامه به بررسی نمونه کارنامه داوطلبان دکتری مدیریت بازرگانی می پردازیم :

نمونه کارنامه داوطلب دکتری مدیریت بازرگانی 1

اولین نمونه کارنامه مربوط به داوطلب دکتری مدیریت بازرگانی با رتبه 44 می باشد. در ادامه جزئیات دقیق تر کارنامه  این داوطلب را مشاهده می کنید:

درصد دروس زده شده و اطلاعات رشته

شماره داوطلبگروه آزمایشکد رشته امتحانینام رشته امتحانی
علوم انسانی2162مدیریت بازرگانی
شمارهنام درسنمره به درصد
1مجموعه دروس تخصصی کارشناسی و کارشناسی ارشد48.33
2استعداد تحصیلی7.78
3زبان انگلیسی12.33

 همانطور که مشاهده می کنید با داوطلب عزیز با درصد های گفته شده رتبه 44 و تراز (نمره کل) 5314 را کسب کرده است.

دوره های مجاز شده داوطلب

  • دوره روزانه و بورس اعزام به خارج از کشور
  • سایر دوره ها (نوبت دوم – پردیس خودگردان – دانشگاه های آزاد – غیر انتفاعی – پیام نور)

آخرین رتبه مجاز شده در دوره روزانه و بورس اعزام به کشور در همان سال 450 و آخرین رتبه مجاز شده در سایر دوره ها (نوبت دوم – پردیس خودگردان – دانشگاه آزاد – غیر انتفاعی – پیام نور) 9120 بوده است. لازم به ذکر است تعداد شرکت کنندگان 9878 اعلام شده است.

نمونه کارنامه دکتری مدیریت بازرگانی 2

دومین نمونه کارنامه برای شما آماده کردیم مربوط به داوطلب دکتری مدیریت بازرگانی  با رتبه 49 می باشد. تراز این داوطلب 5220 می باشد و مجاز شده به هر دو دوره شده است.

شمارهنام درسنمره به درصد
1مجموعه دروس تخصصی کارشناسی و کارشناسی ارشد43.22
2استعداد تحصیلی35.56
3زبان انگلیسی4.44

 

تحصیل دکتری مدیریت بازرگانی در خارج از کشور

رشته مدیریت بازرگانی از جمله رشته های پرطرفدار و با کارایی بالا در میان رشته های تحصیلی دانشگاهی محسوب می شود. با این اوصاف چرا به ادامه تحصیل در این رشته در دانشگاهی در خارج از کشور فکر نمی کنید؟! این موضوع می تواند موقعیتی بسیار عالی و مثال زدنی برای شما داوطلب عزیز باشد. در صورت گرفتن تصمیم جدی در این رابطه و نیاز به دریافت راهنمایی ها و مشاوره های لازم در رابطه با تحصیل دکتری مدیریت بازرگانی در خارج از کشور می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
در این مقاله به بررسی کارنامه و رتبه قبولی دکتری مدیریت بازرگانی 99 پرداختیم. پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله مشاوره اصول صحیح انتخاب رشته دکتری بزنید.
اگر سوالی در زمینه کارنامه و رتبه قبولی دکتری مدیریت بازرگانی ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *