پزشکی بدون آزمون, مصاحبه دکتری مهندسی کامپیوتر-معماری سیستم های کامپیوتری

پذیرش بدون کنکور پزشکی

پذیرش بدون کنکور پزشکی

 


بدون کنکور پزشکی

با توجه به علاقه مندی داوطلبان به رشته های پزشکی قصد داریم به موضوع بدون کنکور پزشکی که از راه های دیگر تحصیل در رشته پزشکی است، مطلع شوید. ما در مقاله بدون کنکور پزشکی به جزئیات و شرایط پذیرش بدون کنکور پزشکی خواهیم پرداخت. با توجه به اینکه بسیاری از اطلاعات درج شده در زمینه پزشکی بدون کنکور معتبر و صحیح نیستند به داوطلبان پیشنهاد می کنیم با مطالعه این مقاله از جزئیات پذیرش بدون کنکور رشته پزشکی مطلع شوند.

پذیرش پزشکی بدون کنکور

سؤال بسیاری از داوطلبان در خصوص رشته پزشکی در زمینه ورود به رشته پزشکی بدون آزمون است. اما آیا واقعاً پذیرش پزشکی بدون کنکور صحت دارد؟ در جواب این سؤال باید بگوییم پذیرش بدون کنکور پزشکی صحت دارد. اما این پذیرش مانند سایر رشته های بدون کنکور نمی باشد. برای استفاده از این فرصت، شرایط ویژه ای نیاز است. همان طور که می دانید تحصیل در رشته پزشکی با آزمون هم کار ساده ای نیست و رقابت زیادی بین داوطلبان است. علاوه بر این تحصیل بدون آزمون در این رشته نیز کار ساده ای نیست و داوطلبان تنها بر اساس سوابق تحصیلی و معدل وارد دانشگاه نخواهند شد. برای اطلاع از شرایط پذیرش به ادامه مطلب توجه کنید.

شرایط پذیرش بدون کنکور پزشکی

قبل از تغییرات قوانین موجود در آموزش وزارت بهداشت که در تاریخ 10 شهریور 97 به تصویب رسید دانشجویان پزشکی خارج از کشور می توانستند بعد از گذراندن 72 واحد درسی به دانشگاه های داخل کشور انتقالی بگیرند. اما شرایطی برای این امر وجود داشت که در ادامه مشاهده می کنید.

  • داوطلبان می بایست مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی ریاضی و یا تجربی داشته باشند (سایر رشته ها مجاز نیستند)
  • داوطلبان باید 72 واحد پزشکی را در یکی از دانشگاه های خارج از کشور که مورد تأیید وزارت بهداشت باشد، بگذرانند.
  • معدل 72 واحد پاحد پاس شده داوطلبان باید بالای 15 باشد.
  • معدل افرادی که بورسیه می گیرند، باید بالای 17 باشد.

نکته ای که اهمیت بسیار زیادی در بدون کنکور پزشکی در ایران وجود داشت، مورد تأیید واقع شدن واحدهای پاس شده و دروس انتخابی و همچنین دانشگاه های پذیرنده دانشجوی پزشکی بود. گر چه پذیرش پزشکی بدون کنکور کار ساده ای نیست و مسلماً افراد زیادی در این روش موفق نمی شوند، اما در هر صورت می توان به عنوان راه دوم برای تحصیل در خارج از کشور در رشته های پزشکی راجع به آن فکر کرد. داوطلبان عزیز به ادامه مطلب توجه کنند.

شرایط جدید انتقالی دانشجویان پزشکی خارج از کشور

همانطور که گقته شد از 10 شهریور ماه 97 امکان انتقالی دانشجویان بعد از گذراندن 72 واحد درسی لغو شد بنابراین افرادی که از سال 2019 برای ادامه ی تحصیل به خارج از کشور میروند باید تا پایان تحصیلات خود در همان دانشگاه باشند به عبارتی امکان انتقالی وجود ندارد. برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به تغییرات ایجاد شده در قوانین وزارت بهداشت و پذیرش بدون کنکور پزشکی با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

مدت تحصیل پزشکی

طول دوره تحصیل در بدون کنکور رشته پزشکی معمولاً بین 7 تا 8 سال است که در دوره های مختلف گذرانده می شود، دوره های پزشکی شامل موارد زیر می شود:

  1. علوم پایه
  2. فیزیوپاتولوژی
  3. کارآموزشی بالینی
  4. کارورزی بالینی

داوطلبان عزیز میتوانند برای بعد از مطالعه مقاله پذیرش بدون کنکور پزشکی ، به مقاله شرایط ثبت نام پزشکی بدون کنکور مراجعه کنند و از دانشگاه های پذیرنده دانشجوی بدون کنکور سراسری در ایران و دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران مطلع شوند.
اگر سوالی در زمینه دفترچه کنکور پزشکی را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *