آیدانیتو > نقش دخالت خانواده ها در طلاق
دخالت خانواده در طلاق

نقش دخالت خانواده ها در طلاق

 

 

نقش دخالت خانواده ها در طلاق

طلاق یک معضل و آسیب اجتماعی جدی است که متأسفانه شیوع آن روزبه‌روز بیشتر می‌شود. میزان طلاق در کشور ما طی دهه‌ی اخیر افزایش پیدا کرده و زوج‌ها به دلایل مختلفی به‌محض ناکارآمد دیدن زندگی مشترک‌شان از همدیگر جدا می‌شوند.
یکی از عواملی که در جدایی همسران نقش تأثیرگذاری دارد و منجر به طلاق می‌شود، دخالت خانواده ها است. روانشناسان توصیه می‌کنند که خانواده‌های همسران در مشکلات و معضلات آن‌ها دخالت نکنند و اجازه بدهند که زوجین خودشان مشکلشان را حل کنند. اما گاهی اوقات خانواده‌ها به این موضوع بی‌توجه هستند و با دخالت‌های بی‌معنی، زمینه‌ی طلاق فرزندانشان را فراهم می‌کنند.
این دخالت‌ها نه‌تنها مشکلات را حل نمی‌کنند بلکه ممکن است اوضاع را بدتر کنند. اگر چه پدر و مادرها از سر خیرخواهی در زندگی فرزندانشان دخالت می‌کنند، اما نتیجه معمولاً مثبت نیست.

 در برابر دخالت خانواده ها چه باید کرد؟

ممکن است پدر و مادرها درک نکنند که دخالت خانواده دقیقاً چه تأثیری خواهد داشت. به همین دلیل بهتر است که همسران با رعایت نکاتی از نتایج مخرب این دخالت‌ها جلوگیری کنند و بر زندگی خودشان کنترل داشته باشند. در اینجا به اقداماتی می‌پردازیم که موجب جلوگیری از تأثیر دخالت خانواده ها بر کیفیت زندگی مشترک می‌شوند.

حد و مرزها را حفظ کنید

بهتر است حدومرز نزدیکی به خانواده‌ی همسرتان را بشناسید. شما می‌توانید با آن‌ها صمیمی باشید. اما این صمیمیت نباید بیش‌ازحد باشد. صمیمیت و گرم بودن در عین رسمی بودن بهترین حالت است. معمولاً از دل نزدیکی‌های بدون محدودیت، مشکلاتی رشد می‌کنند و تعارضاتی به وجود می‌آیند.

از رابطه‌تان مراقبت کنید

در این مورد با هم صحبت کنید که هیچ چیز نباید مهم‌تر از رابطه‌ی دو نفره‌ای باشد که دارید و نباید تحت‌تأثیر خانواده‌ها صمیمیت رابطه‌ی زناشویی شما کاهش پیدا کند.
به هم عشق بورزید، به بهترین شکل ممکن همسرداری کنید و اجازه ندهید سوء‌تفاهم‌های ناشی از دخالت دیگران تبدیل به مشکلات زناشویی شوند.

معاشرت‌های خانوادگی را مدیریت کنید

رابطه با خانواده‌ها باید حساب‌شده و بر طبق یک برنامه باشد. مشاوران خانواده پیشنهاد می‌کنند که رفت‌وآمد با خانواده‌ها هفته‌ای یک‌بار یا دو هفته یک‌بار باشد.
اگر شما مدام خانواده‌ی همسرتان را ببینید، دخالت خانواده اجتناب ناپذیر می‌شوند. اگر خانواده‌ها بی‌خبر به خانه‌ی شما می‌آیند یا تمایل دارند که شما را هر روز ببینند، با حفظ احترام با آن‌ها صحبت کنید و بگویید مشغول هستید، وظایفی دارید و نمی‌توانید هر موقعی که آن‌ها اراده کنند همدیگر را ببینید.
البته بهتر است هر کس در این مورد با خانواده‌ی خودش صحبت کند. اگر شما این موضوع را با خانواده‌ی همسرتان مطرح کنید ممکن است دلخوری پیش بیاید و آن‌ها این‌طور تصور کنند که شما به دلایل شخصی این محدودیت‌ها را ایجاد می‌کنید.
بهترین مشاور خانواده کسی است که میتواند برای این مشکلات راه حل های منطقی به شما اراِیه دهد.

 

مهارت‌های فردی خودتان را تقویت کنید

هر چه شما در زندگی مشترک خود توانمندتر باشید، دخالت دیگران در زندگی‌تان کمتر می‌شود. گاهی اوقات دخالت خانواده‌ها ناشی از این است که جوانان قادر به حل مشکلاتشان نیستند و در مواجهه با هر مسأله‌ی کوچک یا بزرگی به خانواده‌شان پناه می‌برند.
وقتی به دیگران اجازه می‌دهید که در زندگی خصوصی شما ورود کنند، باید دخالت‌هایشان را هم بپذیرید.

با خانواده‌ها صحبت کنید

پدر و مادر همسران متعلق به نسلی دیگر هستند و به همه‌ی مسائل نگاه خاص خودشان را دارند. در بسیاری از مواقع آن‌ها اصلاً چنین تصوری ندارند که کارشان دخالت است و فکر می‌کنند که تجربه‌ بیشتری دارند و به همین دلیل می‌توانند به جوانان کمک کنند.
شما باید محترمانه و قاطعانه این پیام را به آن‌ها بدهید که نباید بیشتر از حد مشخصی در زندگی مشترک شما نقش ایفا کنند. البته هر شخصی فقط باید با پدر و مادر خودش در این مورد صحبت کند، نه پدر و مادر همسرش و این پیام‌ها باید در کمال ادب و احترام منتقل شوند.

از صحبت‌های اضافه پرهیز کنید

مسائل خصوصی شما و همسرتان باید بین شما باقی بمانند. شما تنها کسانی هستید که باید با مشورت و همکاری تعارض‌هایتان را برطرف کنید. بهتر است هر زمان که از همسرتان ناراحت هستید و زندگی مشترکتان دچار بحران شده به خانواده‌تان پناه نبرید و هر چبزی را نزد آن‌ها مطرح نکنید.
وقتی پرحرفی کنید، آن‌ها هم این‌طور برداشت می‌کنند که باید کاری برای شما انجام دهند و این کار می‌تواند یک دخالت بزرگ باشد.
شاید هیچ‌کس در دنیا به اندازه‌ی پدر و مادرمان ما را دوست نداشته باشد. اما وقتی ازدواج می‌کنیم، یعنی تصمیم گرفته‌ایم که با شخصی یک زندگی دونفره داشته باشیم. زندگی دونفره شرایط و ویژگی‌های خودش را دارد و مسائل و مشکلاتش باید به دست همان دونفر حل شوند.

ممکن است تأثیر دخالت خانوادهها در طلاق به نظر باورنکردنی بیاید، اما این وضعیت علت طلاق زوج‌های بسیاری بوده و خواهد بود.

مشاوره اختلافات زناشویی در آیدانیتو

آیدانیتو یک فضای هوشمند آموزش و مشاوره است. مشاوران آیدانیتو در زمینه های مختلف خانواده، ازدواج، طلاق، زندگی مشترک، مشکلات زناشویی، مسائل جنسی، کودک و نوجوان، جوانان، سالمندان، تحصیلی، شغلی، نظام وظیفه، مهاجرت و…به مخاطبان مشاوره تلفنی می دهند.

دخالت خانواده های همسران یکی از عواملی است که می تواند منجر به اختلافات زناشویی جدی شود. مشاوران خانواده ما در آیدانیتو با آموزش راهکارهایی به شما یاد می دهند که چطور از دخالت خانواده ها و تبدیل شدن آن به بحرانی جدی پیشگیری کنید.

چرا مشاوره تلفنی؟

استقبال روزافزون اعضای جوامع مختلف از مشاوره تلفنی، بیانگر مزایای زیاد آن است. اگر بخواهیم به این مزایا بپردازیم می توانیم بگویی که مشاوره تلفنی کم هزینه تر و مقرون به صرفه تر از مشاوره حضوری است، وقت کمتری می گیرد، برای افرادی که مشغله های زیادی دارند بسیار مفید است، هویت افراد را افشا نمی کند و در شرایط بحرانی که زمانی برای وقت گرفتن از یک مرکز مشاره حضوری نداریم، بهترین گزینه است.

در ادامه، مطالعه‌ی مقاله‌ی مشاوره آنلاین رایگان را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

دخالت خانواده ها در زندگی مشترک کلافه و سردرگم تان کرده؟ می خواهید از این وضعیت خلاص شوید؟ دخالت خانواده ازدواج شما را به خطر انداخته؟ فکر می کنید که این نوع دخالت حتی ممکن است به طلاق ختم شود؟با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید. و مشاوره تلفنی دریافت کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *