آیدانیتو > کارنامه سبز دانشگاه آزاد
اعلام نتایج کنکور رشته ریاضی و فیزیک

کارنامه سبز دانشگاه آزاد

کارنامه سبز دانشگاه آزاد

کارنامه سبز دانشگاه آزاد

هر ساله، پس از اعلام نتایج نهایی کنکور دانشگاه آزاد شاهد انتشار کارنامه سبز دانشگاه آزاد هستیم. کارنامه ای که امکان دریافت آن به صورت اینترنتی برای شما وجود داشته و جهت مشاهده آن باید به سایت این دانشگاه یعنی azmoon.org رجوع نمایید. اما در اینجا این سؤال مطرح می شود که کارنامه سبز دانشگاه آزاد چیست و چه کاربردی دارد. در این قسمت سعی در روشن کردن این موضوع برای شما دوستان گرامی را داریم. در حقیقت، کارنامه سبز دانشگاه آزاد کارنامه ای بسیار جامع و کامل بوده که در حدود یک الی 2 هفته پس از اعلام نتایج نهایی کنکور این دانشگاه در دسترس داوطلبان قرار می گیرد. لازم به ذکر است که کارنامه سبز دانشگاه آزاد در کلیه مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری برای هر یک از داوطلبان شرکت کننده در کنکورهای مختلف دانشگاه آزاد منتشر می شود.

داوطلبان رشته پرستاری برای مشاهده آخرین رتبه قبولی پرستاری آزاد میتوانند روی لینک کلیک کنید.

کارنامه سبز آزاد

دقت کنید که کارنامه سبز دانشگاه آزاد برای آن دسته از داوطلبانی که در ردیف افراد مجاز به انتخاب رشته در مقاطع مختلف تحصیلی دانشگاه آزاد قرار ندارند، هرگز صادر نمی شود. این گونه افراد باید در مرحله تکمیل ظرفیت ثبت نام و شانس قبولی خود را بار دیگر به معرض آزمایش بگذرانند. در حقیقت، هدف از انتشار کارنامه سبز قرار دادن امکان قبولی در اولویت های انتخابی پایین تر آن ها در زمان انتخاب رشته است.
مشاورین متبحر آیدانیتو در کم ترین زمان ممکن، جامع ترین  و بهترین اطلاعات را در موضوعات مختلف در اختیار شما قرار می دهند. در صورت داشتن هر گونه سوالی در رابطه با کارنامه سبز آزاد می توانید با آن ها تماس حاصل فرمایید. 

راهنمای استفاده از کارنامه سبز آزاد

در این بخش، راهنمای استفاده از کارنامه سبز دانشگاه آزاد را برایتان شرح می دهیم. یعنی به طور کامل برای شما تشریح می کنیم که نحوه اطلاع از قبولی در انتخاب های پایین تر به کمک اطلاعاتی نوشته شده در کارنامه سبز چگونه صورت می گیرد. برای انجام این کار فقط کافیست که نخستین عدد نوشته شده در ستون رتبه داوطلب را با عدد دوم مندرج در ستون آخرین رتبه قبولی مقایسه کنیم. اولین ردیفی که رتبه شما در آن از رتبه شخص آخر قبول شده پایین تر و یا برابر باشد، همان محل قبولی شماست. برای آگاهی از دانشگاه مورد قبولی باید تنها ستون نتیجه را مشاهده نمایید. به عبارت دیگر، هر ردیفی که علامت ستاره (*) در مقابل آن زده شده باشد، رشته محل قبولی شما داوطلب عزیز است.
برای رهایی از کنکور و گذرندان مراحل سخت کنکور میتوانید از طریق رشته های بدون کنکور وارد دانشگاه شوید.

معانی اعداد ستون نتیجه در کارنامه سبز آزاد

همان طور که گفتیم یکی از ستون های نوشته شده در کارنامه سبز دانشگاه آزاد ستون نتیجه بوده که در صورت قبولی در یکی از رشته ها در مقابل آن رشته و در این ستون علامت ستاره وجود دارد. اما در ستون نتیجه ممکن است اعدادی را نیز مشاهده کنید که هر کدام مفهوم خاص خود را دارند. به عنوان مثال از عدد 2 اینگونه برداشت می شود که داوطلب پس از اعلام نتایج نهایی حداقل در یک رشته محل جهت انجام مصاحبه به یکی از مراکز آموزش عالی معرفی شده است. یا عدد 5 این موضوع را بیان می کند که داوطلب نتوانسته امتیازات لازم را جهت قبولی و پذیرش در دانشگاه های تربیت معلم شهید رجایی و فرهنگیان را کسب نماید. همین طور عدد 4 نشان دهنده این موضوع است که وزارت آموزش و پرورش در حال بررسی وضعیت عمومی و علمی شما در رشته انتخاب شده توسط شماست. عدد دیگر 7 بوده که نشانگر عدم احراز شرایطی همچون ویژگی های جسمانی، معدل، غیبت در مصاحبه و سن برای داوطلب بوده و یا مفهوم عدم به دست آوردن حد نصاب نمره در مصاحبه تخصصی را بیان می کند.

با استفاده کارنامه سبز دانشگاه آزاد راه خود را به دانشگاه باز کنید!

اگر شما دوست عزیز نیز جزء افراد قبول نشده در کنکور مقاطعع مختلف تحصیلی در دانشگاه آزاد هستید، ناامید نشوید. زیرا به کمک اطلاعات مندرج در کارنامه سبز دانشگاه آزاد امکان قبولی در رشته مورد نظر خود در مرحله تکمیل ظرفیت را دارید. چه بسیار افرادی که به این طریق به دانشگاه راه پیدا کرده اند و فرصت تحصیل در رشته مورد نظر خود را یافته اند. برای کسب اطلاعات دقیق تری در این مورد مشاوران آیدانیتو می توانند یاری گر خوبی برای شما باشند و جزئیات لازم را در این زمینه به شما بگویند.
در انتهای این مقاله، پیشنهاد می کنیم پس از بررسی کارنامه سبز دانشگاه آزاد، سری هم به مقاله تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد ، بزنید.
مشاورین متخصص آیدانیتو در کوتاه ترین زمان ممکن، جامع ترین اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهند . اگر سوالی در زمینه کارنامه سبز آزاد دارید ، با مشاورین حرفه ای آیدانیتو تماس بگیرید.

0 دیدگاه در “کارنامه سبز دانشگاه آزاد

  1. رضا گفت:

    سلام.ببخشید دانشگاه آزاد امسال در مهر ماه تکمیل ظرفیت داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *