آیدانیتو > کارنامه و رتبه قبولی ارشد مکانیک
انتخاب رشته ارشد, انتخاب رشته ارشد مکانیک

کارنامه و رتبه قبولی ارشد مکانیک

کارنامه و رتبه قبولی ارشد مکانیک

کارنامه و رتبه قبولی ارشد مکانیک 

برای داوطلبانی که در کنکور ارشد مکانیک شرکت کرده اند، اطلاع از زمان انتشار کارنامه ها و اطلاع از جزئیات کارنامه و رتبه قبولی ارشد مکانیک حائز اهمیت است. تحلیل کارنامه ارشد مکانیک از فعالیت های مهم قبل از انجام انتخاب رشته به شمار می آید. بدین منظور در ادامه به بررسی چند نمونه کارنامه ارشد مکانیک در گرایش های چندگانه آن می پردازیم تا شما را از حدود احتمالی کارنامه و رتبه قبولی ارشد مکانیک مطلع نماییم. مجموعه مهندسی مکانیک شامل 10 رشته و 8 کدضریب می باشد در ادامه با رشته مهندسی مکانیک که از رشته های مجموعه مکانیک میباشد آشنا خواهید شد.
                                                                                                                                                                                                                                                                                 

کد ضریب گرایش های ارشد مکانیک

در کارنامه ارشد مکانیک به تعداد کد ضریب های موجود در رشته  به صورت مجزا رتبه و تراز و… مشخص خواهد شد در ادامه کد ضریب رشته های مهندسی کامپیوتر را مشاهده کنید.
گرایشکد ضریب
ساخت تولید1
طراحی کاربردی2
تبدیل انرژی3
سیستم محرکه خودرو5
طراحی سیستم های دینامیکی خودرو6
سازه بدنه خودرو7
مواد مرکب5
طراحی و ساخت خودروهای نظامی6
جوش1

کارنامه و درصد قبولی گرایش تبدیل انرژی ارشد مکانیک 

در بررسی کارنامه ها، نخست باید بگوییم که تعریف کد ضریب چیست؟ کد ضریب همان گرایشهای یک رشته آزمونی است که تبدیل انرژی کد ضریب ارشد رشته مکانیک است. بر طبق کارنامه داوطلبان ساله ای گذشته، داوطلبی که در دروس عمومی و اختصاصی، درصدهای زیر را کسب نموده است، رتبه 150 را به دست آورده و توانسته در دوره روزانه دانشگاه امیرکبیر گرایش تبدیل انرژی پذیرفته شود:
نام درسدرصدنام درسدرصد
زبان27%ریاضی24%
حرارت و سیالات2.32 درصددینامیک و ارتعاشات27.23
جامدات51 درصدساخت و تولیدسفید
دروس پایه پزشکیسفیدمبانی بیومکانیکسفید
.
میانگین درصد دروس 43 و معدل داوطلب هم بالای 16 بوده است. البته معدل تأثیر مثبت دارد و معمولاً این تأثیر، تغییری در رتبه داوطلبان ایجاد نمی کند. مگر اینکه معدل داوطلب 20 باشد. در بررسی یک کارنامه، توجه به ظرفیت های پذیرش اهمیت دارد و ممکن است در سال گذشته داوطلبی با رتبه ای مانند نمونه کارنامه قبلی دانشگاه امیر کبیر پذیرفته شود. اما در سال آینده به دلیل تغییر ظرفیت ها و یا حتی سهمیه ها، احتما قبولی با این رتبه کاهش یابد یا افزایش یابد. در ادامه چند کارنامه دیگر گرایش های ارشد مکانیک را بررسی می کنیم.
برای آگاهی از کارنامه و رتبه قبولی ارشد مکانیک و انتخاب بهترین رشته و گرایش در مقطع ارشد با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.     

کارنامه و درصد قبولی گرایش های طراحی کاربردی ارشد مکانیک 

درصدهای دروس و مکانیک درصدها به شرح زیر است:

نام درسدرصدنام درسدرصد
جامدات55حرارت و سیالات54.23
ریاضی42.33زبانسفید
دینامیک و ارتعاشات34ساخت و تولیدسفید
مبانی بیومکانیکسفیددروس پایه پزشکیسفید
میانگین معدل42.86معدل داوطلب
.
رتبه کسب شده 142 است که با این رتبه، متقاضی در دوره روزانه گرایش طراحی کاربردی دانشگاه صنعتی شریف پذیرفته شده است.
برای آنالیز کارنامه و درصد قبولی گرایش های مختلف مهندسی مکانیک با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

کارنامه و درصد قبولی گرایش ساخت و تولید ارشد مکانیک 

بر طبق کارنامه داوطلبی که رتبه 157 کسب کرده و در گرایش ساخت و تولید ارشد مکانیک دانشگاه علم و صنعت در دوره روزانه پذیرفته شده است، به شرح زیر است:
نام درسدرصدنام درسدرصد
ریاضی14 درصدجامدات42.35 درصد
زبانسفیددینامیک و ارتعاشاتسفید
حرارت و سیالاتسفیدساخت و تولید4.4 درصد
مبانی بیومکانیکسفیددروس پایه پزشکیسفید
معدل داوطلب16.33میانگین درصد27.5
.
در گرایش ساخت و تولید، داوطلبی که میانگین درصد 22.68 درصد داشته است، رتبه 398 کسب کرده و در دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در دوره شبانه پذیرفته شده است. با توجه به این نمونه کارنامه ها باید بگوییم که رتبه های قبولی هر سال ممکن است دچار تغییراتی شود. بنابراین قبول شدگان سال قبل ممکن است با رتبه ای که کسب کرده اند، امسال در همان دانشگاه پذیرفته نشوند و البته این مسئله برعکس هم اتفاق می افتد. و گاهی در یک رشته یا کد ضریب به دلیل افزایش ظرفیت ها، رتبه های بالا هم بر خلاف روال معمول سالهای گذشته در دانشگاه های مختلف کد رشته محل قبل می شوند. از تحلیل و بررسی کارنامه و رتبه قبولی ارشد مکانیک در زمان انتخاب رشته می توانید بهره ببرید و در عین حال قبل از اعلام نتایج اولیه، از پذیرفته شدن یا نشدن خود و نیز دانشگاههای احتمالی مطلع خواهید شد. در ادامه به به چند نمونه از کارنامه داوطلبان ارشد مکانیک توجه کنید.

چگونه حرفه ای انتخاب رشته کنم؟

انتخاب رشته، کاری سخت آسان است. به این معنی که اگر دانش و تجربه کافی در آن را داشته باشید، می توانید بهترین ها را انتخاب کنید. اما این تجربه با یکی دوبار شرکت کردن در کنکور به دست نمی آید. به همین منظور پیشنهاد می کنیم برای انتخاب بهترین رشته و گرایش با مشاوران باتجربه تحصیلی مشورت کنید. مشاوران آیدانیتو در کوتاه ترین زمان ممکن، با تحلیل کارنامه و رتبه شما، بهترین گزینه ها را به شما معرفی خواهند کرد.
برای انتخاب بهترین رشته و گرایش، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

درباره ی تکمیل ظرفیت چه می دانید؟

تکمیل ظرفیت به معنای پذیرش دانشجو در صورت پر نشدن صندلی های خالی است. بسیاری از داوطلبان تصور نمی کنند که چه رشته های پر طرفداری در مرحله تکمیل ظرفیت، دانشجو می پذیرند. پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از رشته ها و دانشگاه هایی که در مرحله تکمیل ظرفیت دانشجو می پذیرند، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
جهت آگاهی از رشته ها و دانشگاه های مورد پذیرش در مرحله تکمیل ظرفیت با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

اگر امسال قبول نشوم باید به سربازی بروم؟

چند سالی از هجده سالگی تان گذشته، در کنکور هم که قبول نمی شوید، معافیت خدمت هم ندارید. تقریبا می توان گفت اگر موهایتان را از ته بتراشید، تمام ویژگی های یک سرباز را خواهید داشت. اما پیشنهاد می کنیم راه های دیگری را که می توانید برای ادامه تحصیل در رشته دلخواهتان بپیمایید را در نظر بگیرید. تحصیل بدون کنکور یک فرصت طلایی برای شماست تا بتوانید با یک تیر دو نشان بزنید و با تحصیل در رشته مورد علاقه تان، از خدمت سربازی در طول مدت تحصیلتان، معاف شوید. ما به شما کمک می کنیم تا بهترین انتخاب را داشته باشید. خلاصه بجنبید که سربازی از رگ گردن به شما نزدیک تر است!
بسیاری از داوطلبان از راه های متعدد برای ادامه تحصیل در رشته دلخواهشان اطلاع ندارند. پیشنهاد می کنیم با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

امسال قبول نمی شوم! اگر دوباره بخوانم، قبول می شوم؟

تمام تلاشتان را کرده اید که در رشته و دانشگاهی خاص قبول شوید، اما با بررسی کارنامه و رتبه ها به این نتیجه رسیده اید که قبول نمی شوید! در حال حاضر هم زانوی غم بغل کرده اید و معتقدید که دنیا به پایان رسیده است. پیشنهاد می کنیم، زندگی را برای خود و خانواده تان تلخ و سیاه نکنید و کمی منطقی تر به موضوع ادامه تحصیل نگاه کنید. اگر امسال قبول نمی شوید، راه های بسیاری وجود دارند که بتوانید در رشته دلخواهتان ادامه تحصیل دهید. می توانید برای قبولی در کنکور بار دیگر تلاش کنید و با توجه به تجربه ای که دارید، اینبار قوی تر از سال گذشته ظاهر شوید، اما فراموش نکنید که قبل از هر اقدامی نیاز به یک برنامه حرفه ای دارید تا مطابق با آن پیش بروید و نقاط ضعف خود در کنکور سال گذشته را به نقط قوت تبدیل کنید. مشاوران آیدانیتو در کوتاه ترین زمان ممکن، برنامه ای منحصر به فرد را در اختیار شما قرار می دهند.
شما راه های بسیاری برای دستیابی به رویاهایتان دارید، پس اگر در یک راه ناکام ماندید، از رویاهایتان دست نکشید، روش های دیگر را امتحان کنید. پیشنهاد می کنیم برای برنامه ریزی حرفه ای با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

به تحصیل بدون کنکور فکر کنید…

جالب است که بسیاری از داوطلبان هیچ اطلاعی از امکان تحصیل بدون کنکور ندارند و اگر هم در مورد آن بدانند از رشته های پرطرفداری که می توانند در آن تحصیل کنند، آگاهی ندارند. ادامه تحصیل آن هم بدون کنکور را شاید بتوان از جمله رویاهای دست نیافتنی کنکوری های دهه 60 و 70 به حساب آورد که در حال حاضر به حقیقت پیوسته است. پس فرصت را از دست ندهید و برای آگاهی از شرایط، ضوابط، رشته ها ، شهریه و دانشگاه هایی که می توانید بدون گذشتن از سد کنکور، در آن ها به تحصیل بپردازید، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
تحصیل بدون کنکور یک فرصت فوق العاده برای ادامه تحصیل در رشته دلخواهتان است. برای آگاهی از کلیه شرایط، ضوابط، لیست رشته ها، شهریه و دانشگاه ها با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

فرصت طلایی تحصیل در بهترین دانشگاه های خارج از کشور

امکان ادامه تحصیل در دانشگاه های برتر دنیا هم شانسی است که شاید یکبار در خانه مان را بزند. اگر می خواهید در رشته مورد علاقه تان، ادامه تحصیل دهید، چرا به دانشگاه های مطرح فکر نمی کنید؟ پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از کلیه شرایط، ضوابط، زمان، شهریه، لیست رشته ها و بهترین دانشگاه های خارج از کشور با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
برای آگاهی از کلیه شرایط، هزینه ها، لیست بهترین دانشگاه ها و هر آنچه باید در راه تحصیل در خارج از کشور بدانید، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
در این مقاله به بررسی کارنامه و رتبه قبولی ارشد مکانیک پرداختیم، پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله انتخاب رشته ارشد مکانیک مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *