انتخاب رشته ارشد مهندسی نفت

کارنامه و رتبه قبولی ارشد نفت 

کارنامه و رتبه قبولی ارشد نفت 98

کارنامه و رتبه قبولی ارشد نفت 

در این مقاله به موضوع کارنامه و رتبه قبولی ارشد نفت 99 خواهیم پرداخت. رشته نفت از رشته های گروه فنی و مهندسی است که طرفداران زیادی را در مقطع کارشناسی ارشد به خود جذب کرده است. برای ورود به دانشگاه در مقطع ارشد دو مرحله وجود دارد که هر کدام از این مراحل در زمان مشخصی برگزار می شوند. اولین مرحله، آزمون کتبی ارشد که قبولی در آن از گام های اولیه و مهم در پذیرش دانشجو است. مرحله دوم انتخاب رشته ارشد است. این مرحله نیاز به توجه و دقت زیادی دارد. انتخاب رشته غیر اصولی منجر به تأثیرات منفی در طول دوره تحصیل و یا زمان اعلام نتایج انتخاب رشته ارشد 99 می شود. اما چرا موضوع کارنامه و رتبه قبولی ارشد نفت 99 را انتخاب نمودیم؟ دلیل این امر راهنمایی و کمک به داوطلبان است که قصد ادامه تحصیل در مقطع ارشد نفت را دارند. داوطلبان عزیز قبل از انتخاب رشته خود نیاز است معیارهایی را در نظر بگیرند و با درنظر گرفتن عوامل تأثیرگذار بر نتیجه انتخاب رشته، انتخاب رشته اصولی را برای خود رقم بزنند.

اما نکات قابل توجه در مرحله ی حساس انتخاب رشته را در ادامه مطلب مشاهده کنید:

  • توجه به ظرفیت دانشگاه ها
  • توجه به رتبه کسب شده در کنکور ارشد
  • تحلیل کارنامه و رتبه قبولی ارشد نفت

در این مقاله با موضوع تحلیل کارنامه و رتبه قبولی ارشد نفت 99، داوطلبان ارشد 99 نمونه کارنامه و رتبه داوطلبان سال گذشته را مشاهده خواهند کرد و با استفاده از تحلیل کارنامه و رتبه قبولی ارشد ، در انتخاب رشته ارشد نفت مؤفق تر خواهند بود.

تأثیر رتبه و تراز

برای اینکه از تأثیر رتبه و تراز برای مؤفقیت در دانشگاه ارشد مطلع شوید، لازم می دانیم تعریف مختصری از رتبه و تراز داشته باشیم تا تفاوت و معنای هر یک را به خوبی درک کنید. تراز سطح علمی داوطلبان را مشخص می کند و براساس تعداد پاسخ های صحیح و ضریب دروس زده شده و تعداد پاسخ های غلط محاسبه می شود. رتبه به جایگاهی گفته می شود که داوطلب در بین تمامی شرکت کنندگان آزمون به دست می آورد. در واقع، رتبه از طریق تراز کسب شده مشخص می شود و هر چه تراز بالاتری داشته باشید رتبه بهتری کسب خواهید کرد.

کد ضریب رشته و گرایش نفت در ارشد

همان طور که می دانید در انتخاب رشته ارشد کد رشته و کد ضریب هر رشته و گرایش درج می شود و در کارنامه منتشر شده از جانب سازمان سنجش، وضعیت داوطلبان در هر کد ضریب به صورت مجزا مشخص می گردد. ابتدا کد ضریب گرایش های مهندسی نفت را مشاهده کنید.

نام گرایش های رشته مهندسی نفت

کد ضریب
اکتشاف

1

حفاری

2
بهره برداری

2

مخازن هیدروکربوری

3
تجهیزات نفتی

2

تحلیل نمونه کارنامه و رتبه قبولی ارشد نفت سال های گذشته

درصد دروس زده شده در آزمون کتبی ارشد را مشاهده کنید:

نام درصد

نمره به درصد
زبان عمومی و تخصصی

8.89

ریاضی عمومی 1 و 2 – معادلات دیفرانسیل /مهندسی

40.00
دروس زمین شناسی /عمومی / ساختمانی – نفت

33.33

ژئوفیزیک و ژئو شیمی آلی

سفید
پتروفیزیک و چاه نگاری

سفید

دروس مهندسی نفت

سفید
زمین شناسی تخصصی

سفید

خواص سنگ و خواص سیال

70.00
چاه آزمایی و نمونه گیری از چاه

61.40

مهندسی حفاری

66.67
مهندسی مخزن و بهره برداری

57.89

مبانی حفاری و بهره برداری

سفید
مهندسی مخزن / مخزن 1 و 2

سفید

 حالا وضعیت داوطلب در هر 3 کد ضریب را بررسی خواهیم کرد که چه رتبه و ترازی در هر کد ضریب کسب شده است:

کد ضریب 1

داوطلبی در کد ضریب 1 رتبه 271 با سهمیه و تراز (نمره کل) 3541 مجاز به انتخاب رشته در دوره روزانه شده است. آخرین رتبه مجاز شده در دوره روزانه 379 و آخرین رتبه مجاز شده در دوره غیر روزانه 899 می باشد.

کد ضریب 2

داوطلبی در کد ضریب 2 رتبه 8 دوره روزانه و غیر روزانه را کسب کرده است و تراز علمی (نمره کل) داوطلب در این کد ضریب 8551 است. آخرین رتبه پذیرفته شده در دوره روزانه 607 و آخرین رتبه مجاز شده در دوره غیر روزانه 1283 است.

کد ضریب 3

داوطلبی در کد ضریب 3 رتبه 116 (رتبه با سهمیه) را کسب کرده و مجاز به انتخاب رشته در دوره روزانه و غیر روزانه شده است. آخرین رتبه قبولی در دوره روزانه 857 و در غیر روزانه 1895 می باشد.

حرفه ای انتخاب رشته کنید…

اکثر داوطلبان معتقدند که انتخاب رشته به چیدن پشت سر هم رشته ها براساس علاقه مندی خلاصه می شود. اما حقیقت این است که انتخاب رشته حرفه ای علاوه بر دانش نیازمند تجربه است. با توجه به پرطرفدار بودن رشته نفت قبولی در آن نیازمند آگاهی از ظرفیت های پذیرش دانشگاه هاست. به همین منظور پیشنهاد می کنیم برای انتخاب رشته حرفه ای  در رشته ی نفت کمک گرفتن از مشاوری کارکشته را فراموش نکنید.
برای انتخاب بهترین رشته و گرایش، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

فرصت طلایی تکمیل ظرفیت را از دست ندهید!

تکمیل ظرفیت یک فرصت طلایی برای شما خواهد بود تا بتوانید شانس خود را دوباره امتحان کنید. با این تفاوت که احتمال قبولی تان در دوره تکمیل ظرفیت بیشتر خواهد بود. ولی از آنجایی که دوره تکمیل ظرفیت در هر سال و برای همه رشته ها برگزار نمی شود برای آگاهی از زمان برگزاری و رشته های تکمیل ظرفیت از مشاوری آگاه در این رابطه کمک بخواهید.
جهت آگاهی از رشته ها و دانشگاه های مورد پذیرش در مرحله تکمیل ظرفیت با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

اگر امسال قبول نشوید تکلیف سربازی تان چه می شود؟

اگر داوطلب ادامه تحصیل در مقطع ارشد هستید مسلماٌ سنتان از هجده سال بیشتر است. اگر مذکر باشید و هیچ ممنوعیتی نیز از نظر قوانین مرتبط با معافیت برای خدمت سربازی نداشته باشید، کم کم باید کوله بار سربازی تان را ببندید. با توجه به اینکه قوانین مرتبط با نظام وظیفه به صورت مرتب به روز رسانی می شوند برای آگاهی از وضعیت نظام وظیفه خود از مشاورانی مجرب در زمینه نظام وظیفه کمک بگیرید.
بسیاری از داوطلبان از راه های متعدد برای ادامه تحصیل در رشته دلخواهشان اطلاع ندارند. پیشنهاد می کنیم با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

اگر دوباره تلاش کنید، قبول می شوید؟

پس از بررسی کارنامه ها و رتبه های قبولی به این نتیجه رسیده اید که امسال در کنکور قبول نمی شوید؟ قبل از هر موضوعی پیشنهاد می کنیم که عجولانه تصمیم نگیرید. از آنجایی که شرایط کنکور در هر سال با سال دیگر متفاوت است، پیشنهاد می کنیم امید خود را از دست ندهید و برای تخمین رتبه از کمک مشاورانی خبره استفاده کنید. اما اگر تصمیم خود را گرفته اید که بار دیگر در کنکور شرکت کنید، پیشنهاد می کنیم که قبل از هر اقدامی نقاط قوت و ضعف خود را مورد بررسی قرار دهید. یکی از مواردی که باید حتماٌ در آن تغییر ایجاد کنید نحوه برنامه ریزی تان است. در واقع اگر مطابق برنامه ای حرفه ای پیش رفته بودید، حتماٌ به نتیجه دلخواهتان می رسیدید. پس لازم است که فکری به حال برنامه ریزی تان کنید. پیشنهاد ما این است که برای برنامه ریزی حرفه ای و همه چیز تمام از مشاوری خبره در زمینه کنکور کمک بگیرید.

شما راه های بسیاری برای دستیابی به رؤیاهایتان دارید، پس اگر در یک راه ناکام ماندید، از رویاهایتان دست نکشید. بلکه روش های دیگر را امتحان کنید. پیشنهاد می کنیم برای برنامه ریزی حرفه ای با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

به تحصیل بدون کنکور هم فکر کنید…

تحصیل بدون کنکور از جمله فرصت های طلایی است که نباید آن را از دست بدهید. در واقع با تحصیل بدون کنکور می توانید بدون گذشتن از سد کنکور در رشته دلخواهتان تحصیل کنید. اما با توجه به اینکه دانشگاه های متعددی اقدام به پذیرش دانشجو به صورت بدون کنکور می کنند، پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از کلیه شرایط تحصیل بدون کنکور از مشاورانی مجرب در حوزه کنکور یاری بخواهید.
تحصیل بدون کنکور یک فرصت فوق العاده برای ادامه تحصیل در رشته دلخواهتان است. برای آگاهی از کلیه شرایط، ضوابط، لیست رشته ها، شهریه و دانشگاه ها با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

فرصت طلایی تحصیل در بهترین دانشگاه های خارج از کشور را از دست ندهید!

هر چند که در گذشته، تحصیل در بهترین دانشگاه های خارج از کشور یک رؤیا بود، اما در حال حاضر این امکان وجود دارد و منطقی نیست که به راحتی این شانس را از دست بدهیم. پیشنهاد می کنیم قبل از هر اقدامی به منظور اخذ پذیرش برای آگاهی از شرایط و ضوابط اخذ پذیرش، لیست دانشگاه های مورد تایید وزرات علوم و بهداشت و رتبه بندی دانشگاه ها، شهریه و هزینه های زندگی و هر آنچه باید درباره تحصیل در خارج از کشور بدانید با مشاوری آگاه در حوزه مهاجرت مشورت های لازم را انجام دهید.
برای آگاهی از کلیه شرایط، هزینه ها، لیست بهترین دانشگاه ها و هر آنچه باید در راه تحصیل در خارج از کشور بدانید، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
پس از بررسی دقیق کارنامه و رتبه قبولی ارشد نفت 99، پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله انتخاب رشته ارشد نفت بزنید.

7 دیدگاه در “کارنامه و رتبه قبولی ارشد نفت 

  1. محمد گفت:

    سلام.ممنون میشم اگه تعداد شرکت کنندگان رشته ی مهندسی نفت در کنکور 98 را نیز ذکر کنید.

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام خدمت شما دوست عزیز. تعداد شرکت کننده های مهندسی نفت در کنکور ارشد 98 حدودا 2000 نفر بوده است.

  2. الهام گفت:

    سلام خسته نباشید بنده امسال در کنکور کارشناسی ارشد رتبه 92 را کسب کردم آیا تهران قبول میشم؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز، احتمال قبولی شما در دانشگاه های داخل تهران پایین است.

  3. فاطمه گفت:

    سلام با رتبه 80 کشوری و 10 سهمیه رزمندگان میشه تهران قبول شد؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام. تهران کمی احتمالش پایینه ولی شهرهای دیگه حتمی

  4. مسیح گفت:

    سلام یه سوال در کنکور 1400در رشته نفت دانشگاه اصفهان و نفت واحد ابادان و تهران وشیراز چه رتبه هایی میخواد منطقه ۳ هستم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *