بدون کنکور

پذیرش رشته پرستاری بدون کنکور سراسری و آزاد

پرستاری بدون کنکور

پرستاری بدون کنکور

یکی از بهترین رشته های کنکور پرستاری است. رشته پرستاری به دلیل داشتن ویژگی های خوب و مثبتی از جمله پردرآمد بودن در صورت شروع کار در آینده می تواند در ردیف محبوب ترین ها در گروه پیراپزشکی برای داوطلبان و متقاضیان تحصیل در آن باشد.
با توجه به بحث همیشه داغ بدون آزمون بودن شمار زیادی از رشته های دانشگاهی به مراتب این علامت سؤال در ذهن داوطلبان و متقاضیان به وجود می آید که آیا می شود بدون کنکور هم وارد رشته های پیراپزشکی از جمله رشته پرستاری شد. باید عرض کنیم که ادامه تحصیل در رشته پرستاری به شکل بدون آزمون به هیچ روی در داخل کشورمان ایران و در هیچ شهر و واحد دانشگاهی برای شما فراهم نیست. مگر این که یکی از دانشگاه های خارج از کشور را انتخاب کنید و برای این رشته دانشگاهی به صورت بدون آزمون به آنجا بروید.

شرایط ثبت نام بدون کنکور کارشناسی پرستاری چیست؟

داوطلبانی که قصد دارند تا در این رشته تحصیل کنند با مطالعه این مقاله تمامی اطلاعات مهم و ضروری را درمی‌یابند همچنین برای مشاوره تحصیلی تلفنی انتخاب رشته کنکور سراسری میتوانید با مشاورین آیدانیتو تماس حاصل فرمایید. همان طور که می دانید داوطلبان زیادی قصد شرکت در رشته های پزشکی و پیراپزشکی را دارند که تعداد محدودی به خواسته ی خود می رسند، مابقی داوطلبان می توانند در صورتی که از شرایط ثبت نام پرستاری بدون کنکور برخوردار شوند، این راه را انتخاب کنند. ابتدا باید بگوییم که پرستاری بدون کنکور وجود دارد اما شرایط ورود به آن کمی متفاوت تر از سایر رشته ها است. داوطلبانی که قصد تحصیل در رشته بدون کنکور پیراپزشکی را دارند، می توانند در رشته کاردانی وارد پردیس های خودگردان شوند که شرایط بعد از تحصیل خواهند داشت.
اما این سبک ورود به دانشگاه برای برخی از رشته ها وجود دارد و رشته پرستاری به این صورت نیست. داوطلبانی که قصد دارند در رشته پرستاری شرکت کنند، برای اطلاع از شرایط ثبت نام بدون کنکور پرستاری با ادامه مقاله همراه ما باشید. همچنین میتوانید با کلیک روی لینک آبی از پزشکی بدون کنکور هم اطلاع یابید

رشته پرستاری بدون کنکور چگونه است؟

از پر طرفدار ترین رشته های کنکور می توان به پرستاری اشاره کرد. رشته پرستاری در حال حاضر از جمله پرطرفدارترین ها در میان رشته های گروه آزمایشی علوم تجربی به حساب می آید که علاقه به کار در آن در زمان ورود به این رشته بسیار مهم به نظر می رسد. به جرأت می توان گفت که شغل سخت و حساس پرستاری از جمله مهم ترین و کلیدی ترین مشاغل در جامعه حاضر به شمار می رود. حتماٌ در جریان هستید که در حال حاضر امکان ورود به دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی برای داوطلبان بسیار سهل تر از گذشته شده است و افراد فرصت ادامه تحصیل در مقاطع مختلفی از جمله کارشناسی و کاردانی را در دانشگاه های آزاد، پیام نور، غیرانتفاعی و حتی دانشگاه های روزانه است.
در اینجا ممکن است این سؤال برایتان مطرح شود که آیا می توان به تحصیل در رشته پرستاری آن هم به شکل بدون کنکور پرداخت؟ در پاسخ باید خدمتتان عرض کنیم که خیر به هیچ وجه امکان تحصیل در پرستاری بدون آزمون در ایران و حتی در بهترین دانشگاه ها وجود ندارد. تا پیش از سال 97 فرد با عزیمت به خارج از کشور و گذراندن 72 واحد از دروس چند ترم اول رشته پرستاری و بعد برگشت به ایران و ورود به یکی از پردیس های خودگردان می توانست تحصیل بدون آزمون در رشته پرستاری را تجربه نماید. اما با تغییر کلی قانون مذکور لغو گردید و فرد نمی تواند تا اتمام مدت تعیین شده برای تحصیل در رشته پرستاری به ایران عزیمت کند. شما در رشته های دیگر هم برای کارشناسی ارشد بدون کنکور هم میتوانید اطلاعات کسب کنید.


آیا امکان قبول شدن در رشته پرستاری بدون کنکور سراسری وجود دارد؟

با توجه به عدم امکان پذیرش دانشجو در رشته پرستاری به صورت بدون کنکور در ایران معلوم می شود که جذب دانشجوی پرستاری در دانشگاه های سراسری نیز به صورت بدون آزمون صورت نمی گیرد. پس اگر بسیار مایل به تحصیل در رشته پرستاری به شکل بدون آزمون هستید به فکر دریافت ویزا و گرفتن پذیرش از یکی از دانشگاه های خارجی باشید. در صورت داشتن هر گونه پرسشی در رابطه با نحوه اخذ پذیرش ویزا و گرفتن پذیرش از یکی از دانشگاه های خارجی باشید.
در صورت داشتن هر گونه در رابطه با نحوه اخذ پذیرش جهت تحصیل بدون آزمون پرستاری با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس حاصل فرمایید.

ثبت نام پرستاری بدون کنکور

تحصیل در رشته پرستاری بدون شرکت در کنکور تجربی در هیچ یک از دانشگاه ها از جمله دانشگاه آزاد اسلامی برای هیچ یک از متقاضیان امکان پذیر نیست و داوطلب هیچ راهی به جز تلاش مضاعف برای قبولی در رشته پرستاری دانشگاه آزاد ندارد.

شرایط ثبت نام پرستاری بدون کنکور

با توجه به عدم جذب دانشجویان دختر و پسر برای تحصیل بدون کنکور در رشته دانشگاهی پرستاری پس زمانی هم برای ثبت نام در این رشته و آن به صورت بدون کنکور در نظر گرفته نشده است.

شرایط ثبت نام پرستاری بدون کنکور در سال های گذشته

داوطلبان عزیزی که قصد دارند در رشته پرستاری به صورت بدون کنکور شرکت کنند میتوانند در خارج از کشور به تحصیلات خود ادامه دهند اما همانطور که اطلاع دارید در گذشته و تا چند وقت پیش امکان تحصیلی غیر مستقیم بدون کنکور در داخل کشور وجود داشت،  در ادامه شرایط تحصیل پرستاری را در داخل کشور مشاهده می کنید.

  • اولین شرط تحصیل در پرستاری بدون کنکور، تحصیل داوطلبان در یکی از رشته های تجربی یا ریاضی و فیزیک در دوران دبیرستان بود. بنابراین داوطلبانی که در سایر رشته ها به تحصیل پرداخته اند، مجاز به ثبت نام در این رشته را نخواهند داشت.
  • دومین شرط ثبت نام گذراندن 72 واحد درسی در خارج از کشور بود که این 72 واحد خود شرایطی داشت که در مباحث بعدی به طور مفصل راجع به آن صحبت خواهیم کرد.
  • معدل 72 واحد پاس شده باید بیش از 15 می بود.
  • معدل دوران دبیرستان برای ثبت نام در این رشته (دیپلم) باید بالای 16 می بود.

تا به اینجا با شروط و نحوه پذیرش پرستاری بدون کنکور تا قبل از تغییرات ایجاد شده در قانون آموزش وزارت بهداشت آشنا شده اید. در ادامه تغییرات ایجاد شده در ثبت نام و پذیرش بدون کنکور پرستاری را مشاهده خواهید کرد.
از شرایط ثبت نام پرستاری به صورت بدون کنکور در خارج از کشور اطلاع دارید؟ می دانید که چه دانشگاه هایی بدون کنکور در رشته پرستاری دانشجو می پذیرند؟ با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

قانون جدید پرستاری بدون کنکور

قانون جدیدی که در این باره آمده است چه می گوید؟ با توجه به تغییرات و به تصویب رسیدن قانون جدید وزارت بهداشت دیگر امکان تحصیل در دانشگاه های داخلی کشور برای پرستاری بدون کنکور وجود نخواهد داشت، افرادی که از سال 2019 برای تحصیل در این رشته به خارج از کشور می روند در حین تحصیل نمی توانند انتقالی به پردیس های ایران بگیرند و در صورتی که در دانشگاه های معتبر تحصیلات خود را به اتمام برسانند میتوانند وارد کشور شوند و مدرک خود را تطبیق بزنند.
برای آگاهی از شرایط جدید انتقالی دانشجویان پرستاری خارج از کشور به داخل در سال جدید، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

 پرستاری بدون کنکور 99

در سال 99 نیز با توجه به تغییر قانون تحصیل بدون کنکور از سال پیش تاکنون امکان ورود دانشجویان پرستاری بدون آزمون 99 برای داوطلبان و متقاضیان وجود ندارد به جز تحصیل این رشته در دانشگاه کشور شیوه دیگری برای پذیرش نیست.

آیا به غیر از پرستاری با سایر رشته های بدون کنکور نیز آشنایی دارید؟

تا اینجای مقاله مسائلی را پیرامون رشته پرستاری خدمت شما دوستان عزیز ذکر کردیم  و شما را با شرایط ورود به آن آشنا کردیم. اما آیا با لیست سایر رشته های بدون کنکور که امکان تحصیل در آن ها در داخل کشور برای شما فراهم است آشنایی کافی را دارید؟ در صورت عدم اطلاع از لیست این رشته های تحصیلی که بدون رفتن به خارج از کشور امکان تحصیل در آن ها به صورت بدون کنکور برایتان فراهم می شود با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس حاصل فرمایید.

دانشگاه های پرستاری بدون کنکور

آیا تصمیم خد را برای ادامه تحصیل خود گرفته اید؟ حال که تصمیم خود را برای ادامه تحصیل در رشته پرستاری گرفته اید، بایستی از لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم آگاه شوید. دانشگاه های بسیاری در سراسر دنیا اقدام به پذیرش دانشجو در رشته پرستاری می نمایند که دانستن رده بندی این دانشگاه ها الزامی است درمورد مشاوره تحصیلی تلفنی کنکور کاردانی به کارشناسی نیز میتوانید از لینک قبل استفاده کنید.. به همین منظور پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از لیست دانشگاه های برتر مورد تایید وزارت علوم و بهداشت در این رشته با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
برای آگاهی از لیست دانشگاه های پذیرنده دانشجو در رشته پرستاری بدون کنکور با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

شهریه رشته پرستاری بدون کنکور

از جمله نکات مهم در انتخاب رشته و دانشگاه، توجه به شهریه است. با توجه به اینکه میزان شهریه و هزینه های زندگی بایستی قبل از اقدام به اخذ پذیرش، برآورد شود، برای آگاهی از شهریه پرستاری بدون کنکور با مشاورین متخصص آیدانیتو تماس بگیرید.

اخذ پذیرش پرستاری

در ابتدای امر باید به مورد تایید بودن مدرک دانشگاهی که قصد ادامه تحصیل در آن را دارید، پی ببرید. از طرفی آگاهی از شرایط اخذ پذیرش هم الزامی است. به عنوان مثال برخی از دانشگاه ها به منظور پذیرش، آزمون برگزار می کنند و برخی فقط از طریق سوابق تحصیلی دانشجو می پذیرند. پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از کلیه شرایط و ضوابط اخذ پذیرش در این رشته با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
تحصیل در خارج از کشور در رشته پرستاری یک فرصت طلایی است. برای آگاهی از کلیه شرایط و ضوابط اخذ پذیرش بهترین دانشگاه ها می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

معافیت از خدمت و خروج از کشور

از جمله موانعی که داوطلبان مذکر 18 سال به بالای فاقد معافیت خدمت، بایستی از آن عبور کنند، خدمت سربازی است.این مشغله ذهن بسیاری از داوطلبان پسر را مشغول خود کرده است. اگر تصمیم خود را مبنی بر ادامه تحصیل در خارج از کشور در رشته پرستاری بدون کنکور گرفته اید، پیشنهاد می کنیم قبل از هر اقدامی برای آگاهی از وضعیت خدمت خود، با مشاوران نظام وظیفه آیدانیتو تماس بگیرید.
برای آگاهی از معافیت تحصیلی سربازی و شروط خروج از کشور برای داوطلبان بدون کنکور داروسازی با مشاورین متخصص نظام وظیفه آیدانیتو تماس بگیرید.

120 دیدگاه در “پذیرش رشته پرستاری بدون کنکور سراسری و آزاد

  1. علی گفت:

    سلام…
    پرستاری بدون کنکور بر اساس معدل هستش ؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز، پذیرش بدون کنکور بر اساس سوابق تحصیلی است و پرستاری بدون کنکور نیز از این قائده مستثنی نیست.

  2. برنا گفت:

    سلام پرستاری بدون کنکور در چه دانشگاههای می توانم قبول بشم ؟ و شرایط شهریه را توضیح دهید .

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز، 22 پردیس وجود دارد که می توانید در آن ها پرستاری بدون کنکور بخوانید. شهریه متفاوت خواهد بود اما تقریبا 6 تا 8 میلیون در نظر گرفته می شود.

  3. سعید گفت:

    سلام.
    برای تحصیل در رشته پرستاری بدون کنکور خارج از کشور، حدودا سالی چقد هزینش میشه؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز، هزینه تحصیل در رشته پرستاری بدون کنکور بستگی به کشور و نوع دانشگاه دارد.

  4. رضا گفت:

    سلام وقت بخیر
    من باتوجه به معدلم‌که ۱۷ هست و ساکن بندر گناوه هستم رشته پرستاری بدون کنکور در مناطق محروم کجاها میشه قبول شد؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز، پرستاری بدون کنکور شرایطی دارد. در حقیقت پرستاری جزو پیراپزشکی های بدون کنکور تعریف نمی شود.

  5. حامد نصرتی گفت:

    سلام معدل من 8است ومیخواستم بگم پرستاری چجوری قبول بشم تو دانشگاه؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز، شما میتوانید در شهریور ماه ترمیم معدل نموده تا شانس قبولی خود را برای قبولی در رشته پرستاری با شرکت در کنکور افزایش دهید؛ فراموش نکنید که معدل کتبی نهایی 30 درصد در کنکور تاثیر مثبت دارد.

  6. عرفان حسنی گفت:

    سلام وعرض ادب
    من 38سالمه وعلاقه وافر دارم در رشته پرستاری قبول بشم لطف بفرمایید که چیکار کنم ممنون میشم …

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز، برای قبولی در رشته ی پرستاری حتما باید در کنکور شرکت کرده و رتبه لازم را کسب نمایید؛ اگرچه در سال گذشته برخی از رشته های پیراپزشکی بدون کنکور پذیرش داشتند.

  7. المیرا گفت:

    سلام وقت شما بخیر
    من در رشته انسانی دوران دبیرستان رو گذروندم. اما به رشته پرستاری علاقمند هستم. در حال حاضر دانشجوی دانشگاه پیام نور هستم. می خواستم بدونم آیا امکان تحصیل بدون کنکور در رشته پرستاری رو دارم؟ در صورتی که جواب مثبت هستش می خواستم از شرایط ثبت نام بدون کنکور کارشناسی پرستاری اطلاع پیدا کنم.

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      باید خدمت شما عرض کنم که امکان تحصیل در رشته پرستاری به صورت بدون کنکور در ایران فراهم نیست و تحصیل در این رشته به شکل بدون کنکور تنها در خارج از کشور برایتان مقدور است.

  8. مریم احمدی گفت:

    سلام
    من دانشجوی ترم آخر در رشته مهندسی برق هستم و در سنندج زندگی می کنم. راستش من دیپلم علوم تجربی رو هنوز ندارم و می خواستم بدونم اگه تعهد به دانشگاه بدم که تا دی مدرک دیپلمم رو می گیرم می تونم تو رشته پرستاری بدون کنکور تحصیل کنم؟ دانشگاه پذیرنده پرستاری بدون آزمون کجاست؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام خدمت شما دوست عزیز
      باید عرض کنیم که امکان تحصل پرستاری بدون شرکت تو کنکور در هیچ دانشگاهی در ایران برای شما و سایر داوطلبان وجود ندارد. موفق باشید.

  9. آیدانیتو گفت:

    سلام
    آیا می توان در دانشگاه البرز و تهران پزشکی بدون کنکور خوند؟ در صورتی که این امکان وجود دارد هزینه تحصیل در آن چقدر است؟

  10. پریچهر آذرفر گفت:

    سلام خدمت شما
    معدل کتبی دیپلم من تو رشته تجربی 9 و معدل کل دیپلمم هم 16 هستش. آیا به نظر شما می تونم به پذیرش تو رشته پرستاری، هوشبری و یا اتاق عمل به صورت بدون کنکور امیدوار باشم؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام به شما دوست گرامی
      باید عرض کنم که به هیچ وجه امکان تحصیل در رشته های مذکور به صورت بدون کنکور در ایران وجود نداره و شما باید برای تحصیل در این رشته ها به صورت بدون آزمون به خارج از ایران برین. مؤفق باشید.

  11. آتوسا مهدی فر گفت:

    سلام و تشکر از مطالب عالی سایتتون
    عذز می خوام من کارشناسی میکروبیولوژی دارم ولی راستش از همون زمان کنکور هم علاقه خاصی به رشته پرستاری داشتم. ولی خب متأسفانه نشد که این رشته رو تو دانشگاه بخونم. ولی حالا می خواستم بدونم آیا می تونم به صورت بدون کنکور تو این رشته تحصیلات داشته باشم؟ پیشاپیش از پاسخگوییتون متشکرم.

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست گرامی. ممنون از محبت شما کاربر گرامی
      باید خدمت شما عرض کنیم که شما به هیچ وجه نمی توانید رشته پرستاری را حال در هر دانشگاهی در ایران به صورت بدون آزمون بخوانید. واقعیتش را بخواهید تنها راه تحصیل این رشته به شکل بدون آزمون این است که در یکی از دانشگاه های خارج از کشور این کار را انجام دهید.

  12. پارمیدا گفت:

    سلام و عرض خسته نباشید
    من کگارشناسی ارشد بینوایی سنجی دارم ولی به جای خوندن دکتری توی این رشته ترجیحم به خوندن یه رشته دیگه مثلا پرستاری اون هم به صور ت بدون آزمون هستش. آیا می تونم بدون اینکه تو کنکور پرستاری شرکت کنم پرستاری رو بدون آزمون تو یکی از دانشگاه های خوب بخونم؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام به شما دوست عزیز
      خبری که باید به شما بدم اینه که پرستاری رو هیچ مرکز دانشگاهی به صورت بدون کنکور ارائه نمی ده. در نتیجه ما برای تحصیل و ورود به این رشته فقط ملزم به ثبت نام و شرکت تو کنکور علوم تجربی هستین.

  13. مهلا شریفی گفت:

    سلام
    آیا پرستاری بدون کنکور جذب دانشجو داره؟ تو کدوم دانشگاه؟؟؟؟ اگر داره آیا دانشگاه های استان خوزستان رو هم شامل میشه؟ کدوم یکی از دانشگاه هاش؟؟؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست گرامی
      باید عرض کنیم که شما تحت هیچ شرایطی این امکان رو ندارین که تو رشته ی پرستاری به صورت بدون کنکور تحصیل کنین.

  14. رخساره گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    عذر می خوام من قصد تحصیل در رشته بهیاری رو دارم. اگر امکانش هست بنده رو راهنمایی کنید و بگین چطور می تونم بدون کنکور این رشته رو بخونم. در ضمن خدمت نظام وظیفه رو هم رفتم.

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      برای رشته بهیاری شما امکان شرکت تو دوره های یکساله جهاد دانشگاهی رو دارین. پس از پایان این دوره می تونین مدرک مورد تأیید وزارت بهداشت رو دریافت کنید.

  15. امیر گفت:

    سلام. وقتتون بخیر
    من کارشناسی شیمی محض رو از یه دانشگاه دولتی گرفتم. ولی بسیار تمایل به ادامه تحصیل توی رشته پرستاری رو دارم. از اونجایی که خیلی پر مشغله هستم و وقت زیادی در اختیار ندارم به ذهنم رسید که به صورت بدون کنکور پرستاری رو بخونم. خواستم بدونم آیا این امکان واسه من وجود داره یا حتماٌ باید باز کنکور تجربی رو بدم؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      باید عرض کنیم که علی رغم تمایل به تحصیل تو رشته پرستاری بدون کنکور شما نمی تونین توی این رشته به صورت بدون آزمون ادامه تحصیل بدین.

  16. ملیکا احمدی گفت:

    سلام. خسته نباشید
    راستش من کنکور قبول نمیشم. می خوام پرستاری رو بدون کنکور تو دانشگاه بخونم. می خوام بدونم کدوم پردیس خودگردان هستش که پرستاری رو بدون آزمون ارائه بده؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام. پذیرش این رشته تحصیلی در تمامی مراکز دانشگاهی تنها به وسیله شرکت تو کنکور سراسری دانشگاه ها انجام میشه.

  17. غزال بهمنش گفت:

    سلام و تشکر از سایت خوبتون
    عذر می خوام… خواستم بدونم در صورت علاقه زیاد به رشته فیزیوتراپی می تونیم بدون آزمون توی این رشته تحصیلی تحصیل کنیم؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست گرامی و ارجمند
      باید عرض کنیم که شما به هیچ وجه نمی تونین توی ایران رشته فیزیوتراپی رو بدون شرکت تو کنکور سراسری ورودی دانشگاه ها بخونین.

  18. مهشاد گفت:

    سلام وقت شما بخیر
    می بخشین من می خوام تو خارج از کشور پزشکی رو به صورت بدون کنکور بخونم. ولی با لیست دانشگاه های خارجی جذب کننده دانشجو تو رشته پزشکی آشنایی کافی رو ندارم. امکانش هست لیستش رو بهم معرفی کنین؟ ممنون میشم.

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      شما با مراجعه به مقاله “لیست رشته های پزشکی بدون کنکور دانشگاه آزاد” موجود در سایت می تونین به بخشی از لیست این دانشگاه ها دسترسی پیدا کنید.

    2. آیدانیتو گفت:

      سلام . تو گوگل سرچ کنید دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران در خارج از کشور براتون میاد . مثل دانشگاه استانبول در ترکیه و یا دانشگاه هایدلبرگ در آلمان

  19. الهام گفت:

    سلام و تشکر از سایت خوبتون. عذر خواهی می کنم یه سوال داشتم. من از طرفداران و علاقمندان پروپا قرص رشته پرستاری هستم. ولی از بخت بد هیچی وقت ندارم بشینم واسه کنکور تجربی سال دیگه بخونم. میشه بهم بگین آیا می تونم بدون شرکت تو کنکور و اینهمه زحمت واسه درس خوندن بدون کنکور پرستاری بخونم؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیزم
      خیر شما و سایر داوطلبان تجربی چنین امکانی رو ندارین. در واقع، تو هیچ دانشگاهی توی ایران به صورت بدون آزمون ارائه نمیشه و علاقمندان تنها مجبور به شرکت توی کنکور سراسری تجربی هستن.

  20. مونا گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من از افراد بسیار علاقمند به رشته مامایی هستم و می خوام بدونم آیا امکان ادامه تحصیل بدون کنکور توی این رشته در ایران واسم وجود داره یا خیر؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      باید خدمتتون عرض کنم که همانند رشته پزشکی به هیچ وجه امکان تحصیل بدون کنکور توی رشته مامایی برای شما و سایر متقاضیان وجود نخواهد داشت.

  21. محمد گفت:

    سلام وقت شما بخیر
    عذر می خوام اگر فردی شاغل باشه و یا در کل خیلی تو زندگیش درگیر باشه امکانش هست بدون آزمون پرستاری رو بخونه؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست گرامی
      باید عرض کنم که خیر هیچ فردی این امکان رو در کشور نداره و تنها در یک صورت و آن هم تحصیل در خارج از ایران می شه برای پرستاری بدون کنکور اقدام کرد.

  22. مهیار گفت:

    سلام عذر می خوام یه سؤالی داشتم از خدمتتون. من شنیدم میشه بدون کنکور پرستاری خوند. می خواستم بدونم صحت داره یا خیر؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      خیر به هیچ وجه اینطور نیست و هیچ فردی امکان خوندن پرستاری بدون کنکور رو توی ایران نداره.

  23. سحر گفت:

    سلام و خسته نباشین خدمت شما
    می بخشین من پرستاری رو با دل و جون دوست دارم و هر چی فکر می کنم می بینم تو هیچ رشته دیگه ای به غیر از این رشته نمی تونم مؤفق باشم. فقط مشکلم که واقعاٌ هم اذیتم می کنه کمبود وقت برای خوندن واسه کنکور تجربیه. می خواستم بدونم بدون آزمون میشه یکی از صندلیای دانشگاه رو به عنوان دانشجوی پرستاری اشغال کرد؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست خوبم. باید خدمتتون عرض کنم که خیر امکان ادامه تحصیل پرستاری بدون کنکور در ایران برای شما نیست.

  24. نفیسه گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    می بخشین من از جمله طرفداران پروپاقرص رشته پرستاری هستم. واقعاٌ دلم می خواد توی این رشته درس بخونم و کار کنم. ولی متـأسفانه در طول روز هیچی وقت ندارم که بشینم واسه کنکور تجربی بخونم. در نتیجه، به ذهنم رسید که بدون شرکت تو کنکور تجربی دست به ادامه تحصیل و ورود به رشته پرستاری بزنم. آیا این امکان واسم هست؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیزم
      خیر دوست گرامی. شما اصلاٌ نمی تونین بدون کنکور کارشناسی پرستاری رو توی ایران بخونین و این امکان براتون نیست.

  25. ندا گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    عذر می خوام من مدرک کارشناسی تو رشته روانشناسی دانشگاه دولتی دارم. اما به خاطر داشتن علاقه زیاد به رشته پرستاری می خواستم باز برم دانشگاه دولتی کارشناسیش رو بگیرم. فقط می خوام بدونم بدون این که تو کنکور تجربی شرکت کنم می تونم برم پرستاری رو بخونم؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام. خیر دوست گرامی. در ایران امکان تحصیل بدون کنکور پرستاری برای شما و سایر داوطلبان وجود نداره.

  26. سپیده گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من مدرک کارشناسی توی رشته زیست شناسی دارم ولی از ابتدا علاقم تو رشته پرستاری بوده و حتی دلم می خواد مدارج بالاتر از کارشناسی رو هم توی این رشته بگذرونم. فقط یه مشکلی هست و اونم کمبود وقت منه برای درس خوندن دوباره تو رشته تجربی. امکانش هست بدون کنکور بخونم پرستاری رو؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام
      خیر دوست عزیز. این امکان برای شما به هیچ وجه وجود نداره.

  27. مرمر شاکری گفت:

    سلام
    متاسفانه جهت تماس باشما از تلفن ثابت امکانپذیر نیس و اعلام میکنه شماره در شبکه وجودندارد .09220446419 در صورت امکان راه حل دیگری جهت تماس اعلام بفرمایید

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز شما می توانید برای تماس با مشاوران آیدانیتو از خطوط تلفن همراه با شماره 9099071974 و از تلفن ثابت با شماره 42258 از تهران و از شهرستان ها با پیش شماره 02142258 تماس بگیرید.

  28. مهلا گفت:

    سلام..وقتتون بخیر
    من دانشجوی علوم آزمایشگاهی بودم ولی انصراف دادم. الان به علت علاقه ی زیاد به رشته ی فیزیوتراپی می خوام تحصیل توی این رشته رو امتحان کنم. آیا بدون کنکور میشه فیزیوتراپی خوند یا نه؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام
      خیر دوست عزیز… امکان تحصیل بدون کنکور پیراپزشکی برای شما وجود نداره… فقط به صورت با آزمون می تونین وارد این رشته بشین.

  29. مهدیه گفت:

    سلام و تشکر از سایت خوبتون
    عذر می خوام من کارشناسیم رو توی رشته مدیریت بازرگانی گرفتم ولی علاقم تو رشته پرستاری هستش. راستش چون ازدواج کردم و بسیار درگیر هستم فرصت مطالعه برای کنکور تجربی رو ندارم. حالا می خواستم می تونم بدون دردسرای شرکت تو کنکو رتجربی پرستاری رو بخونم؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام وقت شما بخیر
      خیر دوست عزیز…. امکان تحصیل بدون آزمون پرستاری در ایران براتون فراهم نیست.

  30. مهشاد گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    می بخشین می خواستم بدونم امکان تحصیل بدون آزمون تو رشته فیزیوتراپی رو دارم؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      خیر دوست عزیز شما امکان تحصیل در فیزیوتراپی بدون کنکور رو در هیچ کدوم از دانشگاه ها چه دولتی و چه آزاد رو در ایران ندارین.

  31. ارسلان گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من از همون بچگی به پرستاری علاقه داشتم و دارم. فقط متأسفانه زمونه طوری پیش رفت که نتونستم یعنی نشد که تو دانشگاه بخونمش. حالا می خواستم بدونم با توجه به شرایط و مشغله هایی که دارم می تونم بدون کنکور پرستاری رو بخونم؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      خیر شما نمی تونین بدون کنکور پرستاری رو تو ایران بخونین.

  32. مهدیس گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    می بخشین می خواستم بدونم آیا توی ایران امکان خوندن فیزیوتراپی به صورت بدون کنکور هستش یا خیر؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز. خیر متأسفانه شما به هیچ وجه نمی تونین به صورت بدون کنکور فیزیوتراپی رو توی ایران بخونین.

  33. nazanin گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    می بخشین می خواستم بدونم می تونم مامایی بدون کنکور رو توی ایران بخونم؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام وقت شما هم بخیر
      خیر دوست عزیز… شما نمی تونین مامایی رو بدون کنکور توی ایران بخونین. تنها راه خوندن این رشته در خارج از کشور هستش.

  34. زینب گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    عذر می خوام من در رشته میکروبیولوژی تحصیل کردم ولی علاقه زیادی به پرستاری دارم. می خواستم بدونم بدون آزمون می تونم برم بخونم این رشته رو؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام وقت شما هم بخیر
      خیر دوست عزیز. به هیچ وجه این امکان برای شما وجود نداره.

  35. حسین گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    می بخشین می خواستم بدونم آیا میشه تو رشته فیزیوتراپی بدون آزمون سراسری وارد دانشگاه شد؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      خیر. باید بگم که رشته فیزیوتراپی به صورت بدون آزمون در هیچ دانشگاهی در ایران مورد تدریس قرار نمی گیره.

  36. فرشته گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    می خوتستم بدونم رشته مامایی به صورت بدون کنکور ارائه میشه یا خیر؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      خیر برای تحصیل بدون کنکور رشته مامایی فقط باید به خارج از ایران بروید.

  37. مهسا جوانمرد گفت:

    سلام و خسته نباشید
    می خواستم بدونم در صورت علاقه به رشته مامایی میشه این رشته رو به صورت بدون آزمون خوند؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      خیر شما امکان تحصیل بدون آزمون رشته مامایی رو در ایران ندارین.

  38. ملیحه گفت:

    سلام و خسته نباشین
    می بخشین من دانشگاهم تموم شده و مدرک کارشناسیم رو تو رشته میکروبیولوژی گرفتم. اما خیلی مایلم تو رشته پرستاری تحصیل کنم. البته اگه بشه بدون کنکور. حالا می خواستم بدونم امکانش هست بدون آزمون تو این رشته تحصیل کنم؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام و عرض خسته نباشید
      خیر دوست عزیز شما به هیچ وجهی نمی تونین تو رشته پرستاری به صورت بدون کنکور ادامه تحصیل داشته باشین.

  39. حامد گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    عذر می خوام میشه بگین که رشته فیزیوتراپی رو می تونم به صورت بدون آزمون تو دانشگاه دولتی بخونم یا اینکه حتماٌ باید کنکور بدم؟

    1. آیدانیتو گفت:

      خیر دوست عزیز. به هیچ وجه. شما برای ورود به این رشته در دانشگاه های دولتی (البته در مورد دانشگاه آزاد هم صدق می کنه) ملزم به شرکت در کنکور ورودی دانشگاه ها هستید.

  40. بهار کشاورز گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    آیا میشه بدون این که تو کنکور گروه تجربی شرکت کنم برم پرستاری بخونم؟ یعنی منظورم همون بدون کنکوره؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      باید بگم که خیر این امکان برای شما وجود نداره و شما باید فقط از طریق شرکت در کنکور سراسری گروه تجربی اقدام کنین.

  41. صفورا گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    می بخشین می خواستم بدونم رشته مامایی رو بدون کنکور سراسری می تونم بخونم یا اینکه مجبورم کنکور تجربی رو شرکت کنم؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام وقتتون شما هم بخیر
      خیر دوست عزیزم. امکانش وجود نداره و ملزم به ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری هستید.

  42. همتا گفت:

    سلام و تشکر از سایت خوبتون
    می بخشین می خواستم بدونم آیا میشه تو یکی از دانشگاه های کشور پزشکی رو بدون شرکت تو کنکور تجربی خوند؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      خیر متأسفانه این امکان براتون مقدور نیست و نمی تونین بدون کنکور پزشکی رو بخونین.

  43. پروانه شمشیری گفت:

    باسلام من ارشد دارم و میخوام در رشته های طب سنتی شرکت کنم کدوم دانشگاه داره

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام . لیست دانشگاه هارا در سایت سنجش مشاهده کنید

  44. مهدی پور گفت:

    سلام وققتون بخیر
    می بخشین می خواستم بدونم آیا با توجه به داشتن علاقه وافر به رشته پرستاری می تونم به صورت بدون کنکور هم این رشته رو بخونم؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      باید عرض کنم که خیر این امکان براتون وجود نداره و تنها به شکل با کنکور امکان تحصیل در رشته پرستاری رو دارین

  45. مصطفی نظرکرده گفت:

    سلام سوالی دارم از خدمتتون
    برای اینکه لیست دانشگاه های بدون کنکور رو بدونم باید چه کاری انجام بدم ؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام خدمت شما. با مراجعه به سایت سازمان سنجش میتونید لیست رشته های بدون کنکور سراسری ، پیام نور ، غیرانتفاعی را مشاهده کنید و با مراجعه به سایت مركز آزمون دانشگاه آزاد شما میتونید لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد در تمامی مقاطع رو مشاهده کنید.

  46. پریسا گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    عذر می خوام پرستاری رو می تونم بدون کنکور برم یا این که باید حتماٌ کنکور تجربی رو بدم و از طریق با آزمون وارد این رشته بشم؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      باید خدمتتون عرض کنم که چه برای شما و چه مابقی داوطلبان امکان تحصیل بدون آزمون در رشته پرستاری بدون کنکور وجود نداره و شما باید جهت اخذ مدرک پرستاری در کنکور رشته تجربی شرکت بفرمایین.

  47. مونا گفت:

    سلام
    می بخشین می خواستم بدونم اگه بخوام تو رشته های پیراپزشکی در خارج از کشور تحصیلاتم رو ادامه بدم در سال چقدر برام هزینه برمی داره؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام
      مبلغ دقیقی رو نمیشه گفت چون مبلغی که در هر سال باید هزینه کنید بستگی به دانشگاه و کشوری داره که در اون ادامه تحصیل می دین.

  48. رضا گفت:

    سلام و تشکر از سایت خوبتون
    می بخشین من یه سؤالی داشتم و اونم اینه که من یکی از علاقه مندی هام برای تحصیل رشته پرستاری هستش. اما بنا به دلایل مختلف واسم سخته که بشینم واسه کنکور تجربی بخونم. می خواستم بدونم آیا میشه بدون کنکور وارد این رشته شد؟ یا اینکه من باید در حسرت تحصیل در این رشته بمونم؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      باید بگم که تنها راهی که برای تحصیل در پرستاری بدون آزمون پیش روی شماست شرکت در کنکور تجربیه و هیچ راه دیگه ای نیستش که بتونین توی این رشته و در ایران پرستاری رو بخونین.

  49. ساره گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    می بخشین می خواستم بدونم آیا امکان تحصیل در رشته پرستاری به صورت بدون کنکور در دانشگاه های آزاد و پردیس وجود داره یا خیر؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      خیر. نه تنها در این دانشگاه ها بلکه در سایر دانشگاه ها هم امکان تحصبل پرستاری بدون کنکور برای شما و یا سایر داوطلبان وجود نداره.

  50. پریماه گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    عذر می خوام میشه بگین پرستاری رو مثل خیلی دیگه از رشته ها میشه بدون کنکور خوند یا نه؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام
      باید عرض کنم که خیر این امکان برای شما جهت تحصیل بدون کنکور پرستاری وجود نداره و تنها روش ورود به پرستاری بدون کنکور تحصیل در یکی از دانشگاه های خارج از ایرانه

  51. زهره معیدی گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    عذر می خوام من می خواستم بدونم تو کدوم دانشگاه ها میشه پرستاری رو بدون آزمون خوند؟ این دانشگاه ها دولتی هستن یا آزاد؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      باید بگم که پرستاری به شکل بدون آزمون در هیچ دانشگاهی در ایران ارائه نمیشه و فقط باید برای ورود با آزمون به این رشته اقدام کنید.

  52. امیرحسین گفت:

    با عرض سلام و خسته نباشید
    می بخشین می خواستم بدونم چجوری می تونم پرستاری رو به صورت بدون آزمون بخونم؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست خوبم
      باید عرض کنم که به هیچ وجه امکان خوندن رشته پرستاری به صورت بدون آزمون در ایران حال چه در دانشگاه آزاد، چه در دانشگاه سراسری و چه در دانشگاه پردیس خودگردان برای شما وجود نداره.

  53. مصطفی گفت:

    سلام و خسته نباشید
    من مایل به تحصیل در رشته سونوگرافی هستم. می خوام بدونم آیا می تونم ثبت نام بدون کنکور سوتوگرافی داشته باشم؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      خیر. امکان تحصیل در رشته های پزشکی و پیراپزشکی به صورت بدون آزمون براتون فراهم نیست و تنها راه ورود به این رشته ها ورود با آزمون هستش.

  54. ماهرخ گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    می بخشین می خواستم بدونم آیا می تونم بدون اینکه تو کنکور تجربی شرکت کنم تو دانشگاه سراسری فیزیوتراپی بخونم؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام
      خیر دوست عزیز. فقط از طریق با آزمون می تونین وارد رشته فیزیوتراپی بشین.

  55. Parisa akbari گفت:

    آیا میتوان از رشته فنی به رشته پرستاری در دانشگاه آزاد رفت ؟؟؟

    1. خالوندی - مشاور آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز بستگی دارد که دیپلم شما نظام جدید باشد یا نظام قدیم اگر نظام جدید باشد میتوانید از طریق کنکور اقدام کنید

  56. امید امانی گفت:

    سلام، این خیلی خوبه که بتونیم بدون کنکور رشته پرستاری که آرزوم بود و برم، فرصت خیلی خوبیه برای تمامی داوطلبان علاقمند به این رشته، ازتون میخوام که درمورد شهریه و اخذ ویزا و شرایط بورسیه درمورد این رشته رو به داوطلبان ارائه دهین، ممنون میشم با کمال تشکر

  57. امیر گفت:

    با سلام بنده سهمیه جانبازی ۲۵٪ دارم خاستم ببینم هزینه دانشگاه خارج از کشور رو از طرف بنیاد قبول میکنن؟؟تشکر از سایت خوبتون

  58. Nasrollah گفت:

    سلام خسته نباشید میخواستم بپرسم چه دانشگاه هایی پرستاری رو بدون کنکور ثبت نام میکنن؟ داخل کشور

  59. saghe گفت:

    با این شرایطی که گذاشتید و افراد منحصر بفرد را برای رشته پرستاری نپذیرید افراد با استعداد و واجدالشرایط و با انگیزه را نپذیرید و از خودتون قانون بزارید کاملا اشتباه بزرگی میکنید و دودش تو چشم خودتون میره ای مسولان سازمان سنجش

  60. عرفان گفت:

    سلام…باعرض خسته نباشید..معدل لازم برای پذیرفته شدن در رشته پرستاری بدون کنکورچند است؟

  61. علی گفت:

    چطور میتوانم پرستاری بدون کنکور ثبت نام کنم آیا حقیقت دارد پرستاری بدون کنکور میتوان در دانشگاه ملی خوند

  62. شبنم مراوده گفت:

    سلام
    جایی هست که بدون کنکور پرستاری پذیرش کند؟

    1. پیمان محبعلی زاده گفت:

      سلام دوست عزیز
      دانشگاه های دارای طرح خدمت را میتوانی ب عنوان راهی برای رسیدن راحت تر به این رشته انتخاب کنی.
      پیشنهاد میشه به شما دوست عزیز که با مشاوران مرکز برای انتخاب بهتر و دریافت راهکارهای بهتر ارتباط بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *