آیدانیتو > مهاجرت به آلمان
منتخب مهاجرت, مهاجرت به آلمان

مهاجرت به آلمان

 


مهاجرت به آلمان

کشور پیشرفته و مهاجرپذیر آلمان، مقصد اتباع بسیاری از کشورهای جهان است. هر ساله هزاران نفر برای کار، تحصیل، سرمایه گذاری، کارآفرینی، ثبت شرکت و… به این کشور مهاجرت می کنند. اقامت در آلمان به دو نوع اقامت موقت و اقامت دائم تقسیم می شود.

معمولاً کسانی که با مهاجرت به آلمان ، اقامت موقت این کشور را دریافت می کنند به دنبال تبدیل آن به اقامت دائم هستند. در این مقاله تلاش کرده ایم تا به انواع روش های مهاجرت به آلمان بپردازیم.

مهاجرت کاری به آلمان

برای کار کردن در آلمان، متقاضی باید بسیار ماهر و متخصص باشد تا بتواند مثل یک شهروند آلمانی استخدام شود. همچنین یک کارفرما باید ثابت کند که هیچ فرد آلمانی یا اروپایی دیگری برای قرار گرفتن در آن جایگاه شغلی در دسترس نبوده است.

در سال های اخیر، به علت رشد منفی جمعیت در آلمان و کمبود نیروی متخصص، این کشور با چالشی بزرگ روبه‌رو شده و به همین دلیل مهاجرت کاری به آلمان، در صورت برخورداری از شرایط و ویژگی های مورد نیاز، امکان پذیر است.

کسانی که زیر 40 سال سن داشته باشند، مدرک تحصیلی دانشگاهی داشته باشند، به زبان انگلیسی یا آلمانی مسلط باشند و سابقه کارشان طولانی باشد شانس بیشتری برای کار کردن در آلمان دارند. متقاضی برای کار کردن در آلمان نیازمند یک پیشنهاد شغلی است. با دریافت ویزای کار یک فرصت شش ماهه به فرد داده می شود تا وارد آلمان شود و به دنبال شغل بگردد.

کشور آلمان در رشته هایی مثل پرستاری، پزشکی، داروسازی، مکانیک، الکترونیک، کامپیوتر، برق و… با کمبود نیروی متخصص مواجه است و به همین دلیل امکان پیدا کردن کار با این روش شدنی است.

بعد از این که فرد شغل پیدا کند و در کشور آلمان مشغول کار شود، در صورت برخورداری از شرایط مورد نیاز می تواند برای دریافت کارت آبی در خواست بدهد. متقاضیان کارت آبی باید دارای مدرک دانشگاهی باشند، در آمد سالیانه شان۴۶/۴۰۰ یورو باشد و موافقت نامه سازمان کار آلمان را داشته باشند.

کارت آبی دارای اعتبار چهارساله است. بعد از سه سال از تاریخ صدور این کارت، در صورتی که صاحب کارت همچنان مشغول کار در آلمان باشد، می تواند درخواست اقامت دائم کند.

مهاجرت تحصیلی به آلمان

دانشگاه های آلمان از نظر علمی در سطح بسیار بالایی قرار دارند و تحصیل در اکثر آن ها رایگان است. به همیل دلیل همه ساله، دانشجویان بسیاری از سراسر دنیا، برای ادامه تحصیل راهی این کشور می شوند. خوشبختانه فرصت های شغلی در آلمان فراوان هستند، کار دانشجویی ممکن است و دانشجویان می توانند در حین تحصیل هزینه های زندگی خودشان را تأمین کنند.

بعد از پایان دوره تحصیل، فرد فارغ التحصیل می تواند برای جست و جوی کار، یک ویزای 12 تا 18 ماهه دریافت کند و مشغول به کار شود. بعد از 5 سال اقامت و کار در آلمان امکان دریافت اقامت این کشور و در نهایت شهروندی آلمان امکان پذیر است.

مهاجرت به آلمان از طریق کارآفرینی و سرمایه گذاری

اگر دارای سرمایه و علاقه مند به کشور آلمان باشید، شانس بالایی برای مهاجرت به این کشور دارید. کارآفرین ها و سرمایه گذارهایی که بتوانند فرصت هایی اقتصادی در این کشور ایجاد کنند، می توانند به این کشور راه پیدا کنند. اگر متقاضی حداقل ۲۵۰/۰۰۰ یورو داشته باشد توانایی سرمایه گذاری را در آلمان دارد.

در این شرایط فرد به ویزای خوداشتغالی نیاز دارد که زیرمجموعه ویزای کار آلمان است. برای دریافت این ویزا متقاضی باید بتواند موارد زیر را ثابت کند:

  • تمکن مالی کافی برای سرمایه گذاری
  • مفید بودن سرمایه گذاری برای اقتصاد آلمان
  • مورد نیاز بودن سرمایه در آلمان

اگر بعد از سه سال، سرمایه گذاری و کارآفرینی موفقیت آمیز باشد، با درخواست متقاضی، اقامت موقت به اقامت دائم تبدیل می شود. دریافت اقامت دائم برای افراد خانواده هم با این روش امکان پذیر است.

مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج

یکی از روش های مهاجرت به آلمان و اخذ اقامت دائم، ازدواج با یک شهروندی آلمانی یا کسی است که اقامت دائم این کشور را دارد. در این موقعیت همسر آلمانی باید بتواند ثابت کند که از نظر مالی توانایی تأمین هزینه های زندگی خودش و همسرش را دارد.

کسی که قصد ازدواج با یک تبعه آلمان را دارد باید از حداقل معلومات زبان آلمانی برخوردار باشد. بعد از صدور ویزای ازدواج، فرد می تواند وارد کشور آلمان شود، در این کشور اقامت کند و بعد از سه سال زندگی در خاک آلمان اقامت دائم این کشور را دریافت کند.

در این مقاله به بررسی شرایط مهاجرت به آلمان پرداختیم. در ادامه مطالعه مقاله «هزینه زندگی در آلمان» را به شما پیشنهاد می کنیم.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه مدارک و شرایط مورد نیاز برای مهاجرت به آلمان، می توانید با مشاوران مهاجرت و اخذ ویزا و اقامت دائم آیدانیتو تماس بگیرید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *