آیدانیتو > پیراپزشکی بدون کنکور
کارشناسی بدون کنکور

پیراپزشکی بدون کنکور

پیراپزشکی بدون کنکور 

در این مقاله به موضوع پیراپزشکی بدون کنکور خواهیم پرداخت. داوطلبان عزیز برای اطلاع از جزئیات پیراپزشکی بدون کنکور دراین مقاله با آیدانیتو همراه باشید تا از مباحثی مانند نحوه ثبت نام، شرایط ثبت نام، لیست رشته های پزشکی ارائه شده دوره های مجاز در دانشگاه های بدون کنکور و … آگاه شوند. تحصیل در رشته های پیراپزشکی برای داوطلبان عزیز (تجربی) موضوع حائز اهمیت است که ممکن است در نحوه پذیرش …. دچار سردرگمی شوند. از این جهت با طرح مقاله پیراپزشکی بدون کنکور سعی کردیم آن ها را با قوانین و چگونگی تحصیل در مقاطع دانشگاهی رشته های پزشکی آشنا کنیم.


همان طور که مطلع هستید، تحصیل در رشته های پیراپزشکی نه تنها با کنکور و آزمون دادن میسر می شود، بلکه برای پذیرش نیازمند کسب رتبه های برتر هستیم. اما منظور از پزشکی بدون کنکور چیست؟ تحصیل بدون کنکور تنها در دانشگاه علوم پزشکی در مقاطع کاردانی برای داوطلبان علاقمند وجود خواهد داشت. در ابتدا نیاز است از رشته هایی که شامل گروه پیراپزشکی می شود، مطلع شویم. به همین منظور در ادامه 10 رشته ی پیراپزشکی نام برده شده است.

  • رشته اتاق عمل
  • رشته بهداشت حرفه ای
  • رشته بهداشت عمومی – بهداشت خانواده
  • رشته بهداشت عمومی – مبارزه با بیماری ها
  • رشته بهداشت محیط
  • رشته تکنیسین سلامت دهان
  • رشته علوم آزمایشگاهی
  • رشته مامایی
  • رشته مدارک پزشکی
  • رشته هوشبری

زمان ثبت نام پیراپزشکی بدون کنکور

داوطلبان عزیز زمان ثبت نام در رشته های بدون آزمون در نیمه دوم مردادماه خواهد بود. توجه داشته باشید که ثبت نام بدون کنکور بر اساس سوابق تحصیلی انجام می شود. نتایج ثبت نام در شهریورماه مشخص خواهد شد و بعد از آن دعوت به مصاحبه (در آبان ماه) صورت می گیرد و در صورت قبولی در مصاحبه داوطلبان در بهمن ماه وارد دانشگاه خواهند شد.
برای آگاهی از زمان دقیق ثبت نام پیراپزشکی بدون کنکور با مشاورین آیدانیتو تماس بگیرید.

لیست رشته های پیراپزشکی بدون کنکور

داوطلبان عزیز نیاز است از رشته های پیراپزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی مطلع شوید، توجه داشته باشید که رشته های پزشکی و پیراپزشکی مانند دندان پزشکی، داروسازی، و … در داشگاه آزاد اسلامی ارائه نمی شود،  شما می توانید رشته های مرتبط با رشته پزشکی و پیراپزشکی از جمله مهندسی پزشکی، گیاه پزشکی، کاردانی دامپزشکی و … به تحصیل بپردازید.
برای آگاهی از کلیه رشته های گروه پیراپزشکی که می توانید در آن ها بدون کنکور ادامه تحصیل دهید، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

پیراپزشکی بدون کنکور در دانشگاه علمی کاربردی

درست است که دانشگاه های علمی کاربردی در رشته های مختلف و مقاطع مختلف داوطلبان را بدون کنکور پذیرش می کند. اما توجه داشته باشید که دانشگاه های علمی کاربردی نیز مانند دانشگاه آزاد اسلامی در رشته های پزشکی و پیراپزشکی بدون کنکور پذیرش نخواهد داشت. اما داوطلبان عزیز می توانند در رشته های مرتبط با پزشکی و پیراپزشکی از جمله رشته هایی مانند تجهیزات اتاق عمل، تجهیزات فنی آزمایشگاه، تشخیص پزشکی، تجهیزات آزمایشگاهی، تجهیزات کنترل عفونی و استریلیزاسیون و … به تحصیل بپردازند. داوطلبان عزیز می بایست با مدرک دیپلم در مقطع کاردانی و سپس مقطع کارشناسی ناپیوسته اقدام به ثبت نام نمایند.
به این نکات توجه کنید :
  1. دانشگاه علوم پزشکی در رشته های پیراپزشکی نام برده شده تنها در مقطع کاردانی دانشجو می پذیرد.
  2. برخورداری از مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی در یکی از رشته های ریاضی، تجربی، انسانی برای ثبت نام نیاز است.
  3. داشتن حداقل 18 سال سن و حداکثر 24 سال تمام از شروط ثبت نام است که با احتساب خدمت سربازی به 26 سال افزایش پیدا می کند.
  4. وجود گواهی سلامت و تأییدیه پزشکی به منظور عدم نقص عضو و عدم مشکلات روحی و روانی

نقش سوابق تحصیلی در پذیرش پیراپزشکی بدون کنکور

بر اساس قانون سنجش و پذیرش دانشجو، پذیرش دانشجو در رشته های پیراپزشکی بدون کنکور بر اساس سوابق تحصیلی داوطلبان انجام می شود. منظور از سوابق تحصیلی معدل کتبی داوطلبان می باشد. توجه داشته باشید که برای پذیرش مصاحبه انجام خواهد شد. با توجه به امکان تغییر میزان تاثیر سوابق تحصیلی در پذیرش پیراپزشکی بدون کنکور، پیشنهاد می کنیم با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

شهریه پیراپزشکی بدون کنکور

گروه پیراپزشکی، رشته های مختلفی را در بر می گیرد و در نتیجه شهریه های مختلفی برای آن ها در نظر گرفته می شود. روش های مختلفی مانند دریافت وام برای پرداخت شهریه وجود دارد تا شما بتوانید بدون تحمل فشار بسیار برای پرداخت آن، به راحتی در رشته دلخواهتان ادامه تحصیل دهید. از آنجایی که میزان شهریه، متغیر است، پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از شهریه دقیق پیراپزشکی بدون کنکور با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید. نگران شهریه هستید؟ نگران نباشید، برای آگاهی از شهریه پیراپزشکی بدون کنکور و روش های پرداخت شهریه با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.


اخذ پذیرش رشته های پیراپزشکی از برترین دانشگاه های خارج کشور

تحصیل در خارج از کشور یک فرصت استثنایی برای شما خواهد بود به شرطی که بتوانید از دانشگاه های مطرح دنیا پذیرش بگیرید. با توجه به اینکه دانشگاه های بسیاری در سراسر دنیا اقدام به پذیرش دانشجو در رشته های گروه پیراپزشکی می نمایند، آگاهی از دانشگاه هایی که مورد تایید وزارت علوم و بهداشت هستند، اهمیت می یابد. به همین منظور پپیشنهاد می کنیم برای آگاهی از رتبه بندی دانشگاه ها و انتخاب بهترین دانشگاه برای اخذ پذیرش در رشته های پیراپزشکی، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید. مشاوران آیدانیتو در کوتاه ترین زمان ممکن، اطلاعات جامعی را در اختیار شما قرار می دهند.
برای آگاهی از رده بندی دانشگاه های خارجی و انتخاب بهترین دانشگاه جهت اخذ پذیرش در رشته های پیراپزشکی، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

شرایط جدید گرفتن انتقالی دانشجویان پیراپزشکی خارج از کشور

در سال های گذشته، پردیس های خودگردان، پذیرای دانشجویانی بودند که تعداد حداقل واحدهای لازم را در خارج از کشور گذرانده و به کشور باز می گشتند. اما در حال حاضر قوانین جدیدی برای انتقال دانشجویان خارجی به داخل کشور در نظر گرفته شده است که بایستی قبل از هر اقدامی برای ادامه تحصیل در خارج از کشور از آن ها آگاهی داشته باشید. پیشنهاد می کنیم در این زمینه با مشاوران آیدانیتو مشورت کنید.
جهت آگاهی از شرایط جدید گرفتن انتقالی دانشجویان پیراپزشکی خارج از کشور ، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

اخذ پذیرش و قانون عدم خروج از کشور سربازان

اگر به سن هجده سالگی رسیده اید و هنوز سربازی نرفته اید، کارت معافیت از خدمت سربازی را هم ندارید، بایستی تکلیف سربازی خود را هر چه سریعتر مشخص کنید. با توجه به اینکه سربازان فراری، حق خروج از کشور را نخواهند داشت، در صورتی که هیچ یک از انواع معافیت ها، شامل حالتان نمی شود، بایستی قبل از اقدام برای اخذ پذیرش، آگاهی کاملی از قوانین نظام وظیفه را کسب کنید. مشاوران نظام وظیفه آیدانیتو در کوتاه ترین زمان ممکن، جامع ترین اطلاعات در زمینه قوانین نظام وظیفه در اختیار شما قرار خواهند داد.
برای آگاهی از معافیت تحصیلی سربازی و شروط خروج از کشور برای داوطلبان بدون کنکور پیراپزشکی با مشاورین متخصص نظام وظیفه آیدانیتو تماس بگیرید.
در نهایت پس از بررسی نکات مرتبط با پیراپزشکی بدون کنکور ، پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله ظرفیت پذیرش پیراپزشکی بدون کنکور بزنید.

10 دیدگاه در “پیراپزشکی بدون کنکور

  1. narges banoo گفت:

    سلام…من دیپلم رشته کامپیوتر هستم میتوتم پیراپزشکی زیر شاخه بهداشت عمومی ثبت نام کنم آیا امکانش هس؟

  2. رضا گفت:

    سلام آیا زمان پذیرش بدون کنکوررشته های پیراپزشکی تموم شده؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام . آقا رضا امسال پذیرش کاردانی های پیراپزشکی بدون کنکور کلا از طرف سازمان سنجش اعلام نشد

  3. محمد گفت:

    سلام من امسال دوباره كنكور دادم نظام قديمم معدل ديپلمم ١٩/٢٩ مشهدم ميتونم از رشته هاى پيراپزشكى يكيشو بيارم بدون كنكور يا خودگردان ميشه جراب بدين

  4. محمد گفت:

    سلام من امسال دوباره كنكور دادم نظام قديمم معدل ديپلمم ١٩/٢٩ مشهدم ميتونم از رشته هاى پيراپزشكى يكيشو بيارم بدون كنكور يا خودگردان ميشه جراب بدين

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام. خیر . پیراپزشکی بدون کنکور امسال حذف شد ولی به احتمال قوی بتونید برای پردیس خودگردان اقدام کنید

  5. NASRIN گفت:

    سلام خسته نباشید ببخشید میخواستم بدونم کدوم دانشگاه پردیس یا دانشگاه آزاد رشته پرستاری بدون کنکور پذیرش داره؟؟؟ خواهش میکنم اگه امکانش هست جواب بدید

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام. فقط پردیس کیش

  6. مریم رضایی گفت:

    سلام من لیسانس میکروبیولوژی هستم
    میتونم بدون کنکور علوم ازمایشگاهی مدرک بگیرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *