پزشکی بدون آزمون

پزشکی بدون کنکور

پزشکی بدون کنکور
ظرفیت رشته پزشکی بدون کنکور
از  ما برای گذاشتن مقاله ای در این مورد بسیار درخواست کرده بودید. ظرفیت پذیرش پزشکی بدون کنکور موضوع مقاله پیش رو است. با ارائه این مقاله سعی داریم داوطلبان را با جزئیات بیشتری از پزشکی بدون کنکور 99 آشنا کنیم. همان طور که می دانید علاوه بر کنکور سراسری و آزاد، راه دیگری برای تحصیل در رشته پزشکی وجود دارد. داوطلبان می توانند بدون کنکور نیز وارد دانشگاه های ارائه کننده رشته پزشکی شوند. اما این مسیر به شرایط خاصی نیاز دارد که در مقاله های پذیرش بدون کنکور پزشکی و شرایط ثبت نام پزشکی بدون کنکور  به طور مفصل به آن پرداخته شده است.
وقتی صحبت از پذیرش بدون کنکور می شود، داوطلبان به فکر پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی سایر رشته های تحصیلی در ایران می افتند که با ثبت نام و انتخاب رشته و با بررسی معدل کسب شده در دوران دبیرستان می توانند به راحتی در دانشگاه های مورد نظر شرکت کنند. اما راجع به رشته های پزشکی این ماجرا به این سادگی نیست و به تازگی نیز این قانون شامل تغییراتی شده است. در گذشته (قبل از سال 97 ) بر سوابق تحصیلی (معدل دیپلم و مدرک پیش دانشگاهی) شرایط دیگری وجود دارد که باز هم مانع از تحصیل برخی از داوطلبان از این طریق می شود. بر اساس این شروط داوطلب باید 72 واحد درسی را در یکی از دانشگاه های خارج از کشور و با موفقیت بگذراند و بعد در صورتی که معدل بالای 15 کسب کرده باشد، می توانستند به یکی از دانشگاه های ایران انتقالی بگیرد. بهتر است تا در زمینه مشاوره تحصیلی تلفنی انتخاب رشته کنکور سراسری اطلاعات داشته باشید.
به هر حال هر چند برای برخی از داوطلبان، طی کردن این مسیر سخت بود، اما راهی بود غیر از شرکت در کنکور که هم برای داوطلبانی که در دوران دبیرستان رشته تجربی و هم ریاضی خوانده بودند، مجاز میشد. با توجه به اینکه پذیرش بدون کنکور پزشکی ، شرایط و ضوابط خاصی دارد ، پیشنهاد می کنیم اگر قصد ادامه تحصیل در این رشته را دارید، برای آگاهی از کلیه ضوابط و شرایط پذیرش بدون کنکور پزشکی ، با مشاوران متخصص آیدانیتو برای انجام مشاوره تحصیلی تلفنی تماس بگیرید.

آیا تحصیل در رشته پزشکی بدون کنکور امکان پذیر می باشد؟

در این قسمت سعی شده تا در زمینه رشته پزشکی اطلاعاتی به شما داده شود. رشته پزشکی از آن دست رشته هایی است که شمار زیادی از داوطلبان تحصیل در آن را بسیار دست نیافتنی می یابند. مسلماٌ یکی از دلایل تمایل هر یک از داوطلبان درآمد و عایدی بسیار بالا و قابل توجه حاصل از تحصیل در این رشته محبوب است. ولی همان طور که همه می دانیم قبولی در رشته پزشکی آن هم در یکی از دانشگاه های سطح بالا و باکیفیت کار هر کسی نیست و به قول معروف گاو نر می خواهد و مرد کهن!!!! از این رو افراد بسیاری به دنبال اطلاع از این موضوع هستند که آیا رؤیای تحصیل در رشته پزشکی به صورت بدون آزمون و بدون تحمل رنج ها و مشقات شرکت در آزمون سراسری برایشان محقق می شود؟ حتی برای خیلی از افراد تحصیل در رشته پرستاری بدون کنکور هم جزو رویاهاست.
در جواب این سؤال باید عرض کنیم که به هیچ وجه امکان تحصیل در رشته پزشکی بدون آزمون برای افراد و داوطلبان وجود ندارد و تنها راه تحصیل در رشته پزشکی مطالعه دروس گروه آزمایشی تجربی و شرکت در کنکور مربوطه است. در طی سال های گذشته متقاضیان ورود به رشته پزشکی با سپری کردن هفتاد و دو واحد درسی در دانشگاه های مورد تأیید در خارج از ایران و به وسیله گرفتن انتقالی فرصت تحصیل پزشکی بدون آزمون در دانشگاه های داخلی را داشتند.
ولی این شرط از آخرین روزهای سال 97 تاکنون حذف شده است. ولی شرایطی همانند تحصیل در خارج از ایران و لیسانس به پزشکی برای افراد علاقمند به تحصیل بدون آزمون پزشکی مهیاست که آن هم تحت شرایطی بسیار خاص و استثنایی فراهم است. پس  بهتر است تا در زمینه مشاوره تحصیلی تلفنی آزمون دکتری سراسری و آزاد هم اطلاعاتی داشته باشید.
 

آیا ظرفیت پذیرش در رشته های بدون کنکور پزشکی تغییر کرده است؟

یکی از راه های تحصیل در رشته پزشکی به تحصیل روش بدون کنکور است که داوطلبان در خارج از کشور می توانند تحصیلات خود را ادامه دهند ، در گذشته امکان انتقالی به داخل کشور نیز وجود داشت در صورت برخورداری از شرایط، داوطلبان پزشکی بدون کنکور ابتدا باید درخواست پذیرش خود را به یکی از 5 دانشگاه زیر ارسال می کردند:
  1. دانشگاه علوم پزشکی تهران
  2. دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  3. دانشگاه علوم پزشکی تبریز
  4. دانشگاه علوم پزشکی شیراز
  5. دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

برای اطلاع از کارشناسی ارشد بدون کنکور کلیک کنید.

وقتی درخواست پزشکی بدون کنکور ارسال شد، وضعیت داوطلب به شرطی  مورد بررسی قرار می گرفت که 72 واحد درسی او پاس و معدل 72 واحد بیش از 15 بود . در صورتی که داوطلب شرایط گفته شده را داشتند، حال بر اساس رنکینگ و معدل خود در یکی از دانشگاه های ارائه دهنده پزشکی پذیرفته می شد، داوطلبان یا در دانشگاه هایی که درخواست پذیرش ارسال کرده بودند، پذیرفته می شدند و یا به یکی دیگر از دانشگاه های ارائه دهنده (پردیس خودگردان) معرفی می شدند. برخی از دانشگاه های پردیس خودگردان که رشته پزشکی ارائه می کردند را در ادامه مشاهده خواهید کرد:

                              دانشگاه های پردیس پذیرنده پزشکی بدون کنکور

           دانشگاه علوم پزشکی همدان

           دانشگاه علوم پزشکی یزد

 دانشگاه علوم پزشکی گیلان-رشت

  دانشگاه علوم پزشکی مازندران-ساری

      دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

     دانشگاه علوم پزشکی گلستان-گرگان

         دانشگاه علوم پزشکی کاشان

        دانشگاه علوم پزشکی کرمان

        دانشگاه علوم پزشکی زنجان

دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی- تهران

   دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور- اهواز

       دانشگاه علوم پزشکی زاهدان

     دانشگاه علوم پزشکی بندرعباس

       دانشگاه علوم پزشکی تبریز

       دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

        دانشگاه علوم پزشکی بابل

     دانشگاه علوم پزشکی اردبیل

      دانشگاه علوم پزشکی ارومیه

شرایط جدید انتقالی دانشجویان پزشکی از خارج از کشور

داوطلبان عزیز دقت داشته باشید که با توجه به تغییرات ایجاد شده بدون کنکور رشته های پزشکی و پزشکی دیگر امکان انتقالی به داخل کشور وجود ندارد و داوطلبان باید تحصیلات خود را در همان دانشگاه خارج از کشور به اتمام برسانند و اگر این موضوع را نادیده بگیرید ممکن است دچار مشکلات زیادی بشوی پس دقت کنید.بنابراین افرادی که از ابتدای سال 2019 از کشور خارج می شوند بعداز اتمام تحصیلات اگر در دانشگاه معتبر تحصیل کرده باشند بعد از ارزیابی و بررسی های لازم میتوانند وارد کشور شوند.

به این نکته توجه کنید که در گذشته داوطلبان تنها مجاز به تحصیل در دوره پردیس خودگردان هستند و در سایر دانشگاه ها و دوره های روزانه و …. با انتقالی داوطلبان موافقت نخواهد شد. برای آگاهی از کلیه دانشگاه های ارائه دهنده پزشکی بدون کنکور با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید. جالب است بدانید که به طور دقیق نمیتوان از ظرفیت پذیرش بدون کنکور پزشکی صحبت کرد.
از این رو اگر شما قصد ادامه تحصیل در رشته پزشکی را دارید ، بایستی با توجه به شرایط خود، موقعیت ها را مورد بررسی قرار دهید. با تماس با مشاوران متخصص آیدانیتو هم در این زمینه هم در زمینه مشاوره تحصیلی تلفنی کنکور سراسری اطلاعات کسب کنید و به مشاوران ما شرایط خود را ارائه دهیدتا از بهترین گزینه هایی که می توانید آن ها را انتخاب کنید، با خبر شوید. به داوطلبان عزیز پیشنهاد میکنیم بعد از مطالعه مقاله ظرفیت پذیرش پزشکی به مقاله پذیرش بدون کنکور پزشکی مراجعه کنند.

شهریه پزشکی بدون کنکور

شهریه یکی از مهم ترین موضوعاتی است که بایستی در انتخاب رشته مد نظر قرار دهیم. از آنجایی که فرآیند انتخاب رشته فرآیندی است که به آینده نگری زیادی نیاز دارد، آگاهی از شهریه دانشگاه بسیار حائز اهمیت می شود زیرا شما برای یک سال آینده برنامه ریزی نمی کنید بلکه دوره پزشکی هفت ساله است و باید عوامل مختلفی را در نظر بگیرید. اما از آنجایی که شهریه در سال های مختلف، متفاوت است، پیشنهاد می کنیم. جهت آگاهی از شهریه دوره پزشکی بدون کنکور با مشاورین متخصص آیدانیتو تماس بگیرید.

تحصیل پزشکی بدون کنکور در خارج از کشور

برای تحصیل در رشته پزشکی بدون آزمون می بایست جزییاتی را بدانید. همان طور که در متن بالا گفتیم افراد علاقمند به ورود بدون کنکور در رشته پزشکی می توانند در دانشگاه های خارج از کشور در رشته تحصیلی پزشکی ادامه تحصیل دهند و یا اگر میخواهید در زمینه مشاوره تحصیلی تلفنی کنکور کارشناسی ارشد اطلاعات کسب کنید به لینک قبل مراجعه کنید. اما آیا از جزئیات و شرایط تحصیل پزشکی بدون آزمون در دانشگاه مورد نظرتان مطلع هستید؟ آیا دانشگاه های پذیرنده پزشکی بدون آزمون در خارج از ایران را به طور کامل می شناسید؟ در صورت نیاز به کسب اطلاع از موارد گفته شده با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس حاصل فرمایید.
در کدام دانشگاه خارج از کشور احتمال قبولی ام بیشتر است؟
حالا که تصمیم گرفته ای در رشته پزشکی، ادامه تحصیل دهید، باید دانشگاه ها را از جنبه های متفاوتی مورد بررسی قرار دهید. مثلاً اینکه در کدام دانشگاه شانس قبولی تان بیشتر است و یا فاصله کدام دانشگاه به محل زندگی تان نزدیک تر است از مهم ترین مواردی است که باید آن ها را در نظر بگیرید. پیشنهاد ما این است که برای آنالیز دانشگاه قبولی با مشاورین متخصص آیدانیتو تماس بگیرید. اگر نمی دانید که احتمال قبولی تان در کدام دانشگاه ها بیشتر است و یا اطلاع جامعی از دانشگاه ها ندارید، با مشاوران حرفه ای تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.
انتخاب رشته حرفه ای ضامن قبولی شماست

با وجود اینکه هنوز داوطلبان بسیاری ، اهمیت انتخاب رشته را به درستی درک نکرده اند، بایستی به یاد داشته باشید،که انتخاب رشته منطبق با اصول شما را چندین گام از رقیبانتان به پیش می راند. انتخاب رشته حرفه ای ، با حذف گزینه های اشتباه ، اولویت ها را به درستی می چیند. پیشنهاد ما این است که انتخاب رشته خود را به مشاوران باتجربه تحصیلی آیدانیتو بسپارید. جهت انتخاب رشته بدون کنکور با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

آیا می توانم در رشته پزشکی بدون شرکت در کنکور ادامه تحصیل بدهم؟

خیر رشته پزشکی بدون آزمون ارائه نمی شود.

آیا در صورت داشتن معدل بالایی در گروه تجربی می توان به رشته پزشکی بدون آزمون وارد شد؟

خیر. حتی با داشتن معدل بالا هم امکان ورود به رشته پزشکی بدون کنکور وجود ندارد.

آیا می توانم در دانشگاه های خارج از کشور در رشته پزشکی ادامه تحصیل بدهم؟

بله این امکان برای شما وجود دارد.

آیا می توانم رشته پزشکی را در دانشگاه آزاد به صورت بدون کنکور بخوانم؟

خیر حتی در دانشگاه آزاد هم نمی توان رشته پزشکی را بدون کنکور خواند

آیا در صورت تحصیل پزشکی در خارج از ایران می توانم به ایران انتقالی بگیرم؟

خیر. سابق بر این این اماکن وجود داشت اما در حال حاضر خیر.

2 دیدگاه در “پزشکی بدون کنکور

  1. ترنم گفت:

    با سلام آیا با رتبه 3200 منطقه 3 میتونم پزشکی یا دندون یا داروسازی پردیس قبول شم؟خیلی حیاتیه….چون باید انتخاب رشته کنم ….ممنون از پاسختون

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز، طبق نتایج سال های گذشته احتمال قبولی شما کم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *