انتخاب رشته ارشد برق

کارنامه و رتبه قبولی ارشد برق

کارنامه و رتبه قبولی ارشد برق

کارنامه و رتبه قبولی ارشد برق 

بررسی و تحلیل کارنامه و رتبه قبولی ارشد برق برای داوطلبان امسال اهمیت دارد. چرا که برای انجام انتخاب رشته اصولی و حرفه ای در رشته مهندسی برق اطلاعات قابل توجهی به آنها ارائه می دهد. دستاورد این کار، اطلاع از محدوده حداقلی و حداکثری رتبه ها و درصدهای قبولی که بر اساس آن اولویت بندی ها، کد رشته محل ها و نیز محدود تلاش داوطلبان برای قبولی در هر یک از دانشگاه های سراسری و آزاد را مشخص می کند.

تراز و رتبه ارشد مهندسی برق

ممکن است به این مورد برخورد کرده باشید که دو داوطلب به تعداد یکسانی از سؤالات پاسخ داده اند اما تراز آنها با یکدیگر برابر نشده است. دلیل اختلاف تراز تفاوت سطح علمی داوطلبان است. در سازمان سنجش سؤالات کنکور ارشد به سه سطح ساده، متوسط و دشوار دسته بندی می شوند. مسلماٌ داوطلبی که به 10 سؤال دشوار پاسخ صحیح داده است در مقایسه با داوطلبی که به 10 سوال ساده یا متوسط پاسخ صحیح داده است سطح علمی بالاتری دارد. بنابراین وی تراز بالاتری نیز کسب خواهد کرد. رتبه بندی براساس تراز کسب شده داوطلبان انجام می شود. در ادامه فرمول محاسبه تراز را مشاهده خواهید کرد.
برای آگاهی از تراز و رتبه قبولی ارشد مهندسی برق، تخمین رتبه و انتخاب رشته حرفه ای با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

تاثیر معدل در آزمون

تاثیر معدل در آزمون ارشد 20% است. همچنین لازم است بدانید تاثیر معدل دانشگاه ها و رشته های مختلف با یکدیگر تفاوت دارد. معدل با توجه به محل دانشگاه در عدد بین 1 تا 1.1 ضرب خواهد شد. به عنوان مثال ضریب معدل مؤثر دانشگاه تهران حدود 1.09 ، دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی 1.05 و دانشگاه آزاد اسلامی 1.005 است.  
برای آگاهی از تاثیر معدل در آزمون 1400 با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

کد ضریب رشته مهندسی برق

در ادامه کدضریب 13 گرایش ارائه شده برای رشته مهندسی برق را مشاهده خواهید کرد. در کارنامه داوطلبان براساس تعداد کد ضریب ها رتبه و تراز و غیره به صورت مجزا مشخص خواهد شد.

 

نام گرایشکد ضریب
مدار های مجتمع الکترونیک1
افزاره های میکرو و نانوالکترونیک
سیستم های الکترونیک دیجیتال
سیستم های قدرت2
  الکترونیک قدرت و ماشین های الکتریکی3
برنامه ریزی و مدیریت سیستم های انرژی2
  سامانه های برق حمل و نقل
 مخابرات میدان و موج4
مخابرات نوری
مخابرات سیستم5
شبکه های مخابراتی
 مخابرات امن و رمزنگاری
 کنترل6

تحلیل کارنامه ارشد مهندسی برق

در این مبحث به تحلیل کارنامه ارشد مهندسی برق خواهیم پرداخت. در کارنامه ارشد 3 جدول وجود دارد. در اولین جدول مشخصات رشته و وضعیت داوطلبان درج شده است. در صورتی که حتی یک دوره در یک کدضریب نیز مجاز به انتخاب رشته باشد در قسمت وضعیت انتخاب رشته داوطلب “مجاز می باشید ” درج خواهد شد.
 در جدول دوم نام دروس امتحانی داوطلب و نمرات کسب شده در آزمون مشخص می شود.
سومین جدول وضعیت داوطلب در هر کد رشته را به نمایش می گذارد. در هر کد ضریب به صورت مجزا رتبه نمره کل ( تراز )، نتیجه در دوره روزانه و سایر دوره ها و غیره مشخص می شود. در صورتی که داوطلب در کد ضریبی مجاز به انتخاب رشته شود گرایش های همان کد ضریب را انتخاب خواهد کرد.
 
معیار پذیرش در دوره ارشد مهندسی برق رتبه داوطلبان است. بر طبق نمونه کارنامه سال های قبل، داوطلبی با درصد بالای 25 درصد در ریاضیات، 14 درصد در معادلات دیفرانسیل، ریاضیات مهندسی و آمار و احتمالات، 9 درصد در سیستم های کنترل جعلی و 81 درصد در درس سیگنال ها و سیستم ها مؤفق به کسب رتبه 1600 شده است. این به این معناست که وی امکان انتخاب رشته در دوره روزانه دانشگاه ها را در کارشناسی ارشد برق دارد. البته این رتبه بدون سهمیه است. آخرین رتبه مجاز به انتخاب رشته در دوره روزانه 9283 است که داوطلب در اکثر کد ضریب ها مجاز به انتخاب رشته شده است. این رتبه ها با درصدهای صفر در دروس الکترومغناطیس و مقدمه ای بر مهندسی پزشکی و نیز الکترونیک و سیستم های دیجیتال و حتی درصد منفی در یک درس به دست آمده است.
این آنالیز یک نقطه امیدواری برای داوطلبان ارشد مهندسی برق است. چرا که اگر در بعضی دروس هم به نتیجه دلخواه نرسیده باشند، باز می توانند برای پذیرش در دوره روزانه و دیگر دوره ها امیدوار باشند. رتبه داوطلب در سهمیه آخرین تغییرات رتبه وی با توجه به انواع سهمیه ها را نشان می دهد. این سهمیه ها می تواند جانبازان و ایثارگران و یا سهمیه رتبه اولی باشد که معمولاً باعث بهتر شدن رتبه داوطلب در هر یک از کد ضریب ها می شود. در کارنامه و رتبه قبولی ارشد برق، آنچه که اهمیت دارد توجه به تغییرات ظرفیت های پذیرش در هر کد ضریب و دیگر سیاست های آموزش دانشگاه ها است. اهمیت این موضوع از این روست که امکان عدم پذیرش داوطلبانی با رتبه های مشابه داوطلبان سال قبل در دانشگاه مورد نظر وجود دارد.
برای تحلیل دقیق کارنامه، تخمین رتبه و انتخاب رشته حرفه ای با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

نمونه کارنامه ارشد مهندسی برق

با توجه به اینکه کد ضرایب 1 تا 6 مربوط به گرایش های ارشد مهندسی برق می شود وضعیت پذیرش در این شش کد ضریب برای داوطلبان علاقمند به رشته مهندسی برق حائز اهمیت است.
با آیدانیتو حرفه ای انتخاب رشته کنید
هر چند که انتخاب رشته به نظر فرآیندی ساده است، اما اگر کمی دقیق تر به آن بنگریم، نکات بسیاری را بایستی در آن رعایت کنیم. انتخاب رشته علاوه بر تمرکز، به تجربه نیاز دارد و این مهم جز با آنالیز کارنامه های متعدد در سال های متمادی، امکان پذیر نیست. از این رو پیشنهاد می کنیم انتخاب رشته خود را به مشاوران باتجربه بسپرید.
برای بهترین انتخاب و آگاهی از کلیه ی واحدهای دانشگاهی، امکانات، شهریه و … پذیرنده دانشجویان در رشته مهندسی برق با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

فرصت طلایی تکمیل ظرفیت را از دست ندهید!

اکثر داوطلبان، نسبت به تکمیل ظرفیت کاملا بی توجه هستند و در نتیجه امکان قبول شدن در این دوره افزایش می یابد. تکمیل ظرفیت دوره ای طلایی است تا بتوانید شانس خود را برای بار دوم امتحان کنید. تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد سراسری 98 از 23 آبان ماه شروع شد و تا 30 آبان ادامه داشت. خبر مهم دیگر این که، نتایج تکمیل ظرفیت ارشد سراسری در ششم آبان ماه 98 به اطلاع داوطلبان شرکت کننده می رسد. اگر شک دارید که در مرحله تکمیل ظرفیت پذیرفته می شوید یا نه، پیشنهاد می کنیم با مشاورانی آگاه در این زمینه مشورت کنید. برای آگاهی از تکمیل ظرفیت 99 هم می توانید از مشاوران ما کمک بگیرید.
جهت آگاهی از رشته ها و دانشگاه های مورد پذیرش در مرحله تکمیل ظرفیت با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

اگر امسال قبول نشوم، باید به سربازی بروم؟

اگر مطمئن هستید که امسال قبول نمی شوید، پیشنهاد می کنیم به جای فکر کردن به سربازی، روش های دیگری را که می توانید به واسطه ی آن ها در رشته مورد علاقه تان ادامه تحصیل دهید را مورد بررسی قرار دهید. توصیه ما این است که کلیه سؤالات خود در زمینه نظام وظیفه را از مشاورانی آگاه و باتجربه در این زمینه بپرسید. راستی چرا به تحصیل بدون کنکور فکر نمی کنید؟
 نگران سربازی هستید؟ هنوز راه های بسیاری وجود دارند که می توانید در رشته مورد علاقه تان تحصیل کنید. با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

تحصیل بدون کنکور: از رؤیا تا واقعیت!

شاید اگر چند سال قبل از داوطلبان کنکور می پرسیدیم، آرزویتان چیست برخی به طور قطع آرزو می کردند که کنکور حذف شود. این گونه می توانستند بدون دردسر وارد دانشگاه شوند و در رشته مورد علاقه شان ادامه تحصیل دهند. امکان تحصیل بدون کنکور یک فرصت استثنائی برای شماست تا بتوانید بدون گذراندن سالی دیگر پشت کنکور در رشته مورد علاقه تان تحصیل کنید. اما پیشنهاد می کنیم قبل از هر اقدامی برای آگاهی از کلیه شرایط و ضوابط تحصیل بدون کنکور از راهنمایی و کمک مشاوری خبره غافل نشوید.
برای آگاهی از کلیه شرایط و ضوابط، شهریه، دانشگاه ها، رشته ها و هر آنچه باید درباره ی تحصیل بدون کنکور بدانید، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

بار دیگر تلاش می کنم! حتما قبول خواهم شد!

نیچه معتقد است هر آنچه که انسان را نکشد، او را نیرومند تر می سازد. اما با کمی تأمل در این سخن متوجه این موضوع می شویم که شکست مقدمه پیروزی است و رسیدن به آرزوهای بزرگ، به آسانی امکان پذیر نیست. شما نسبت به سال گذشته، تجارب بیشتری دارید. اما باید به این نکته دقت کنید که اگر مطابق همان روش سال گذشته پیش بروید، به نتیجه ای متفاوت از سال قبل دست نخواهید یافت. به همین منظور استفاده از راهنمایی های مشاوری برجسته را برای شناخت نقاط ضعف خود و تبدیل این نقاط به نقاط قوت و برنامه ریزی حرفه ای را دست کم نگیرید.
حتما یک جای کار می لنگیده است که امسال قبول نشدید! برای برنامه ریزی منحصر به فرد خود با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

تحصیل در خارج از کشور، فرصتی که نباید آن را از دست بدهید!

به رشته ای علاقه دارید، ولی احتمال قبولی در آن بسیار کم است. چرا به تحصیل در بهترین دانشگاه های خارج از کشور فکر نمی کنید؟ پیشنهاد ما این است که برای آگاهی از کلیه رشته ها، رده بندی دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم و بهداشت، هزینه زندگی و تحصیل، انواع بورسیه و اسکولار شیپ و هر آنچه باید درباره ی تحصیل در خارج از کشور بدانید، از بهترین مشاوران کمک بخواهید.

تحصیل در خارج از کشور یک فرصت استثنائی است. برای آگاهی از کلیه شرایط، هزینه ها، لیست بهترین دانشگاه ها و هر آنچه باید در راه تحصیل در خارج از کشور بدانید، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
در این مقاله به بررسی کارنامه و رتبه قبولی ارشد مهندسی برق پرداختیم، پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله انتخاب رشته ارشد برق مراجعه کنید.

1 دیدگاه در “کارنامه و رتبه قبولی ارشد برق

  1. رضاضیایی گفت:

    باسلام خدمت شما عزیزان موسسه آیدانیتو لطفا اگه ممکنه ما رو در جریان تکمیل ظرفیت ارشد۹۹ بگذارید .چون اطلاع رسانی توسط سازمان سنجش ضعیفه. ممنون و سپاسگزارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *