آیدانیتو > کارشناسی ارشد بدون کنکور سراسری 98
کارشناسی ارشد بدون کنکور سراسری

کارشناسی ارشد بدون کنکور سراسری 98

کارشناسی ارشد بدون کنکور سراسری 98

کارشناسی ارشد بدون کنکور سراسری 98

داشتن سواد و تحصیلات دانشگاهی همواره برای انسان ها از اهمیتی اساسی برخوردار بوده و افراد زیادی درصدد طی مدارج عالی در طی دوران زندگی خود هستند. امروزه بسیاری از مردم به داشتن تحصیلات در مقطع کارشناسی اکتفا نکرده و تمایل به گرفتن مدرک کارشناسی ارشد نیز دارند. باید بگوییم که امکان ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در تمامی دانشگاه های روزانه، شبانه و غیر انتفاعی وجود دارد. این مقاله، مختص مبحث کارشناسی ارشد بدون کنکور سراسری 98 بوده و کلیه مطالب لازم در این زمینه بیان می شود. با مطالعه این مطلب مربوط به ارشد بدون کنکور سراسری 98 با کلیه شرایط لازم جهت تحصیل در این دوره به طور کامل آشنا می شوید. لازم به ذکر است که فرد جهت پذیرش در دوره های روزانه باید در ردیف افراد دارای استعداد درخشان قرار بگیرند که در این مورد استثاهایی وجود دارد که در زیر به ذکر آن ها می پردازیم:

. هر کدام از افرادی که به عنوان دانشجویان نمونه کشوری شناخته می شوند. . افراد برتر در المپیادهای مختلف علمی (دانشجویان دارای رتبه های بین 1 تا 15) . تمامی دانشجویان فارغ التحصیل در 8 ترم تحصیلی و یا افرادی که در ردیف 10 درصد دانشجویان در رشته دانشگاهی خود بوده اند. . افرادی با کسب مقام های بالا در جشنواره هایی همچون رازی، خوارزمی و فارابی(تنها در صورت کسب رتبه بین 1 تا 3) شرایط پذیرش دانشجو در دوره کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه سراسری (دوره روزانه و شبانه) جهت پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد بدون کنکور سراسری 98 در دانشگاه های روزانه و شبانه فرد باید از هر دو شرط عمومی و اختصاصی برخوردار باشد. میتوانید بدون کنکور پرستار شوید برای اطلاع از پرستاری بدون کنکور کلیک کنید. در اینجا، اشاره ای هر چند مختصر به این شرایط می شود:

شرایط عمومی

. هر داوطلب متقاضی شرکت در دوره های بدون آزمون دانشگاه سراسری باید معدلی بالاتر از 17 در مقطع کارشناسی خود داشته باشد. . هر دانشجو پس از قبولی در یکی از دانشگاه ها امکان تغییر دانشگاه و ادامه تحصیل در مؤسسه آموزشی دیگری را نخواهد داشت. . رشته درخواستی داوطلب جهت ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد باید با رشته دوران کارشناسی وی کاملاٌ مرتبط بوده و از یک زیر مجموعه انتخاب شده باشد.

شرایط اختصاصی

در این مورد هر دانشگاه در زمان خاصی فراخوان پذیرش بدون کنکور کارشناسی ارشد را دارد. این زمان در طول سال تحصیلی بوده و برای هر دانشگاه متفاوت است.

پذیرش دانشجو کارشناسی ارشد بدون کنکور در دانشگاه های غیر انتفاعی و پردیس خودگردان

باید بگویم که پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد در دانشگاه های غیرانتفاعی و پردیس خودگردان نیز صورت می گیرد. در مورد دانشگاه های پردیس خودگردان باید بگوییم که تنها در دو دانشگاه پردیس دانشگاه صنعتی شریف و پردیس دانشگاه تهران شاهد پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد بدون برگزاری آزمون سراسری هستیم. همچنین، ثبت نام در این دوره بسته به ترم ورودی در دو ماه مهر و بهمن صورت می گیرد.

نحوه ثبت نام در  دوره های کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه های پردیس خودگردان

هر دانشجو، باید جهت ثبت نام در این دانشگاه جهت ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد اقدام به تکمیل فرم ثبت نام و پرداخت مبلغی پول نماید. پس از بررسی انجام شده توسط دانشگاه، از فرد جهت انجام مصاحبه دعوت به عمل آمده و نتیجه نهایی طی دو روز اعلام می گردد. لازم به ذکر است که شهریه پرداختی جهت تحصیل در دانشگاه های پردیس خودگردان در مقطع کارشناسی ارشد بسیار بالا بوده و هر  دانشجو باید پیش از تصمیم گیری در دورهای ارشد بدون کنکور این دانشگاه شرایط مالی خود را بسنجد. در این مطلب، بحثی اجمالی در مورد کارشناسی ارشد بدون کنکور سراسری 98 را خدمت شما داوطلبان گرامی ارائه دادیم. امکان مشاهده و مطالعه مقاله مرتبط با شرایط ثبت نام بدون کنکور ارشد 98 نیز برای شما دوستان گرامی وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *