آیدانیتو > نتایج تجربی چگونه اعلام می شود
اعلام نتایج کنکور رشته علوم تجربی

نتایج تجربی چگونه اعلام می شود

نتایج تجربی 
در سال های اخیر تعداد شرکت کنندگان کنکور تجربی بسیار زیاد شده است و این امر در صد قبولی را پایین آورده است. زیرا در صد قبولی وابسته به تعداد شرکت کنندگان است. احتمال می رود این تمایل شرکت در گروه تجربی به منظور پول ساز بودن رشته های این مجموعه به خصوص رشته های گروه پزشکی باشند. از این پذیرش در رشته های گروه تجربی سخت تر از قبل شده است و بعد از اعلام نتایج تجربی شاهد قبولی با رتبه های بالا از سال های قبل در رشته های مشترک بوده ایم. اگر بخواهید که پزشکی بدون کنکور را در دانشگاه تحصیل کنید با ما در تماس باشید.
نتایج کنکور تجربی
یکی از سوالاتی که همواره ذهن داوطلبان، بعد از آزمون را به خود درگیر می کند این است که نتایج کنکور تجربی چه زمانی اعلام می شود؟ داوطلبان کنکور تجربی زمانی را با استرس و دلشوره برای کنکور آماده نشده اند با  این خیال که بعد از کنکور دیگر خیالشان راحت می شود و دلهره ای ندارند. اما بعد از کنکور دلهره و اضطرابی شاید بیشتر از قبل گریبان گیرشان می شود و آن نیز نتایج تجربی است. این که بعد از اعلام نتایج تجربی چه رتبه ای کسب کرده اند و در کجای لیست قرار گرفته اند؟ آیا می توانند در رشته و دانشگاه، مورد نظر خود پذیرفته شوند؟ آیا باید سال دیگر هم در کنکور شرکت کنند تا به هدف خود برسند؟ به همین دلیل اطلاع از زمان و نحوه اعلام نتایج کنکور تجربی می تواند تا حدی آرامش بخش باشد. 
اعلام نتایج کنکور تجربی
نتایج کنکور تجربی همراه با نتایج سایر گروه ها اعلام می شود. البته در ابتدا دقت کنید که نتایج کنکور تجربی در دو مرحله اعلام می شود. مرحله اول اعلام نتایج تجربی به اعلام رتبه، تراز و نمره کل قبولی محدود می شود. داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می توانند بر اساس دفترچه راهنمای انتخاب رشته به انتخاب رشته بپردازند. انتخاب رشته دانشگاه آزاد و سراسری جدا از هم است. بنابراین به این موضوع توجه کنید در انتخاب رشته سراسری شما تا 150 انتخاب می توانید داشته باشید.

نتایج کنکور سراسری تجربی
نتایج کنکور سراسری تجربی یا نتایج نهایی نیز حدود یک ماه بعد از انتخاب رشته اعلام می شود. در اعلام نتایج تجربی نهایی مشخص می شود که هر داوطلب در کدام یک از انتخاب های خود قبول شده است. به عبارت دیگر شما بر اساس نمره کل و رتبه خود و ظرفیت هر واحد پذیرنده در یکی از انتخاب هایتان پذیرفته می شوید. نتایج نهایی کنکور تجربی سراسری در شهریور ماه اعلام می شود و پذیرفته شدگان می توانند برای ثبت نام اقدام کنند تا در مهر ماه وارد دانشگاه شوند. علاقه مندان به رشته پرستاری میتوانند بدون دادن آزمون وارد دانشگاه شوند و از طریق پرستاری بدون کنکور ثبت نام کنند.
نتایج کنکور تجربی آزاد
نتایج نهایی دانشگاه آزاد، جدا از دانشگاه سراسری اعلام می شود. هر چند که این دو دانشگاه در مرحله برگزاری آزمون با هم ادغام شده اند، اما در اعلام نتایج و انتخاب رشته مستقل از هم عمل می کنند. به این منظور برای مشاهده نتایج کنکور تجربی آزاد بعد از اعلام نتایج تجربی به سایت دانشگاه آزاد مراجعه کنید. و نتیجه خود را مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *