انتخاب رشته دکتری, انتخاب رشته دکتری حسابداری

کارنامه و رتبه قبولی دکتری حسابداری 98

کارنامه و رتبه قبولی دکتری سراسری حسابداری 98

کارنامه و رتبه قبولی دکتری حسابداری 99

در این بخش بعد از شرح توضیحاتی درباره رشته حسابداری به بررسی کارنامه و رتبه قبولی دکتری سراسری حسابداری سال 99 می پردازیم. حسابداری یکی از رشته هایی است که از گروه های انسانی، تجربی و ریاضی دانشجو می پذیرد. امروزه تعداد افراد زیادی علاقه مند به تحصیل در رشته حسابداری هستند. بازار کار رشته حسابداری هم خوب است. زیرا وجود یک بخش حسابداری و حداقل یک حسابدار در هر نهاد، مؤسسه، سازمان یا شرکت الزامی به نظر می رسد. حسابداری دارای گرایش های زیادی از قبیل حسابداری صنعتی، حسابداری مالی، حسابداری دولتی، حسابداری منابع انسانی و غیره است. به جهت سر و کار داشتن با اعداد و ارقام و حساب و کتاب افراد مشغول به تحصیل در رشته حسابداری باید ریاضی خوبی داشته باشند. به جز این، تسلط به ادبیات فارسی و منظم و دقیق بودن نیز برای حسابداران ضروری است. دانشجویانی که از رشته حسابداری صنعتی فارغ التحصیل می شوند در پایان تحصیلات توانایی تهیه گزارش هایی که مربوط به هزینه های صرف شده برای هر فعالیت که در سازمان انجام شده و محصولات و خدمات ارائه شده در سازمان، نهاد و یا شرکت را دارند.

بنابراین یک فارغ التحصیل رشته ی حسابداری صنعتی می تواند در شرکت ها و نهادهای تولیدی یا واحد های صنعتی مشغول کار شود. دانشجویانی که از رشته حسابداری مالی فارغ التحصیل می شوند در پایان دوره تحصیلات توانایی تهیه صورت حساب های اساسی مالی برای هر شرکت یا نهاد را دارند. بنابراین فارغ التحصیلان رشته می توانند در همه شرکت های تجاری و مؤسسه های تجاری فعالیت کنند.

فارغ التحصیلان رشته حسابداری می توانند در ارگان های دولتی و سازمان های دولتی به کار مشغول شوند. فارغ التحصیلان حسابداری مدیریت با شروع فعالیت خود در هر شرکت یا سازمان می توانند با انجام بررسی های دقیق و منطقی بهترین راه را برای انجام کارهای شرکت پیدا کنند. با توجه به توضیحاتی که داده شده به وضوح مشخص است که رشته حسابداری از اهمیت زیادی برخوردار است و با توجه به کارایی و بازار کار خوب آن هر ساله دانشجویان زیادی از رشته حسابداری فارغ التحصیل می شوند. ولی با وجود تعداد زیاد فارغ التحصیلان این رشته تعداد بیکاران رشته حسابداری نسبت به سایر رشته ها کمتر است بنابراین حتی کوچکترین واحد ها، شرکت ها، کارخانه ها و اماکن دیگر  نیز حداقل برای تنظیم اظهارنامه مالیاتی به یک حسابدار نیازمند هستند. از این رو، آمار بیکاری دانش آموختگان رشته حسابداری زیاد نیست. هر ساله تعداد زیادی از علاقمندان به این رشته کنکور حسابداری می دهند و وارد دانشگاه می شوند و در رشته حسابداری تحصیل می کنند. بنابراین تصمیم گرفتیم در ادامه چند نمونه از رتبه و کارنامه های آزمون دکتری سراسری حسابداری در سال 99 را قرار دهیم.

مجموعه حسابداری: تعداد شرکت کنندگان: 2610 نفر

رتبه 296
تخصصی27.12
استعداد23.33
زبان0
نمره کل3254
رتبه 1353
تخصصی10.17
استعداد-3.32
زبان0
نمره کل1011
رتبه 1437
تخصصی6.78
استعداد8.89
زبان3.33
نمره کل924
رتبه 1680
تخصصی6.78
استعداد6.67
زبان11.1-
نمره کل

به تحصیل در خارج از کشور نیز فکر کنید!

در حال حاضر، تحصیل در خارج از کشور آن هم در بهترین دانشگاه های خارج از کشور در رشته های مختلفی از جمله رشته حسابداری در میان مردم بالاخص جوانان بسیار باب شده است. پس چرا شما نیز یکی از این افراد نباشید و طعم تحصیل در یکی از بهترین دانشگاه های خارج از کشور در کنار بهترین اساتید را نچشید. شمار زیادی از دانشگاه های ارائه دهنده این رشته در کشورهای مختلف به دنبال دانشجویی کوشا و مستعد مانند شما هستند. اما قبل از هر گونه اقدامی جهت دادن درخواست برای تحصیل در یکی از دانشگاه های خارجی بهتر است اطلاعات لازم و کافی را در این رابطه به دست آورید. مشاورانی خبره می توانند در این زمینه بهترین راهنماگر برای شما دوستان باشند. پس وقت را هدر نداده و با آن ها تماس بگیرید.

برای تحصیل در بهترین دانشگاه های پذیرنده دکتری حسابداری به چه رتبه ای نیاز دارم؟

بسیاری از داوطلبان مقطع دکتری رشته حسابداری به دنبال قبولی و پذیرفته شدن در بهترین دانشگاه های پذیرنده این مقطع و رشته تحصیلی هستند. شاید شما دوست عزیز خواننده این مقاله هم رؤیای تحصیل در یکی از بهترین و باکیفیت ترین دانشگاه ها را در این رشته تحصیلی محبوب و پرطرفدار دارید. اما پیش از این کار باید با رتبه داوطلبان قبول شده در سال های گذشته در این دانشگاه ها آشنا شوید. این گونه، به مراتب برنامه ریزی بهتر و دقیق تری برای مطالعه دروس کنکور دکتری رشته حسابداری خواهید داشت.

در این مقاله به بررسی کارنامه و رتبه قبولی دکتری حسابداری 99 پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله انتخاب رشته دکتری حسابداری بزنید.
اگر سوالی در زمینه کارنامه و رتبه قبولی دکتری حسابداری 99 ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *