آیدانیتو > پذیرش بدون کنکور داروسازی 98
پزشکی بدون آزمون

پذیرش بدون کنکور داروسازی 98

پذیرش بدون کنکور داروسازی 98

پذیرش بدون کنکور داروسازی 98

امروزه بیشتر فارغ التحصیلان دوره پیش دانشگاهی در تلاش برای ورود به دانشگاه بدون شرکت در کنکور هستند. از طرف دیگر علاقه مندان به رشته های پزشکی، از جمله داروسازی بسیار زیاد شده است. از ادغام این دو موضوع به پذیرش بدون کنکور داروسازی 98 می رسیم. بسیاری از علاقه مندان رشته داروسازی در تلاش اند تا راهی برای تحصیل در رشته داروسازی بدون شرکت در کنکور بیابند؟ حال این سؤال پیش می آید که آیا واقعاً پذیرش بدون کنکور داروسازی 98 امکان پذیر است؟ در پاسخ به این سؤال باید بگوییم بله امکان پذیر است. اما راحت و آسان و قابل استفاده برای همگان نیست. در ابتدای امر باید بگوییم امکان تحصیل در رشته داروسازی بدون کنکور در ایران وجود ندارد و برای تحصیل در این رشته بدون شرکت در کنکور باید به خارج از کشور بروید. البته پذیرش در دانشگاه های خارج از کشور نیز دارای شرایطی است. هر دانشگاه بسته به رتبه علمی و جایگاهش دارای شرایط خاصی برای پذیرش دانشجو است. علاوه بر شرایط خاص و ویژه هر دانشگاه، یک سری شرایط عمومی نیز وجود دارد که در ادامه آن ها را بیان می کنیم.

شرایط پذیرش داروسازی بدون کنکور 98

از جمله شرایط عمومی برای تحصیل در رشته داروسازی در خارج از کشور، شرایط اخذ ویزا است. که شامل: 1- اصل پاسپورت 2- داشتن تمکن مالی 3- دارا بودن دیپلم ریاضی یا تجربی 4- دارا بودن گواهی سلامت 5- ارائه ریزنمرات جهت بررسی پذیرش در صورت داشتن شرایط بالا می توانید برای گرفتن ویزا و پذیرش تحصیلی اقدام کنید. توجه کنید که پذیرش در رشته داروسازی در برخی از دانشگاه ها نیاز به شرکت در آزمون ورودی همان دانشگاه دارد. و پذیرش در برخی از دانشگاه ها بر اساس معدل دیلم و ریزنمرات است.

تکمیل روند تحصیل داروسازی بدون کنکور در ایران

تا قبل از بیانیه وزارت بهداشت در شهریور ماه 1398 پذیرفته شدگان داروسازی در دانشگاه های خارج از کشور در صورتی که شرایط لازم را دارا بودند، می توانستند به دانشگاه های ایران انتقالی بگیرند. شرایط گرفتن انتقالی به شرح زیر بوده است: 1- گذراندن 72 واحد درسی که مورد تأیید وزارت بهداشت ایران نیز باشد. 2- کسب معدل بالای 15 دانشجویانی که دارای شرایط فوق بودند، می توانستند بعد از گذراندن 72 واحد درسی برای گرفتن انتقالی به ایران اقدام کنند. این داوطلبین تنها در دانشگاه های پردیس خودگردان می توانستند به ادامه تحصیل و اتمام دوره داروسازی خود بپردازند. اما در طی این بیانیه، معاون وزارت بهداشت اعلام کرد افرادی که از ابتدای سال 2019 برای تحصیل به خارج از ایران می روند، امکان گرفتن انتقالی به داخل را ندارند و باید تحصیل خود را به اتمام برسانند. بعد از اتمام تحصیل در صورتی که مدرک آنها مورد تایید وزارت بهداشت قرار بگیرد می توانند به ایران برگردند. 

شرایط جدید گرفتن انتقالی دانشجویان داروسازی خارج از کشور

در تاریخ دهم شهریور ماه 98 ، مراسم افتتاحیه بورد تخصصی برگزار شد. معاون وزارت بهداشت در سخنرانی خود در این مراسم اعلام کرد که از سال 2019 داوطلبینی که برای تحصیل از ایران خارج میشوند نمیتوانند به ایران انتقالی بگیرند و باید تحصیل خود را در دانشگاه مدنظرشان به اتمام برسانند. این داوطلبین باید به مورد تایید بودن دانشگاه مقصد از نظر وزارت بهداشت ایران توجه داشته باشند تا بعد از اتمام تحصیل دچار مشکل نشوند.

دانشگاه های برتر داروسازی جهان

در اینجا می خواهیم نگاهی به دانشگاه های برتر جهان در رشته داروسازی بیندازیم. از جمله این دانشگاه ها می توان به دانشگاه کمبریج، آلباتی، شمال ایتالیا، فلوریدا A&M، موناش، ملبورن و آرام اشاره کرد. البته بسیاری از کشورهای دیگر نیز در رشته داروسازی دانشجو می پذیرند. توجه داشته باشید نحوه پذیرش در دانشگاه های مختلف متفاوت است. برخی از دانشگاه ها پذیرش فقط از طریق آزمون ورودی همان دانشگاه امکان پذیر است. برخی از دانشگاه ها نیز پذیرش دانشجو در رشته داروسازی بدون آزمون و بر اساس ریز نمرات و معدل دیپلم و پیش دانشگاهی صورت میگیرد. در این مقاله با موضوع پذیرش بدون کنکور داروسازی 98 سعی کردیم شما را درباره این موضوع آگاه کنیم و اطلاعات کامل و کافی در اختیارتان بگذاریم. اگر مایل به تحصیل دون کنکور در رشته های پزشکی هستید می توانید مقاله پزشکی بدون کنکور 98 را نیز مطالعه کنید.

از آنجایی که قوانین پذیرش بدون کنکور داروسازی 98 در شهریور 98 تغییر کرده است، به شما توصیه می کنیم قبل از اقدام برای ثبت نام و پذیرش داروسازی بدون کنکور با مشاوران آیدانیتو مشورت کنید تا بهترین اقدام را انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *