نتایج کنکور

کارنامه سبز کنکور

کارنامه سبز کنکور

کارنامه سبز کنکور

کارنامه سبز کنکور یا همان کارنامه محرمانه از جمله مواردی است که همه داوطلبین کنکور می توانند آن را دریافت کنند. کارنامه سبز کنکور مربوط به انتخاب رشته ای است که انجام داده اید. هر ساله بعد از اعلام نتایج برخی نسبت به رشته و محل قبولی خود رضایت ندارند و تمام فکرشان بر این است که شاید در انتخاب دیگری قبول می شدند و به خاطر انتخاب رشته اشتباه در رشته و محل موردنظرشان پذیرفته نشده اند. ابتدا اهمیت نحوه انتخاب رشته بسیار بالا است. اما برای اینکه خیال این دسته از افراد راحت شود، می توانند کارنامه سبز کنکور خود را دریافت و بررسی کنند. برای داوطلبانی که میخواهند در آزمون شرکت نکنند لیست رشته های بدون کنکور را ارائه میدهیم تا به راحتی انتخاب کنند.

کارنامه سبز

کارنامه سبز کارنامه ای است که بعد از اعلام نتایج نهایی توسط سازمان سنجش منتشر می شود. در این کارنامه سه ستون وجود دارد. کد رشته انتخابی، رتبه داوطلب و آخرین رتبه قبولی. کد رشته انتخابی یا شماره انتخاب همان انتخاب رشته ی شماست و ترتیب آن نیز برابر همان ترتیب انتخابی شما است. از شماره 1 تا شماره 150 و تمام محل و رشته هایی که انتخاب کرده اید را شامل می شود. رتبه داوطلب با رتبه ای که داوطلب در کنکور کسب کرده است، متفاوت است و همچنین برای هر ردیف یک رتبه داوطلب در نظر گرفته شده است. رتبه داوطلب در کارنامه سبز کنکور رتبه ای است که داوطلب در ازای انتخاب آن کد رشته محل کسب کرده است. برای اینکه این موضوع را بهتر درک کنید، مثالی می زنیم. فرض کنید شما رشته زیست شناسی جانوری دانشگاه تبریز را انتخاب کرده اید. علاوه بر شما بسیاری از داوطلبین نیز همین رشته را انتخاب کرده اند. تمامی داوطلبینی که این رشته را انتخاب کرده اند، بر اساس رتبه و تراز کسب شده رتبه بندی می شوند. رتبه شما در بین افرادی که رشته زیست شناسی جانوری تبریز را انتخاب کرده اند برابررتبه داوطلب در کارنامه سبز کنکور است. رتبه آخرین فرد قبول شده که در ستون سوم قرار گرفته است نیز بر همین اساس است. در صورتی که شما انتخاب رشته درستی داشته باشید و بر اساس علاقه به رشته و محل اولویت بندی کرده باشید در بهترین رشته مورد نظر خود پذیرفته شده اید. اما اگر انتخاب رشته شما بر اساس اصول و علایق شما نبوده باشد، احتمالاً حال ناراضی هستید. در کارنامه سبز شما می توانید با مقایسه 2 ستون رتبه داوطلب و آخرین فرد قبولی فاصله خود را با آخرین فرد قبول شده در تمام انتخاب های خود ببینید و همچنین می توانید بررسی کنید در کدام یک از انتخاب های پایین تر از انتخاب پذیرفته شده تان ممکن بود پذیرفته شوید.

زمان انتشار کارنامه سبز

کارنامه سبز کنکور دو هفته بعد از اعلام نتایج نهایی در اواسط مهرماه بر روی سایت سنجش قرار می گیرد و شما می توانید کارنامه سبز کنکور خود را دریافت کنید.

کارنامه سبز دانشگاه آزاد+

دانشگاه آزاد نیز کارنامه سبز کنکور خود را منتشر می کند. زمان انتخاب کارنامه سبز دانشگاه آزاد نیز یک تا دو هفته بعد از اعلام نهایی نتایج است و شما می توانید آن را به صورت اینترنتی دریافت کنید. برای دریافت کارنامه سبز کنکور آزاد به سایت azmoon.org که سایت رسمی دانشگاه آزاد است مراجعه کنید.

نحوه استفاده از کارنامه سبز

اگر شما از رشته ای که در آن پذیرفته شده اید راضی نیستید و یا اصلاً در رشته ای پذیرفته نشده اید، نگران نباشید شما می توانید در تکمیل ظرفیت شرکت کنید. برای انتخاب رشته تکمیل ظرفیت بهترین راه استفاده از کارنامه سبز کنکور خودتان است. شما می توانید با بررسی کارنامه سبز کنکورتان فاصله خود تا آخرین فرد پذیرفته شده را در نظر بگیرید و متناسب با آن و علاقه تان به انتخاب رشته بپردازید.
مقاله کارنامه سبز کنکور سراسری را نیز در اختیارتان قرار داده ایم تا اطلاعات بیشتری به دست آورید.
در صورتی که برای دریافت کارنامه سبز خود به مشکل برخورده اید و یا سؤالی در این زمینه دارید، می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید. مشاوران آیدانیتو آماده ارائه خدمت به شما عزیزان هستند.

0 دیدگاه در “کارنامه سبز کنکور

  1. آیدانیتو گفت:

    سلاااااااااااااااااااااااااااااااام

  2. آیدانیتو گفت:

    jdsn.fmsnf.d

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *